Illustration föreställande personer som samarbetar.

Möt oss på KommITS 2021

Prata med oss om
automation AI ärendehantering

När?

27 januari 8:45 – 15:45
Lunchpaus mellan 12-13

Hur?

Via Teams
Länk skickas samma vecka

För vem?

För dig i rollen som Application Manager eller ansvarig för TOPdesk

blank

Ni som hängt med ett tag känner till vårt evenemang Application Manager Day, ett fysiskt event som varit något av årets höjdpunkt. Men, precis som alla andra, så har vi under 2020 fått skifta till att gå digitalt fullt ut. Även om vi förstås hade sett fram emot att få kallprata vid kaffemaskinen så ser vi fördelar med att få dra igång vår nya eventserie Road to Service Excellence med dunder och brak på Application day 2021 – då det faktum att det är just digitalt ger oss möjlighet att växla ord med än fler!

Vad står inför oss? Vi kommer dela med oss av vår egna agila resa, prata tjänsteorientering och hur ni kan automatisera viktiga tjänster så som onboarding av nya medarbetare eller anonymisering av personer och ärenden i TOPdesk. Som ni säkert vet vid det här laget älskar vi att delta i spännande dialoger med våra kunder, så det kommer också bjudas in till diskussionsrum där vi kan lära oss av varandra. I slutet av dagen utlovas en prisutdelning som du inte vill missa! Vi ses på Application day!

Aina Mattsson Customer Success

Talarpass presenteras inom kort

jon_profil

IT Softwares agila resa

ITIL 4, Agile, SAFe 5.0, Lean etc är buzzwords som varit i ropet en längre tid. Men även om mycket har sagts om vad som borde göras så finns det få konkreta exempel på hur vi steg för steg faktiskt går tillväga för att agilt transformera våra verksamheter.

Under den här presentationen tar jag er med på IT Softwares agila resa och delar med mig av våra erfarenheter kring hur er organisation kan samlas kring en gemensam vision och strategi. Vi går också in på hur organisationens vision och strategi kan brytas ner till mål, strategiska teman och mätetal för
 bolagets samlade produkt- och tjänsteportfölj samt hur dessa kan kopplas till produkt och tjänsteprogram.

Dessutom pratar vi om frågeställningen:

– Hur kan ni genom kartläggning och ständiga förbättringar av värdekedjor (operational & development) skapa transparens, motivation och känsla av delaktighet i organisationens värdeskapande?

Sist men inte minst, hur får ni detta inte bara blir tomma ord utan faktiskt en stark lysande ledstjärna i den dagliga verksamheten?

Jon Werkander är entreprenör och managementkonsult som särskilt brinner för att hjälpa kunder att optimera värdeskapande i sina kundresor
Hemlig gästtalare

Med lite mystik blir allt så mycket roligare. Möt vår hemliga gästtalare på Application day!