Service Managment konsult

Dela jobb

Dela på linkedin
Dela på facebook

Kort om IT Software

IT Software Solutions Scandinavia tillhandahåller mjukvarulösningar till organisationer för service management inom IT, fastighet, HR- och löneavdelningar samt kundtjänst på de svenska, finska och baltiska marknaderna. I introduktionen får du både teknisk kunskap om mjukvaran och kunskaper i att arbeta i projektform mot kund.

Bolaget har två kontor där det ena är beläget i Stockholm och det andra kontoret i Linköping. Som en del av IT Software ingår du i ett team som präglas av gemenskap och drivkraft. Ta chansen att jobba med en framgångsrik global aktör som låter sina kunder hantera alla sina support- och serviceärenden i ett och samma ärendehanteringssystem.

Har du en stark vilja att lära dig nya tekniker och tycker om att knyta nya kontakter? Kanske har du arbetat inom drift och infrastruktur under några år och är sugen på en mer kundnära roll? Då har du hittat rätt!

OM IT SOFTWARE

IT Software är ett växande bolag som varje dag hjälper företag att effektivisera och digitalisera sin vardag. Vi tillhandahåller mjukvarulösningar till organisationer för service management inom IT, fastighet, HR- och löneavdelningar samt kundtjänst på de svenska, finska och baltiska marknaderna.

Bolaget har kontor både i Solna och i Linköping. Bolaget är organiserat i tre funktioner där Client Growth fokuserar på marknadsföring och försäljning av våra produkter och tjänster. Onboarding introducerar nya och befintliga kunder i våra tjänster och produkter. Technical Success ansvarar för support, teknisk konsulting och utveckling av våra produkter och tjänster.

ATT VARA EN DEL AV IT SOFTWARE

Som IT Software-medarbetare blir du en del av en platt organisation som arbetar tillsammans för att lösa våra kunders behov. Vi har fördelarna med att vara ett litet bolag, då beslutsvägarna är korta. IT Software är det lilla bolaget med det stora hjärtat där vi uppmuntrar våra medarbetare att testa oprövade metoder. Här tillåts du att ta eget ansvar och vara initiativtagande. Vi är ett gäng likasinnade som ständigt vill förbättra oss och vårt arbete.

Vi tycker om att ha roligt på jobbet. Just därför åker vi regelbundet på såväl längre resor som kortare äventyr. Vi hoppas därför att just du också är en person som uppskattar att bli riktigt god vän med dina kollegor! Och ja, schyssta arbetsvillkor och generösa friskvårdsbidrag finns förstås också.

VI VILL SE DIG UTVECKLAS OCH VÄXA!

För oss är det viktigt att du som anställd känner att du får den utveckling och kompetens du behöver. Därför får du en gedigen introduktion till såväl våra produkter som vår organisation samt uppmuntras att kontinuerligt fortbilda dig och sprida dina kunskaper till kollegor. Vi vill gärna se våra medarbetare växa och ser utveckling inom organisationen som något positivt.

INTRODUKTION

Vi letar efter en Service Management konsult som känner sig trygg med att stå i centrum då du är den centrala punkten för projektet med kunden. Vi lägger även stor vikt i kunskap inom ITIL och agila arbetsmetoder.

OM ROLLEN

I din roll som Service Management konsult ingår du i ett team som består av säljare, marknadsförare, konsulter och supporttekniker. Du arbetar med planering, projektledning och implementering av mjukvaran ute hos kund. Under implementeringen är konsultering och rådgivning en stor del av ditt ansvarsområde. Som konsult är du ute hos kund 3–4 dagar i veckan och är delaktig i flera parallella projekt i olika storlekar och längd. Vid uppstart hos kund håller du workshops om mjukvaran med medarbetare och även lär ut hur systemet fungerar. Du ger även stöd och vidareutvecklar kunder där mjukvaran tidigare implementerats.

Det är viktigt att du som person inte är rädd för att stå i centrum då du är den centrala punkten för projektet med kunden och vägleder dem till sitt mål. Att hålla i stora workshops och presentationer ska vara något du gillar. Du bör vara van vid att arbeta självständigt och ha öga för vad som behöver göras. Struktur, ordning och reda ligger dig nära till hands.

Vi värdesätter tidigare erfarenheter av ITIL och agila arbetsmetoder eftersom detta är knutet både till interna arbetsmetoder och i din vägledning gentemot kund. Även om en stor del av ditt arbete kommer ske självständigt är det viktigt att vara en del av teamet. Vi arbetar mot gemensamma mål och hjälper varandra över projekten.

UTBILDNING OCH ERFARENHET

  • Relevant yrkeserfarenhet
  • Eftergymnasial utbildning alt motsvarande kunskap inom IT, management, projektledning alternativt ekonomi
  • Du har tidigare arbetat i eller med ärendehanteringssystem
  • Du har grundläggande kunskaper inom ITIL och agila arbetsmetoder
  • Goda kunskaper i Officepaketet

Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

STARKT MERITERANDE

  • SQL
  • Virtual Appliance/virtuella miljöer
  • Active directory
  • Office 365
  • Exchange
  • Windows Server
  • Infrastruktur
  • Nätverk

VI ERBJUDER DIG

  • Gedigen introduktion med utbildningsprogram på sex månader
  • Möjlighet till utbildningar relevanta för din roll
  • Stort utrymme för personlig utveckling
  • Hjälpsam och inspirerande arbetsmiljö
  • Underbara kollegor

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Plats: Stockholm

Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Tjänstepension: Via Länsförsäkringar 

Omfattning: Heltid 40 timmar per vecka 

Sista ansökningsdatum: 29 november 2021.

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum. Se därför till att skicka in din ansökan så snart du kan.

Ta chansen att jobba med ett team som värdesätter gemenskap och drivkraft. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta Robin Zainuddin, Head of Onboarding, via robin.zainuddin@itsoftware.se.

Sorry! This job has expired.