Enklare, snabbare & roligare fastighetshantering

Hanterar ni fastigheter? Reservationer? Besvarar era kollegors frågor? Och allt inom budgeten? Låter som att ni skulle ha hjälp av en fastighetshanteringsmjukvara, computer-aided facility management software (CAFM).

Testa TOPdesk gratis i 30 dagar

En uppsättning anpassad för din avdelning

TOPdesks system för hantering av fastigheter hjälper er att utföra alla er arbetsuppgifter snabbt och enkelt i ett simpelt verktyg. Med TOPdesk betalar du bara för de funktioner du faktiskt behöver. Bra, va?

Fastighet

Förslag på uppsättning för fastighetsavdelning

Objektshantering

Byggnad- & rumshantering

Underhåll- & uppgiftshantering

Bokningshantering

Felanmälan & serviceorder

Självbetjäningsportal

Beställningar & arbetsflöden

Karta

Illustration föreställande ett IT-system

Ger er översikt över era kunder och kollegors objekt och tillgångar för att underlätta felanmälningar och bokningar.

Objektshantering
Ikon föreställde ett hus i en pratbubbla

Ger er bättre insikt i var objekt finns och möjliggör hantering av ärenden på rumsnivå.

Byggnad- och rumshantering
Ikon föreställande en person med pratbubblor över huvudet

Schemalägg löpande underhåll av era fastigheter.

Underhåll & uppgiftshantering
Illustration föreställande ett IT-system

Tillåt era kunder och kollegor att boka lokaler och objekt på egen hand genom er självbetjäningsportal.

BOKNINGSHANTERING
Illustration föreställande ett IT-system

Registrera, organisera och övervaka inkommande ärenden samt tilldela dem till rätt personer via ärendehanteringen. Självklart finns detta även i ett mobilt gränssnitt!

Felanmälan & serviceorder
Illustration föreställande ett IT-system

Gör din support tillgänglig 24/7! Låt dina kunder hjälpa sig själva via självbetjäningsportalen.

Självbetjänings-
portal
Illustration föreställande ett IT-system

Hantera era arbetsflöden och beställningar via TOPdesks modul för flödeshantering.

Beställningar & arbetsflöden
Ikon föreställande en karta med platstagg

Skapa en integration mot ett kartverktyg och visualisera var era kunder har registrerat sitt ärende.

Karta

Koppla TOPdesk mot dina interna fastighetssystem

Vår Vitec Fast-API till TOPdesk-integration säkerställer att dina kunder och deras ythyrningsobjekt synkroniseras med TOPdesk.  Den här kopplingen använder sig av den nya tillgångshanteringsmodulen i TOPdesk. Kunder/partners i Fast API tilldelas kontinuerligt till rätt hyresobjekt beroende på vilka hyreskontrakt de har.  

Snabbare ärendehantering
med QR-koder

Skapa enkelt QR-koder som länkar till dina TOPdesk-tillgångar som sedan kan skrivas ut med vilken skrivare som helst. Varje QR-kod innehåller en länk till ett anpassningsbart webbformulär där användarna kan skicka nya ärenden, se pågående ärenden och mycket mer. 

Ikon förställande två pratbubblor

Minimera handpåläggning under er ärendehantering

TOPdesk har färdiga integrationer mot flera telefonilösningar, exempelvis Mitel och Boradsoft. Genom att integrera TOPdesk mot ert telefonisystem kommer ni ha bättre koll på slutanvändaren redan när samtalet når kundservice. Detta leder till att kunden kommer få en bättre upplevelse av er organisations bemötande; perfekt! 

Partnerintergration: Generic mobile

Nå era kunder snabbare med SMS

Vår partner Generic Mobile erbjuder integration mot TOPdesk där ni direkt från ärendet skickar ut frågor eller uppdateringar gällande ärendet direkt till kundens mobiltelefon. Vill ni kan även kunden svara direkt i sitt SMS tillbaka in i ärendet. Vill ni maximera upplevelsen för kunden kan även Generic Mobile lösa att ärenden skapas direkt från ett SMS.

Ikon föreställande en mobil med pratbubbla innehållandes text SMS

Lär dig från våra kunder

De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >