Senaste nytt från IT Software

Nyheter & blogg

Effektivisering
Mattias Dahl

Produktivitet: Medium-metoden

Multitasking. Glöm det ordet. Det finns inget som heter multitasking. Vad som egentligen händer är att hjärnan hoppar från ett fokus till ett annat och bränner därmed av det syresatta glukos som brukar etiketteras som “hjärnans bränsle” med en ohygglig hastighet. Här har vi anledningen till ack så många eftermiddagar utan ork och plötsliga produktivitetsdykningar vid tresnåret.

I denna serie om fyra delar kommer vår Customer Success Manager Mattias Dahl guida dig i metoder för produktivitet – det vill du inte missa.

Effektivisering
Alexandra Struwe

Låt oss prata kreativitet – och braindraining

Man skulle kunna säga att alla som är inblandade i utvecklingsprojekt designar, dvs. genomgår en medveten process för att förändra en given situation till det bättre. När det gäller design, och upplevelser, handlar det om att säkerställa motstånd mot “kreativitetstjuvar” och förbereda hjärnan för kreativitet.

ITSM
Aina Mattsson

Så mäter du mognadsnivån på din serviceavdelning med TOPdesk Maturity Model

Var står din organisation när det gäller tjänsteleverans? Är serviceavdelningarna i din organisation glasklara eller saknar de riktning? Och hur kan de maximera sitt värde för sina kunder? TOPdesk Service Excellence Maturity Model svarar på dessa frågor. Använd modellen för att ta reda på hur mogna de olika avdelningarna i din organisation är – och för att få viktiga insikter om vilka servicehanteringsområden som behöver förbättras.

Kundupplevelse
Alexandra Struwe

10 metoder för att enklare få ta del av kundfeedback

Vill du veta hur ni kan förbättra kundupplevelsen av de tjänster ni erbjuder? Om du inte frågar får du aldrig veta. Här är 10 kreativa sätt för att ta reda på vad kunderna tycker om era tjänster. Egentligen.

Kolla in TOPdesk på YouTube

Våra vänner erbjuder TOPdesk erbjuder massvis med innehåll så du kan lära dig mer om mjukvaran och hur du förenklar livet på din avdelning.

Håll dig uppdaterad med det senaste från TOPdesk