Customer Success Manager

Dela jobb

Dela på linkedin
Dela på facebook

Kort om IT Software

IT Software Solutions Scandinavia tillhandahåller mjukvarulösningar till organisationer för service management inom IT, fastighet, HR- och löneavdelningar samt kundtjänst på de svenska, finska och baltiska marknaderna. I introduktionen får du både teknisk kunskap om mjukvaran och kunskaper i att arbeta i projektform mot kund.

Bolaget har två kontor där det ena är beläget i Stockholm och det andra kontoret i Linköping. Som en del av IT Software ingår du i ett team som präglas av gemenskap och drivkraft. Ta chansen att jobba med en framgångsrik global aktör som låter sina kunder hantera alla sina support- och serviceärenden i ett och samma ärendehanteringssystem.

CUSTOMER SUCCESS MANAGER

Drivs du av att bygga långsiktiga relationer och har en bakgrund inom försäljning eller förvaltning, med fördel inom IT?  Då har du hittat rätt!

Vi på IT Software söker ytterligare en resultatdriven Customer Success Manager, som ska se till att våra befintliga kunder får ut maximal nytta av våra produkter och tjänster.

OM IT SOFTWARE

IT Software är ett växande bolag som varje dag hjälper företag att effektivisera och digitalisera sin vardag. Vi tillhandahåller mjukvarulösningar till organisationer för service management inom IT, fastighet, HR- och löneavdelningar samt kundtjänst på de svenska, finska och baltiska marknaderna.

Bolaget har kontor både i Stockholm och i Linköping, uppdelat på olika avdelningar. I Linköping sitter Client Growth, vår business-avdelningen, som jobbar med försäljning och marknadsföring och det är den avdelningen du kommer att tillhöra.

ATT VARA EN DEL AV IT SOFTWARE

Som IT Software-medarbetare blir du en del av en platt organisation som arbetar tillsammans för att lösa våra kunders behov. Vi har fördelarna med att vara ett litet bolag, då beslutsvägarna är korta. IT Software är det lilla bolaget med det stora hjärtat där vi uppmuntrar våra medarbetare att testa oprövade metoder. Här tillåts du att ta eget ansvar och vara initiativtagande. Vi är ett gäng likasinnade som ständigt vill förbättra oss och vårt arbete.

Vi tycker om att ha roligt på jobbet. Just därför åker vi regelbundet på såväl längre resor som kortare äventyr. Vi hoppas därför att just du också är en person som uppskattar att bli riktigt god vän med dina kollegor! Och ja, schyssta arbetsvillkor och generösa friskvårdsbidrag finns förstås också.

VI VILL SE DIG UTVECKLAS OCH VÄXA!

För oss är det viktigt att du som anställd känner att du får den utveckling och kompetens du behöver. Därför får du en gedigen introduktion till såväl våra produkter som vår organisation. Vi vill gärna se våra medarbetare växa och ser utveckling inom organisationen som något positivt.

OM ROLLEN

Du kommer bli en del av ett starkt team med bred intern kompetens och där du får alla verktyg att utvecklas. Som Customer Success Manager jobbar du på ett proaktivt och initiativtagande sätt med att etablera, bibehålla och vidareutveckla kontakt med våra befintliga kunder. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår andra Customer Success Manger samt övriga medarbetare på sälj och marknad. Du rapportera till Head of Client Growth.

Vi på Client Growth tar ett helhetsgrepp om våra kunders upplevelse för att skapa en sömlös upplevelse. Som Customer Success Manager blir du en nyckelspelare för att säkerställa lojalitet och nöjda kunder.

DIN PROFIL

För att lyckas i rollen behöver du vara affärsdriven och ta ansvar för hela förvaltningsuppdraget, där du självständigt planerar din arbetsdag med kundmöten. Som Customer Success Manager blir du kundens expert ITSM, där du utgår ifrån kundens behov och hittar lösningar som säkerställer att kunden får ut det mesta och bästa av sin digitalisering och automatisering.

  • Vi ser att du är en förtroendeingivande person som är trygg i att stå i centrum och ta initiativ.
  • Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsområden och utförandet av dem.
  • Du bidrar med nya idéer och perspektiv med intresse för att testa på nya tillvägagångssätt.
  • Du är en prestigelös lagspelare som ser till företagets utveckling och framgång.
  • Att ta egna initiativ och ser vad som behöver göras för att driva dina processer framåt mot avslut, ser du som en självklarhet.
  • För att bli effektiv med din tid ser vi också att du behöver arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt.

VI TROR ATT DU HAR FÖLJANDE KVALIFIKATIONER

  • Du har relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap inom IT, Management, projektledning eller ekonomi.
  • Meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet av/kunskap om ärendehantering, serviceautomation eller andra verktyg inom ITSM.
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
  • B-körkort

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Primärt Linköping, alternativt Stockholm.
Lön: Fast lön enligt överenskommelse + bonus
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare

DENNA REKRYTERINGSPROCESS

Sista ansökningsdag är 25 september. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ta chansen att jobba med ett team som värdesätter gemenskap och drivkraft. Vi ser fram emot att höra från dig!

Har du frågor kring tjänsten kan du kontakta Olof Orrhagen på olof.orrhagen@itsoftware.se

 

Apply for this position

Allowed Type(s): .pdf, .doc, .docx