Problem Management modulen

Lokalisera grundorsakerna till dina problem

När ärenden av samma typ samlas i dina inkorgar är det viktigt att snabbt hitta grundorsaken. TOPdesks Problemhanteringsfunktion ger dig en tydlig och enkel översikt över dina Problem och relaterade ärenden. Och hjälper dig att analysera och registrera grundorsaker. Efteråt kan du enkelt lägga till dem i din kända feldatabas – och fokusera på att gå till botten med dem.

Upptäck potentiella problem snabbt

Ni vill nog identifiera Problem i er organisation innan de blir överväldigande. Finns det något bättre sätt än att identifiera Problem snabbt än genom att använda alla ögon och öron i IT! Med Problemguiden kan varje operatör upptäcka potentiella Problem, länka relaterade ärenden och dela dem alla med Problemhanteringen för vidare granskning. 

Sätt genierna i arbete

När en anställd hittar ett Problem kan de tilldela det till ett team av experter för rotorsaksanalys. Dessa experter relaterar Problemet till relevanta ärenden, tillgångar och förändringar. Behöver du flera discipliner för skapa en gångbar lösning? Dela enkelt upp Problem ärendet i partiella Problem. När ni har hittat grundorsaken överför du Problemet till ett känt fel. Din Problem Manager eller koordinator håller ett öga på framstegen och kan rycka in när det behövs. 

Dela dina lösningar

TOPdesks Problemhantering skapar en känd feldatabas för hela avdelningen att utgå ifrån. När en servicedeskhandläggare stöter på ett ärende kan handläggaren kontrollera den här databasen för potentiella lösningar med bara några få klick. Vill du gå ännu längre? Du kan också publicera ditt kända fel och dess matchande lösning i kunskapsbasen och göra den tillgänglig för hela organisationen – vilket frigör ännu mer tid för dina handläggare. 

Prioriterad input för förändringar

Att hitta orsaken till dina Problem är bra. Men du kan inte lösa dem alla samtidigt. Inga Problem! TOPdesk låter dig enkelt välja vilka kända fel du vill skicka vidare till Change Management först. Felets inverkan och brådska i kombination med relaterade ärenden ger dig en prioriterad önskelista för implementering av förändringar – och hjälper dig att åtgärda de största Problemen först. 

Rilind Berisha

Boka en personlig demo

Boka en kostnadsfri demo med en av våra experter – vi visar hur det fungerar och svarar på dina frågor.

Rilind Berisha

Kundansvarig IT Software

Redo att ta kontakt?

Vi hjälper dig. Fyll i formuläret så hör vi av oss!

Sök