Sekretess och säkerhet

Vi kommunicerar med många tredje parter.Kunder, kollegor, sponsorer och de som är intresserade av våra tjänster.Vi lagrar de data vi behöver för att behålla dessa relationer.Några av dessa uppgifter består av personuppgifter.Vi uppskattar öppenhet och ärlighet.Därför vill vi förklara för dig vilka detaljer vi lagrar och hur vi använder den datan.Om du fortfarande har frågor efter att ha läst det här dokumentet, tveka inte att fråga vår supportavdelning.

Dataskydd

Vi är noga med att skydda den information som anförtrotts oss.Vår nuvarande teknik och procedurer är inriktade på att skydda information från oönskad åtkomst och naturligtvis följer de allmänna dataskyddsbestämmelserna (GDPR).När någon annan än TOPdesk är inblandad i behandling av information, kräver vi att de följer samma avtal och regler.Våra policyer granskas regelbundet av opartiska, externa experter.

Hur använder vi din information?

Vi bearbetar och använder din information för att behålla befintliga relationer och utöka vår kundbas.Olika data används för olika ändamål.Detta inkluderar information från dig, liksom data vi samlar för att förbättra våra tjänster till dig.I detta uttalande förklarar vi hur vi använder information för varje syfte.

Webbplats och nyhetsbrev

Vi använder cookies, Google Analytics och andra verktyg för att samla information om hur våra resurser används.Detta hjälper oss att förbättra vårt innehåll och anpassa presentationen av våra resurser till dina intressen.

Kontaktuppgifter och inköp

Vi vill hålla fast vid de avtal vi har med dig.Därför är det viktigt för oss att veta hur vi kan nå vår kontaktperson i din organisation.Vi vill inte fråga dig samma information flera gånger, så vi tar anteckningar över de samtal vi har med dig.Vi dokumenterar också dina preferenser angående vilken information du vill få från oss.

Vi dokumenterar också vilken tjänst du har köpt från oss och i vilket sammanhang du använder dem.På detta sätt kan vi få en uppfattning om våra kunders mål.Vi håller också reda på vilka andra tjänster du har visat intresse för. Vi använder denna information för att hålla våra tjänster i linje med marknaden och ge dig relevant information om våra tjänster.

Detaljer vi möter under vårt arbete för dig

Medan vi arbetar för dig, som konsulttjänster och supporttjänster, kan våra kollegor komma över information om dig och din organisation, till exempel de uppgifter du lägger in i TOPdesk.Vi använder endast denna information för de ändamål som avtalats med dig.Och vi kommer att behandla dina uppgifter med största omsorg.Våra kollegor är utbildade för att hantera konfidentiell information på lämpligt sätt.

Kundnöjdhet

Vi är mycket intresserade av att höra vad du tycker om våra tjänster.Därför använder vi olika metoder för att samla in feedback.Dessa inkluderar kundundersökningar, intervjuer, utvärderingar och direkt återkoppling på samtal.Vi använder den information vi samlar för att ta reda på hur vi kan förbättra våra tjänster.

SaaS och produktförbättring

Om du har TOPdesk SaaS bearbetar vi data som du lägger in i TOPdesk.Var säker på att vi gör allt vi kan för att se till att våra tjänster är lätta att använda och tillförlitliga.

Vi håller reda på en rad information om användningen av våra tjänster.Exempel är hur snabbt ansökan svarar, hur våra kunder använder specifika funktioner och om några fel uppstår.Vi använder den här informationen för att säkerställa att TOPdesk fungerar bra och att identifiera potentiella förbättringar av våra tjänster.Informationen används inte för något annat ändamål och data kan inte spåras tillbaka till individer.

Vad vi inte gör

Vi bryter inte ditt förtroende.Vi skickar inte dina uppgifter vidare till andra parter och kommer endast att använda dina uppgifter enligt våra avtal med dig.

Åtkomst, korrigering och radering av din information

Du kan få tillgång till mycket av den information vi samlar om dig via vår självbetjäningsportal på extranet.topdesk.com.Detta inkluderar bland annat kontaktpersoner som är kända för oss, processen och meddelandet av supportanrop och olika detaljer om de tjänster du har köpt.

Har du hittat felaktig information, vill du komma åt mer information eller vill du ha några av dina uppgifter borttagna?Du kan själv justera informationen eller skicka en förfrågan via vår egenportal.

Inte en kund?Då har du inte tillgång till vår egenportal.Du kan dock fortfarande skicka dina förfrågningar till vår supportavdelning i posten eller via e-post eller telefon.

Information som har blivit föråldrad kommer att raderas från våra system enligt GDPRs riktlinjer.

För att behandla specifika önskemål behöver vi en auktoriserad person inom din organisation för att ge tillstånd.Exempel på förfrågningar som kräver officiell tillåtelse inkluderar förfrågningar om att ändra tjänster eller registrerade data, samt tillgång till viss information.Vi kommer alltid att köra dessa förfrågningar av någon från din organisation som är behörig att godkänna dem.Om du vill kontrollera vem som är auktoriserad i din organisation kan du hitta den här informationen på vår Extranet.

Cookies

Varför använder vi cookies?

Vi använder cookies för att följa webbstatistik och för att göra webbplatsen lättare att använda. Detta hjälper oss att skräddarsy våra marknadsbeslut till våra webbplatsbesökarens behov. Vi kommer aldrig använda de uppgifter som samlas in av cookies för att fokusera på specifika personer.

Cookies används på denna webbplats

På vår hemsida skiljer vi mellan två typer av kakor: funktionella kakor och icke-funktionella kakor.

 

 

IT Software förbehåller sig rätten att ändra denna sekretesspolicy utan föregående meddelande om förändring.

Senast uppdaterad: 4 april 2018