Upptäck potentiella problem snabbt
Ni vill nog identifiera Problem i er organisation innan de blir överväldigande. Finns det något bättre sätt än att identifiera Problem snabbt än genom att använda alla ögon och öron i IT! Med Problemguiden kan varje operatör upptäcka potentiella Problem, länka relaterade ärenden och dela dem alla med Problemhanteringen för vidare granskning.
Sätt genierna i arbete
När en anställd hittar ett Problem kan de tilldela det till ett team av experter för rotorsaksanalys. Dessa experter relaterar Problemet till relevanta ärenden, tillgångar och förändringar. Behöver du flera discipliner för skapa en gångbar lösning? Dela enkelt upp Problem ärendet i partiella Problem. När ni har hittat grundorsaken överför du Problemet till ett känt fel. Din Problem Manager eller koordinator håller ett öga på framstegen och kan rycka in när det behövs.
Dela dina lösningar
TOPdesks Problemhantering skapar en känd feldatabas för hela avdelningen att utgå ifrån. När en servicedeskhandläggare stöter på ett ärende kan handläggaren kontrollera den här databasen för potentiella lösningar med bara några få klick. Vill du gå ännu längre? Du kan också publicera ditt kända fel och dess matchande lösning i kunskapsbasen och göra den tillgänglig för hela organisationen – vilket frigör ännu mer tid för dina handläggare.
Prioriterad input för förändringar
Att hitta orsaken till dina Problem är bra. Men du kan inte lösa dem alla samtidigt. Inga Problem! TOPdesk låter dig enkelt välja vilka kända fel du vill skicka vidare till Change Management först. Felets inverkan och brådska i kombination med relaterade ärenden ger dig en prioriterad önskelista för implementering av förändringar – och hjälper dig att åtgärda de största Problemen först.