Bloggarkiv

SIAM: Service Integration and Management
ESM
Alexandra Struwe

Vad är SIAM: Service Integration and Management?

Tidigare utförde IT organisationer stora delar av arbetet själva, allt från att racka servrar till att byta backuptapes. I den snabba takt teknologin förändras, tvingas IT organisationer att kalla in expertis från utsidan. Hur behåller du en helhetsbild när så många leverantörer är involverade? Hur hindrar du dem från att arbeta i icke kostnadseffektiva silos?

SPOC TOPdesk ESM
ESM
Alexandra Struwe

Varför ESM behöver en “single point of contact”

Varför är det viktigt att ha en enda kontaktpunkt (SPOC) för Enterprise Service Management, vidare kallat ESM? Läs om branschexpert Doug Tedders insikter kring den transformativa effekten som en SPOC kan ha för din organisation och ta del av sju steg för att implementera din helt egen SPOC.

Dekorativ bild med grön bakgrund och text "hej då service desk-stress!"
ESM
Alexandra Struwe

Hej då till service desk-stress!

Livet på supporten kan vara hektiskt. Dina anställda är alltid upptagna med att släcka bränder och ja, stressen är ett faktum. Men det finns hopp.

Kolla in TOPdesk på YouTube

Våra vänner erbjuder TOPdesk erbjuder massvis med innehåll så du kan lära dig mer om mjukvaran och hur du förenklar livet på din avdelning.