Bloggarkiv

ITSM
Alexandra Struwe

Så förenklar ni er förändringshanteringsprocess i fyra enkla steg

Förändringshanteringsprocesser blir ibland alltför komplicerade. När du blir för fast i processen tenderar du att glömma att involvera dina intressenter och slutanvändare. Så vad kan du göra för att göra din förändringshanteringsprocess lättare för alla?

blogg header föreställande mosaik av gröna block och bilder på personal på it software
Kundupplevelse
Mattias Dahl

Artighetsprincipen

Att vara snäll och artig. Det är något som vid första anblick inte har med karriär och professionalism att göra, det är något som inte nämns i ledarskapsböcker och arbetssjälvhjälpslitteratur. Där ska man styra med hela handen, tala till alla i form av vi (trots att det stundtals är plågsamt uppenbar jag-form) och man ska hålla relationen opersonlig och arbetsmässig.

Medarbetare på kontor som sitter vid datorn | IT Software
ITSM
Alexandra Struwe

Shift left och shift left left

Vi ställer oss alltid frågan om hur vi kan göra vår support ännu smartare, snabbare och mer effektiv. Vi tror att vi nu har hittat svaret: Shift left och shift left left.

Tre kollegor arbetar vid en datorskärm i ett ljust kontorslandskap
ITSM
Mattias Dahl

Perspektiv

Idag kan vi få alla delar av verksamheten i reda siffror, och det är fantastiskt användbart när man till exempel ska argumentera för eller emot en förändring inför ledningen, trimma sina processer och ha god koll på sin verksamhet i allmänhet.

Kolla in TOPdesk på YouTube

Våra vänner erbjuder TOPdesk erbjuder massvis med innehåll så du kan lära dig mer om mjukvaran och hur du förenklar livet på din avdelning.
blank