”Rollen är en kombination av problemlösning, lärande, undervisning och kundservice. Det är en utmanande och oerhört givande roll. Träningsprogrammet är exceptionellt omfattande och vår företagskultur är fantastisk!”
– Jon Werkander (Head of Consultancy and Support)

OM FÖRETAGET

IT Software Solutions Scandinavia tillhandahåller mjukvarulösningar till organisationer för Service Management inom IT, Fastighet och HR på de svenska, finska och baltiska marknaderna. Här erbjuds du en gedigen introduktion både från kontoret i Stockholm och i Nederländerna där leverantörens huvudkontor ligger. Genom den omfattande introduktionen får du både djupgående teknisk och funktionell kunskap om mjukvaran.

Bolaget har två kontor där det ena är beläget centralt i Stockholm och det andra kontoret i Linköping. Vi behöver nu utöka vår personalstyrka med en Teknisk Supportkonsult till vårt kontor i Stockholm. Här ingår du i ett team som präglas av gemenskap och drivkraft där du får chansen att jobba med en framgångsrik global aktör. Idag använder över 4000 organisationer mjukvaran för att hantera alla sina support- och serviceärenden i ett och samma ärendehanteringssystem.

ARBETSUPPGIFTER

Du är den första kontaktpunkten för alla kunder som har frågor om vår mjukvara och hur man använder den. Detta innebär att du analyserar, utreder och svarar på en mängd förfrågningar. Du lyssnar in, ställer frågor och prioriterar inkomna ärenden. Förutom att lösa det tekniska pusslet bidrar dina starka kommunikationsförmågor till att förmedla ditt budskap tydligt. Ingen dag är någonsin lik en annan. Våra kunder är mycket kunniga, så du måste vara en riktig expert. Du hjälper kunder som stöder sina egna (interna) kunder med vår mjukvara.

Du kommer att spendera större delen av din dag med att analysera inkomna problem och hitta tekniska eller funktionella lösningar. Du kommer att dela din kunskap och erfarenhet med både kunder och kollegor: vi tror att detta är oerhört viktigt när du arbetar i en kunskapscentrerad organisation med Support.

När du väl bemästrar grunderna inom teknisk support kan du fortsätta utvecklingen mot att även leverera tekniska konsulttjänster genom att samla in krav, designa, utveckla, testa och verifiera integrationer och skräddarsydda lösningar för våra kunder. I takt med att du utvecklas blir således rollen en kombination mellan teknisk support och teknisk konsultering mot våra kunder.

DIN INTRODUKTION

Under dina första månader följer du ett omfattande träningsprogram uppdelat i tre faser och varvar utbildning på plats hos vår leverantör i Nederländerna och Danmark med introduktion på våra kontor i Sverige (Stockholm och Linköping).

Under den första fasen kommer du att lära dig allt om våra kunder, båda våra mjukvaruplattformar (SaaS & On-Premise) och hur TOPdesk interagerar med andra system.

Under den andra fasen kommer du att lära dig mer om de tekniska supportelementen i yrkesrollen såsom Autentisering, MS SQL-databaser och Automation.

Under den tredje och sista fasen går du in på djupet och lär dig mer om tekniska verktyg, såsom API, Action Sequence och övriga integrationsramverk, som du kommer nyttja för att skapa integrationer och skräddarsydda lösningar för våra kunder.

UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER

  • Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap inom IT
  • Brinnande IT-intresse
  • Analytisk och lösningsfokuserad
  • Synnerligen god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska
  • Extremt kundfokuserad och beredd att gå den extra milen för att leverera en fantastisk kundupplevelse

VAD VI ERBJUDER

  • Tjänstepension
  • Ett omfattande utbildningsprogram delvis förlagt utomlands (hos vår leverantör i Nederländerna och Danmark)
  • Stort utrymme för personlig utveckling
  • Hjälpsam och inspirerande arbetsmiljö
  • Tillväxtmöjligheter till roller som modulspecialist, teknisk konsult

ÖVRIG INFORMATION

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos IT Software Solutions Scandinavia.

Start: Omgående
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 40 timmar per vecka

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta IT Software på, work@itsoftware.se eller 08-33 57 00 så hjälper vi dig vidare. Ange vilken tjänst det gäller.

Låter det här som ett jobb för dig?

Bra! Starta din resa mot ett nytt spännande jobb genom att skicka in ditt CV till oss så kontaktar vi dig.

Skicka in ditt CV här

Similar Openings

Fulltime
IT-konsult

View Posting