Alla IT-lösningar för kommun

För att uppnå en högkvalitativ support är det viktigt att förenkla kontakten mellan medarbetare, invånare och kommunala enheter. Genom våra mjukvaror möjliggör vi en kommunövergripande arbetsmetod och ger möjlighet till en enhetlig service för hela kommunen.

Genom att erbjuda en enkel och lättillgänglig plattform för att registrera olika typer av förfrågningar, klagomål och beställningar, kan både medarbetare och invånare enkelt ta kontakt.

Minska ärendevolymen, handläggningstiden och öka effektiviteten

Självbetjäning

Användarna kan dra nytta av TOPdesks självbetjäningsportal, som fungerar som en kundportal, kunskapsdatabas och servicekatalog. Det ger dem möjlighet att hitta det de söker efter snabbt och enkelt. Dessutom kan användarna arbeta mer proaktivt. Eftersom systemet kan föreslå potentiella lösningar, baserat på ärendet som användaren skickat in.

Kunskapsdatabas

Med TOPdesks sökbara kunskapsdatabas kan du engagera slutanvändarna i att hitta informationen själva. Detta kan bidra till att minska ärendevolymen samtidigt som det gör er mer självständiga som organisation.

Alla ärenden samlade

Slutanvändaren har möjlighet att välja vilken kanal de vill använda för att skicka in sitt ärende. Genom att använda TOPdesk kan du också effektivt arbeta över avdelningsgränserna. Vilket gör det möjligt att registrera alla inkommande ärenden på en enda plats. Och länka dem till rätt personer. 

Självbetjäningsportalen för slutanvändare och handläggare

Självbetjäningsportalen | IT Software
slutanvändare

Som slutanvändare är självbetjäningsportalen platsen för alla dina serviceförfrågningar. Oavsett om du vill följa ditt ärende, göra en beställning eller skicka in en felanmälan, kan du göra allt detta i TOPdesks responsiva gränssnitt.

handläggare

Som handläggare kan du söka efter ärenden och även genomföra dina aktiviteter på språng, i det mobila gränssnittet.

Visualisera

Individanpassad översikt

Om du ansvarar för en eller flera avdelningar utmanas du ständigt med handläggningstid och att kostnadseffektivisera din avdelning – och du behöver siffrorna för att bevisa det. TOPdesk instrumentpanel gör det enkelt att visualisera din avdelnings prestanda. Skapa enkelt en översikt över dina viktigaste rapporter som ger dig omedelbar inblick i nyckeldata som servicedeskens svarstid på inkommande ärenden.

Profilbild på en glad person som kollar in i kameran
upphandla ärendehanteringssystem
Dra nytta av automation

Frigör tid med hjälp av automation

Zervicepoint hjälper dig att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla dina tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.

Dra nytta av ai

Ökad tillgänglighet 24/7

Kommuner och andra organisationer i offentlig sektor tenderar att ha höga volymer med ärenden och frågor samtidigt som resurserna ofta är begränsade.

Tack vare Ebbot kan ärendemängden minskas och du blir mer effektiv. Ebbot avlastar dina handläggare genom att hanterar de enkla repetitiva ärendena. Och dina slutanvändare kan kontakta ditt företag 24/7. Vilket gör din verksamhet tillgänglig.  

Lär dig av de riktiga experterna; våra kunder!

Kolla in våra referenscase med kommunkunder för att lära dig mer om hur TOPdesk ärendehanteringssystem förenklar vardagen, effektiviserar processer och hur du kan minska arbetsbelastningen. 

En mamma och dotter promenerar bland höstlöven

Upphandling av IT-system

På IT Software har vi lång erfarenhet av kommunal upphandling och hamnar ofta i dialog om vad som är den bästa vägen framåt för att kunna inhandla våra programvaror och tjänster till den egna organisationen. Här kan du läsa mer om hur ni lyckas med kommunala upphandlingar och framtidssäkrar en upphandling av IT-system.

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >

Vill du veta mer? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.