Vilket ärendehanteringssystem är bäst? Testa ärendehanteringssystem från TOPdesk i dag och se hur din verksamhet digitaliseras, automatiseras och effektiviseras. Utifrån era behov kan du sedan hantera komplexa ärenden och effektiva samarbeten internt som externt.
Ett ärendehanteringssystem gör det enkelt att bemöta ständigt föränderliga kundkrav, hantera era arbetsflöden, förbättra er kundkommunikation och hålla koll på era tillgångar. Alla supporterande avdelningar är överens om att glada medarbetare ger nöjda invånare. Vårt mål är att göra det så enkelt och snabbt för er att uppnå det. Därför har vi teamat upp med TOPdesk – ett enkelt ärendehanteringssystem som samlar all er ärendehantering i ett enda system.
Om ni är ute efter att leverera utmärkt service redan från dag ett – då är TOPdesk här för att hjälpa till. Vår ärendehanteringslösning är perfekt anpassad för flera områden såsom:
Ett ärende kan beskrivas som ett kompendium av information, processer, affärsregler och samarbeten som är relaterat till en specifik incident eller interaktion. En ärendefil innefattar kundkommunikation, formulär, processdokument, rapporter och stödjande dokumentering relevant för ärendet som behöver hanteras för efterlevnad och revision.
Ett ärendehanteringssystem är helt enkelt en lösning för att hantera allt detta.
De riktiga experterna är våra kunder. Kolla in våra referenscase med Tyresö kommun och Varbergs kommun för att lära dig mer om hur TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner förenklar vardagen för kommunens medarbetare och invånare, hur mjukvaran effektiviserar era processer och hur ni kan minska arbetsbördan.
Allt eftersom ett företag växer förändras även deras behov. Pappersbaserade spårnings- och lagringssystem, kalkylark och dokument räcker bara så långt. Ett ärendehanteringssystem är då ofta den perfekta lösningen som tillåter er att hantera ett växande antal ärenden, större samarbeten och fler intressenter.
I princip alla företag, oavsett industri, hanterar olika processer och ärenden som involverar stora mängder data och kräver olika åtgärder:
Processen för ärendehantering involverar mycket informationsinsamling. Handläggare arbetar ofta tillsammans med flera klienter och samlar in data från ibland hundratals källor. Syftet med ett ärendehanteringssystem är att effektivisera, automatisera och förenkla hela arbetsflödet för hanteringen av ärenden.
Med ett bra ärendehanteringssystem som TOPdesk kan ert företag förenkla och snabba på hanteringen av komplexa ärenden och säkerställa de bästa förutsättningarna och lösningarna.
Ärendehanteringsverktyg möjliggör effektivare registerhållning och mindre pappersarbete då all information relaterad till ärendet och samarbeten lagras i ett molnbaserat lagringssystem.
Med integrerade molnbaserade datalagringssystem uppdateras all information inom alla kanaler i realtid. Samma system ger en snabb tillgång till information som är relevant för varje enskilt ärende.
Med hjälp av ett ärendehanteringssystem kan företag erbjuda sina kunder en mer personlig upplevelse. De kan välja att använda självbetjäningsportalen för att lösa problemet på egen hand, eller kontakta kundtjänst för att få hjälp. Kundtjänsten kan snabbt plocka fram kundens profil för att kunna ge bästa möjliga service och säkerställa att företaget förstår deras situation och behov.
Centraliserad eller integrerad databas. TOPdesk nyttjar molnbaserade databaser som auktoriserade personer har enkel åtkomst till. De möjliggör enkel delning av data och snabb åtkomst till information oavsett vart kund och handläggare är. Uppdateringar sker i realtid så att ärenden kan utvärderas när som helst.
Anpassningsbar livscykel för ärendehanteringen. Varje företag har sina unika behov. Ett informations- och ärendehanteringssystem kan anpassas för att uppfylla kraven för just er situation. Logiska regler i det automatiserade arbetsflödet bestäms i förväg för att anpassas efter de specifika behoven av ert företag. Skräddarsydda standardmallar används också för att skapa, lagra och hantera ärenden i realtid.
Ett ärendehanteringssystem är ett informationssystem som samlar och lagrar all information om kunder och stödjer administration av ärenden i en organisation. Det kallas ibland även för ärendesystem, ärendehanteringsprogram och kundtjänstsystem.
Allt eftersom företag växer förändras även deras behov. Ärendehanteringssystem gör det enkelt att bemöta ständigt föränderliga kundkrav, hantera arbetsflöden, förbättra kundkommunikation och hålla koll på tillgångar. Ett ärendehanteringssystem tillåter er att hantera ett växande antal ärenden, större samarbeten och fler intressenter samtidigt som det effektiviserar, förenklar kommunikation och hantering av ärenden för era kunder, invånare och anställda inom er organisation.
IT Software har teamat upp med TOPdesk vars ärendehanteringssystem vi erbjuder till våra kunder. Vi är med er hela vägen från start till mål och hjälper till med: behovsanalys & rådgivning, visning av TOPdesk, implementation, utbildning, förvaltning och support.
Med vår långa erfarenhet och expertis av ärendehantering hjälper vi er utnyttja verksamhetens resurser på ett strukturerat och effektivt sätt och guidar er till en fantastisk kundupplevelse, produktivitet och kostnadseffektivitet genom TOPdesk ärendehanteringssystem.
Ja, TOPdesk ärendehanteringssystem stödjer EU:s lagar och är GDPR säkrat – det har kraftfulla behörighetsstyrningsfunktioner för vem som ska kunna ta del av verksamhetens information och data. Behörigheter fördelas på olika behörighetsgrupper och kan styras ner på en individnivå för vem som ska se vad.
Din helhetspartner inom Service Management systemlösningar
Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli mer effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade arbetsflöden och leverera bättre kundupplevelsen.