”Rollen är en kombination av problemlösning, lärande, undervisning och kundservice. Det är en utmanande och oerhört givande roll. Träningsprogrammet är exceptionellt omfattande och vår företagskultur är fantastisk!”
– Jon Werkander (Head of Consultancy and Support)
ARBETSUPPGIFTER
Du är den första kontaktpunkten för alla kunder som har frågor om vår mjukvara och hur man använder den. Detta innebär att du analyserar, utreder och svarar på en mängd förfrågningar. Du lyssnar in, ställer frågor och prioriterar inkomna ärenden. Förutom att lösa det tekniska pusslet bidrar dina starka kommunikationsförmågor till att förmedla ditt budskap tydligt. Ingen dag är någonsin lik en annan. Våra kunder är mycket kunniga, så du måste vara en riktig expert. Du hjälper kunder som stöder sina egna (interna) kunder med vår mjukvara.
Du kommer att spendera större delen av din dag med att analysera inkomna problem och hitta tekniska eller funktionella lösningar. Du kommer att dela din kunskap och erfarenhet med både kunder och kollegor: vi tror att detta är oerhört viktigt när du arbetar i en kunskapscentrerad organisation med Support.
När du väl bemästrar grunderna inom teknisk support kan du fortsätta utvecklingen mot att även leverera tekniska konsulttjänster genom att samla in krav, designa, utveckla, testa och verifiera integrationer och skräddarsydda lösningar för våra kunder. I takt med att du utvecklas blir således rollen en kombination mellan teknisk support och teknisk konsultering mot våra kunder.
DIN INTRODUKTION
Under dina första månader följer du ett omfattande träningsprogram uppdelat i tre faser och varvar utbildning på plats hos vår leverantör i Nederländerna och Danmark med introduktion på våra kontor i Sverige (Stockholm och Linköping).
Under den första fasen kommer du att lära dig allt om våra kunder, båda våra mjukvaruplattformar (SaaS & On-Premise) och hur TOPdesk interagerar med andra system.
Under den andra fasen kommer du att lära dig mer om de tekniska supportelementen i yrkesrollen såsom Autentisering, MS SQL-databaser och Automation.
Under den tredje och sista fasen går du in på djupet och lär dig mer om tekniska verktyg, såsom API, Action Sequence och övriga integrationsramverk, som du kommer nyttja för att skapa integrationer och skräddarsydda lösningar för våra kunder.
UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER
- Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap inom IT
- Brinnande IT-intresse
- Analytisk och lösningsfokuserad
- Synnerligen god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
- Extremt kundfokuserad och beredd att gå den extra milen för att leverera en fantastisk kundupplevelse
VAD VI ERBJUDER
- Tjänstepension
- Ett omfattande utbildningsprogram delvis förlagt utomlands (hos vår leverantör i Nederländerna och Danmark)
- Stort utrymme för personlig utveckling
- Hjälpsam och inspirerande arbetsmiljö
- Tillväxtmöjligheter till roller som modulspecialist, teknisk konsult
ÖVRIG INFORMATION
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 40 timmar per vecka
Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta IT Software på work@itsoftware.se eller 08-33 57 00 så hjälper vi dig vidare. Ange vilken tjänst det gäller.