Kundresan - från rådgivning till förvaltning

Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen. Med vår långa erfarenhet och expertis inom IT Service Managment, hjälper vi er utnyttja verksamhetens resurser på ett strukturerat och effektivt sätt. Steg för steg guidar vi er till en fantastisk kundupplevelse, produktivitet och kostnadseffiktivitet.

Behovsanalys & Rådgivning

Att införa ett nytt system innebär inte bara en förändring systemmässigt utan också organisationsmässigt. Innan processen startar och under hela resan mot en färdig systemlösning kommer ni behöva fatta många beslut för att maximera verksamhetsnyttan. Det är då våra experter kommer in i bilden och hjälper er vidare. 

Hos oss får du alltid gratis rådgivning där vi går igenom hur er nuvarande situation ser ut, vad ni har för framtidsplaner, om det finns budget till att göra förändringar, när projektet ska vara klart och andra kravspecifika frågor. Utifrån behovsanalysen vet vi sedan om vi har de rätta verktygen för att tillgodose verksamhetens behov och önskemål. 

Vi hjälper dig med:

  • Systemlösning
  • Kravspecifikation
  • Säkerhet

Produktvisning

Går det att säkerställa att systemlösningen är det rätta utifrån verksamhetens förutsättningar utan att ha sett och provat produkten på riktigt? Vi anser att genomgången av systemet är ett viktigt steg som underlättar beslutet och visar fördelarna med nya affärsmöjligheter att utnyttja befintliga resurser på ett hållbart och effektivt sätt. 

Vi ser till att ni har förstått systemverktygen och funktionaliteten i sin helhet för att på sikt kunna använda det och få en sömlös upplevelse. Därefter erbjuds ni en testmiljö under en viss tid för att själva utforska och bestämma om ni är redo att gå vidare.  

Införande av systemlösningen

Vi jobbar alltid med kunden i fokus och bidrar med vår kompetens i den utsträckning som behövs, för att kunden ska arbeta strukturerat, proaktivt och känna sig flexibel i produktverktygen. För att upplevelsen ska bli så sömlös som möjligt har vi våra konsulter som hjälper er i alla steg i processen mot slutmålet – en färdig systemlösning som maximerar verksamhetsnyttan.

Våra konsulter har en bred erfarenhet och ser till att ta med er genom hela processen så att ni kan känna er trygga i vad som ska uppnås och när:

  • Uppstartsmöte och workshop
    Förändringsarbetet startar med en inventering för att Identifiera nulägesanalys, önskvärt läge och projektplanering inför implementeringen.

  • Implementering
    Våra erfarna konsulter guidar er till att sätta upp och konfigurera de tekniska bitarna utifrån Best practice. Under detta steg implementeras också de tjänster ni valt att köpa, in i er miljö.

  • Acceptanstester
    För att förhindra att systemet används på ett felaktigt sätt genomför vi acceptanstester. Baserat på verksamhetens kravspecifikation med fokus på funktion, säkerställer vi att systemet fungerar som tänkt och att ni är redo att ’go live’ och jobba i systemet. 

Skräddarsydd utbildning

För att implementering ska lyckas så bra som möjligt är kompetens hos användarna en nyckelfaktor. Därför är det viktigt att ge innehållsrik och tydlig information om vad arbetet kommer att innebära. 

Genom att tillhandahålla anpassade utbildningar baserat på verksamhetens behov ser vi till att ni får rätt kompetens och blir självständiga i ert arbete.

Förvaltning & Svensk support ingår alltid

Förvaltning

Vi ser alltid till er organisations bästa och vill att ni ska växa med våra systemlösningar. Därför anstränger vi oss extra mycket för att kvalitetssäkra en fortsatt framgångsrik användning av systemen.

Våra Customer Success Managers lyssnar på era behov och bidrar med kunskap och insikter mot verksamhetsmålen, för att ni ska nå full pontential av systemens möjligheter. Saknas det kompetens i organisationen eller finns det behov av kvalificerad konsulthjälp inom ITIL-ramverket, kan vi guida dig rätt. 

Såklart sätter vi nivån på förvaltning beroende på hur självgående ni är som organisation. 

Support på ditt sätt - bara ett klick bort

Plötsligt händer det att något går snett i systemet eller att ni har en teknisk fråga som behöver lösas snabbt och effektivt. Då kan ni känna er trygga i att våra svensktalande, tekniska experter finns här för att hjälpa er. 

Varför IT Software?

För att kundresan ska bli så bra som möjligt är det viktigt för oss på IT Software att den personliga relationen vårdas. Det betyder att vi från första kontakt till förvaltning ser till att överlappa kompetenserna och erfarenheterna under hela resan, så att ni kan känna er trygga med oss som helhetspartner.