Smart support, gladare invånare

Enkelt och effektivt ärendehanteringssystem för kommuner

Glada medarbetare och nöjda invånare är alla supporterande avdelningars mål inom kommunen. Därför har vi skapat en specifik lösning för er som hjälper er att förbättra er kommunikation, hantera arbetsflöden och hålla reda på era tillgångar.

Testa TOPdesk gratis i 30 dagar

IT SOFTWARE ❤ TOPdesk

Smartare support,
gladare invånare

TOPdesk är framförallt ett ärendehanterinssystem som är enkelt och användarvänligt. Detta gör den inte bara trevlig att arbeta med, det går också snabbt att anpassa eller integrera den med andra system. Med vår erfarenhet och kunskap stödjer vi er utveckling framåt, och ni kan leverera utmärkt service från dag ett.

Shared Service Management för kommuner

Samarbeta över avdelningsgränserna

Att arbeta enligt Shared Service Management är det ideala sättet att minska kostnader, förbättra kvaliteten och effektiviteten i dina tjänster. TOPdesk är flexibel och anpassningsbar, vilket gör det till det perfekta verktyget för kommuner att skapa en enda väg in för olika typer av förfrågningar, klagomål och beställningar från såväl medarbetare som invånare. 

En väg in oavsett ärende

Förenkla för såväl medarbetare som invånare med en väg in till kommunen

Ta fram en gemensam tjänstekatalog mellan avdelningarna och sätt era tjänster utåt först istället för dörrar till olika avdelningar. Portalen innehåller en intuitiv tjänstekatalog som är utformad som en webbshop och lätt att installera och underhålla. Dina slutanvändare kan direkt beställa en tjänst, ställa frågor och felanmäla. TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner gör det möjligt!

Illustration över en stad som kan betraktas som smart när den kopplat invånarsupport via TOPdesk - ett ärendehanteringssystem för kommuner

Mer än 350 kommuner och 5000 anställda arbetar i TOPdesk redan idag

Låt dina invånare enkelt göra en felanmälan via er egen app

Via Our City App kan din kommun erbjuda era invånare en plattform för tvåvägskommunikation för städer och kommuner. Här kan invånare hitta alla typer av information, tjänster, och hantera felanmälningar.

En väg in till alla era avdelningar, helt enkelt!

Ge era lokala entreprenörer superkrafter

Appen förenklar inte livet bara för era invånare, den ger också möjligheter för stadens företagare. Genom att erbjuda era lokala entreprenörer egen e-butik, digitala kundkort och bokningssystem ger ni era företagare starka konkurrensfördelar på marknaden.

TOPdesk växer med din avdelning. Läs mer om ESM på TOPdesk.com

Illustration föreställande TOPdesk - ett ärendehanteringssystem för kommuner

En kommun, ett system.

Olika verksamhetsstöd inom samma kommun arbetar ofta individuellt och avskilt från andra. De gör alla liknande grunduppgifter men på olika sätt. Det låter inte särskilt effektivt, eller hur? Inom TOPdesk tror vi på att arbeta tillsammans och liera tjänster. Det här kallar vi för Shared Service Management (ibland även kallat Enterprise Service Management). Lär dig fördelarna med detta, och stegen du kan ta för att uppnå bättre tjänsteleverans till era anställda och invånare.

..delad. Men säkrare än någonsin.

Att kommunicera mellan era avdelningar och förvaltningar är viktigt, men vissa detaljer ska förstås inte kunna ses av alla inom kommunen. Tack vare funktioner som roller och behörigheter kan du hålla privat information om dina invånare eller anställda, ja – privat.

Lär dig av de riktiga experterna; våra kunder!

De riktiga experterna är våra kunder. Kolla in våra referenscase med Tyresö kommun och Varbergs kommun för att lära dig mer om hur TOPdesk förenklar vardagen för kommunens anställda och invånare, hur mjukvaran effektiviserar era processer och hur ni kan minska arbetsbördan.

Vanliga frågor och svar

Vill du förenkla processen kring inköp av TOPdesk gör enklast genom ett avrop via Kammarkollegiet. Vi är underleverantör till Atea, Crayon och Redpill. Följ länkarna för att läsa mer om till avtalen.

Läs mer om Ramavtal Programvarulösningar via avropa.se
Läs mer om Ramavtal Licensförsörjning via avropa.se
Läs mer om Programvaror och programvaror som molntjänst 2016 via sklkommentus.se

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent eu orci faucibus orci malesuada semper eget non tellus. Cras sed dignissim purus. Mauris varius neque leo, eu pellentesque justo venenatis et. Sed ultricies risus non turpis tempus, nec  nulla suscipit. In comdo urna eu turpis accumsan, et viverra mauris fringillaCras interdum

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört API:et för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory och Microsoft Skype. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >

ITSM hänvisar till de system, processer och procedurer som organisationer använder för att designa, leverera, hantera och förbättra hur IT används.

Vad det här betyder är att ITSM är mycket mer än bara din IT-avdelning som uppfyller sina mål. Till skillnad från traditionella IT-hanteringsmetoder handlar inte ITSM om själva tekniken. Vi fokuserar inte på utveckling, leverans eller underhåll av hårdvara och mjukvara. ITSM fokuserar på att tillhandahålla IT-tjänster på ett välorganiserat sätt.

Här kan du läsa mer om ITSM >