Kostnadsfri support ett klick bort

Plötsligt händer det att något går snett i systemet eller att du har en teknisk fråga som behöver lösas snabbt och effektivt. Då kan du känna dig trygg i att våra svensktalande, tekniska experter finns här för att hjälpa dig. 

Tre enkla steg när du kört fast

1. Ta reda på svaren själv

Visst känns det skönt när du kan lösa enkla problem på egen hand utan att involvera IT-support? Som IT Software-kund har du tillgång till TOPdesks kunskapsdatabas där det finns över 1000-tals artiklar med olika lösningar för att främja självhjälp. Vår ambition är att du ska kunna lösa mindre komplexa problem eller allmänna ”hur” frågor snabbt och enkelt själv, utan att behöva kontakta supporten. Detta genom att erbjuda ökad information och kunskap via TOPdesks kunskapsdatabas.

2. Vanligaste frågor och svar just nu

För att underlätta för dig har vi tagit fram de 10 mest förekommande frågorna från våra kunder just nu. Vi jobbar ständigt för att du ska kunna få den hjälp du behöver på ett effektivt och snabbt sätt, därför uppdaterar vi frågorna kontinuerligt. 

3. Registrera ditt ärende smidigt i MyTOPdesk

Är din fråga mer komplex och kräver större arbetsinsats? Som befintlig TOPdesk kund kan du registrera ditt supportärende direkt i självbetjäningsportalen MyTopdesk.

Behöver du fortfarande hjälp?

Då finns vi självklart här med våra svensktalande tekniska experter som hjälper dig vidare i ärendet. Vi finns på telefon eller mejl. Uppgifterna hittar du här nedanför. Om ditt ärende är brådskande eller extra svårt att beskriva, ber vi dig att kontakta oss via telefon. 

Kontakta oss

Måndag till fredag
08:00 - 17:00

Om ditt ärende är brådskande eller extra svårt att beskriva ber vi dig kontakta oss via telefon.

Vanliga frågor och svar just nu

Svaret på denna fråga finns i kunskapsartikeln KI 6059 ”Search: search results explained”.
Klicka här för att komma direkt in till kunskapsartikeln. 

Svaret på denna fråga finns i kunskapsartikeln KI 6946 ”General: date and time notation in TOPdesk”.

Klicka här för att komma direkt in till kunskapsartikeln.

Svaret på denna fråga finns i kunskapsartiklarna KI 9201 ”Filters: Using filters”& KI 5639 ”Filters: card visible despite filter”.
Klicka på länken för att komma direkt in till kunskapsartikeln:

Using filters
Card visible despite filter

Svaret på denna fråga hittar du i kunskapsartikeln KI 10998 ”Action Sequence Library”.
Klicka här för att komma direkt in till kunskapsartikeln. 

Svaret på denna fråga hittar du i kunskapsartikeln KI 10568 ”Virtual Appliance: Landing page”.
Klicka här för att komma direkt in till kunskapsartikeln. 

Svaret på denna fråga hittar du i kunskapsartikeln KI 9203 ”SaaS: How to restart TOPdesk SaaS environment”.
Klicka här för att komma direkt in till kunskapsartikeln. 

Svaret på denna fråga hittar du i kunskapsartiklarna KI 8926 ”TIP: Instructions TOPdesk Innovation Platform” & KI 9609 ”TIP FAQ: questions about TIP”.
Klicka på länken nedan för att komma direkt in till kunskapsartikeln. 

Instructions TOPdesk Innovation Platform
Questions about TIP

Du hittar det på TOPdesk dokumentationsportal som är publik och öppen för alla. Ingen inloggning krävs. 

Till TOPdesk dokumentationsportal

Dela erfarenheter och diskutera med andra kunder till IT Software

Välkommen in till vårt community! Här kan du som kund till oss prata med andra användare av TOPdesk eller någon av våra andra lösningar.