Service Managementkonsult

I din roll som Service Managementkonsult ingår du i ett team med 14 duktiga medarbetare som består av säljare, marknadsförare, konsulter och supporttekniker. Du arbetar med planering, projektledning och implementering.

Dela jobb

Kort om IT Software

IT Software-koncernen tillhandahåller produkter och tjänster, för digitalisering av organisationers affärsprocesser, på den europeiska marknaden.

Koncernen har två kontor där det ena är beläget i Stockholm och det andra i Linköping. Som en del av IT Software ingår du i ett team som präglas av gemenskap och drivkraft. Ta chansen att jobba inom en framgångsrik koncern som hjälper sina kunder att digitalisera sina produkt och tjänsteleveranser.

IT Software Solutions Scandinavia tillhandahåller mjukvarulösningar till organisationer för Service Management inom IT, HR, fastighet och kundtjänst på de svenska, finska och baltiska marknaderna. Därtill tillhandahåller bolaget även lösningar för automation och AI. Här erbjuds du en gedigen introduktion både från kontoret i Stockholm och i Holland där leverantörens huvudkontor ligger. I introduktionen får du både teknisk kunskap om mjukvaran och kunskaper i att arbeta i projektform mot kund. Pga rådande situation gällande COVID-19 kommer introduktionen självklart att anpassas efter gällande restriktioner.

Nyfiken på Service Management?

Bolaget har två kontor där det ena är beläget centralt i Stockholm och det andra kontoret i Linköping. Vi behöver nu utöka vår personalstyrka med ytterligare en Service Managementkonsult till vårt kontor i Stockholm. Här ingår du i ett team som präglas av gemenskap och drivkraft där du får chansen att jobba med en framgångsrik global aktör. Idag använder över 4000 organisationer mjukvarorna för att hantera alla sina support- och serviceärenden.

ARBETSUPPGIFTER

I din roll som Service Managementkonsult ingår du i ett team med 14 duktiga medarbetare som består av säljare, marknadsförare, konsulter och supporttekniker. Du arbetar med planering, projektledning och implementering av mjukvaran ute hos kund. Under implementeringen är konsultering och rådgivning en stor del av ditt ansvarsområde. Som Konsult är du ute hos kund 3 – 4 dagar i veckan och är delaktig i flera parallella projekt i olika storlekar/längd. Vid uppstart hos kund håller du workshops om mjukvaran med medarbetare och även lär ut hur systemet fungerar. Du ger även stöd och vidareutvecklar kunder där mjukvaran tidigare implementerats.

Det är viktigt att du som person inte är rädd för att stå i centrum. Du är den centrala punkten för projektet samt kunden. Du ska tycka om att stå i centrum och vägleda dem till sitt mål. Att hålla i stora workshops och presentationer ska vara något du gillar! Du bör vara van vid att arbeta självständigt och ha öga för vad som behöver göras. Du gillar struktur och ordning och reda. Vi värdesätter tidigare erfarenheter av ITIL och agila arbetsmetoder då detta är knutet både till interna arbetsmetoder men även i din vägledning gentemot kund. Även om stor del av ditt arbete kommer ske självständigt är det viktigt att vara en del av teamet. Vi arbetar mot gemensamma mål och hjälper varandra över projekten.

Ditt team består av erfarna personer inom service management

Inledningsvis får du en gedigen introduktion med ett utbildningsprogram på sex månader. Utbildningen sker både på huvudkontoret i Stockholm samt två perioder online-baserad utbildning 2-3 veckor vardera tillsammans med konsulter ifrån hela världen. I introduktionen går du parallellt med mer seniora medarbetare och följer med ut på uppdrag ute hos kund för att successivt börja ansvara för egna projekt med stöd från ditt team.

UTBILDNING OCH ERFARENHET

·       Minst 4-6 års relevant yrkeserfarenhet

·       Eftergymnasial utbildning alt motsvarande kunskap inom IT, management, projektledning alternativt ekonomi

·       Du har tidigare arbetat i eller med ärendehanteringssystem

·       Du har grundläggande kunskaper inom ITIL

·       Du har grundläggande kunskaper inom agila arbetsmetoder

·       Goda kunskaper i Officepaketet

·       Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

STARKT MERITERANDE

·       SQL

·       Virtual Appliance/virtuella miljöer

·       Active directory

·       Office 365

·       Exchange

·       Windows Server

·       Infrastruktur

·       Nätverk

Vi ser att du som söker har en stark vilja att lära dig nya tekniker och tycker om att knyta nya kontakter med hjälp av din sociala och kommunikativa förmåga. Du har lätt för att kommunicera och trivs i en miljö som präglas av samarbete med både kunder och kollegor. Som person är du strukturerad och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Här gäller frihet under ansvar! Vi ser gärna en kollega med mer teknisk arbetslivserfarenhet. Kanske har du arbetat inom drift och infrastruktur under några år och är sugen på en mer kundnära roll? Har du dessutom arbetat med konfiguration av virtuella miljöer är du en perfekt match!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Plats: Stockholm eller Linköping

Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Läs mer om oss på https://itsoftware.se/karriar/

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta Robin Zainuddin, Head of Onboarding, via robin.zainuddin@itsoftware.se. Ange vilken tjänst det gäller.

Sorry! This job has expired.