IT Software Solutions Scandinavia AB

Integritetspolicy

Sekretess och säkerhet

Vi kommunicerar med många tredje parter. Kunder, kollegor, sponsorer och de som är intresserade av våra tjänster.Vi lagrar de data vi behöver för att behålla dessa relationer. Några av dessa uppgifter består av personuppgifter. Vi uppskattar öppenhet och ärlighet. Därför vill vi förklara för dig vilka detaljer vi lagrar och hur vi använder den datan.Om du fortfarande har frågor efter att ha läst det här dokumentet, tveka inte att fråga vår supportavdelning.

Dataskydd

Vi är noga med att skydda den information som anförtrotts oss. Vår nuvarande teknik och procedurer är inriktade på att skydda information från oönskad åtkomst och naturligtvis följer de allmänna dataskyddsbestämmelserna (GDPR). När någon annan än TOPdesk är inblandad i behandling av information, kräver vi att de följer samma avtal och regler. Våra policyer granskas regelbundet av opartiska, externa experter.

Hur använder vi din information?

Vi bearbetar och använder din information för att behålla befintliga relationer och utöka vår kundbas. Olika data används för olika ändamål. Detta inkluderar information från dig, liksom data vi samlar för att förbättra våra tjänster till dig. I detta uttalande förklarar vi hur vi använder information för varje syfte.

Webbplats och nyhetsbrev

Vi använder cookies, Google Analytics och andra verktyg för att samla information om hur våra resurser används. Detta hjälper oss att förbättra vårt innehåll och anpassa presentationen av våra resurser till dina intressen.

Kontaktuppgifter och inköp

Vi vill hålla fast vid de avtal vi har med dig.Därför är det viktigt för oss att veta hur vi kan nå vår kontaktperson i din organisation. Vi vill inte fråga dig samma information flera gånger, så vi tar anteckningar över de samtal vi har med dig. Vi dokumenterar också dina preferenser angående vilken information du vill få från oss.

Vi dokumenterar också vilken tjänst du har köpt från oss och i vilket sammanhang du använder dem.
På detta sätt kan vi få en uppfattning om våra kunders mål.Vi håller också reda på vilka andra tjänster du har visat intresse för. Vi använder denna information för att hålla våra tjänster i linje med marknaden och ge dig relevant information om våra tjänster.

Detaljer vi möter under vårt arbete för dig

Medan vi arbetar för dig, som konsulttjänster och supporttjänster, kan våra kollegor komma över information om dig och din organisation, till exempel de uppgifter du lägger in i TOPdesk. Vi använder endast denna information för de ändamål som avtalats med dig.Och vi kommer att behandla dina uppgifter med största omsorg. Våra kollegor är utbildade för att hantera konfidentiell information på lämpligt sätt.

Kundnöjdhet

Vi är mycket intresserade av att höra vad du tycker om våra tjänster. Därför använder vi olika metoder för att samla in feedback. Dessa inkluderar kundundersökningar, intervjuer, utvärderingar och direkt återkoppling på samtal. Vi använder den information vi samlar för att ta reda på hur vi kan förbättra våra tjänster.

SaaS och produktförbättring

Om du har TOPdesk SaaS bearbetar vi data som du lägger in i TOPdesk.Var säker på att vi gör allt vi kan för att se till att våra tjänster är lätta att använda och tillförlitliga.

Vi håller reda på en rad information om användningen av våra tjänster. 
Exempel är hur snabbt ansökan svarar, hur våra kunder använder specifika funktioner och om några fel uppstår. Vi använder den här informationen för att säkerställa att TOPdesk fungerar bra och att identifiera potentiella förbättringar av våra tjänster. Informationen används inte för något annat ändamål och data kan inte spåras tillbaka till individer.

Vad vi inte gör

Vi bryter inte ditt förtroende. Vi skickar inte dina uppgifter vidare till andra parter och kommer endast att använda dina uppgifter enligt våra avtal med dig.

Åtkomst, korrigering och radering av din information

Du kan få tillgång till mycket av den information vi samlar om dig via vår självbetjäningsportal på extranet.topdesk.com. Detta inkluderar bland annat kontaktpersoner som är kända för oss, processen och meddelandet av supportanrop och olika detaljer om de tjänster du har köpt.

Har du hittat felaktig information, vill du komma åt mer information eller vill du ha några av dina uppgifter borttagna? 
Du kan själv justera informationen eller skicka en förfrågan via vår egenportal.

Inte kund? Då har du inte tillgång till vår egenportal. Du kan dock fortfarande skicka dina förfrågningar till vår supportavdelning i posten eller via e-post eller telefon.

Information som har blivit föråldrad kommer att raderas från våra system enligt GDPRs riktlinjer.


För att behandla specifika önskemål behöver vi en auktoriserad person inom din organisation för att ge tillstånd. 
Exempel på förfrågningar som kräver officiell tillåtelse inkluderar förfrågningar om att ändra tjänster eller registrerade data, samt tillgång till viss information. Vi kommer alltid att köra dessa förfrågningar av någon från din organisation som är behörig att godkänna dem. Om du vill kontrollera vem som är auktoriserad i din organisation kan du hitta den här informationen på vår Extranet.

Cookies

Varför använder vi cookies?

Vi använder cookies för att följa webbstatistik och för att göra webbplatsen lättare att använda. Detta hjälper oss att skräddarsy våra marknadsbeslut till våra webbplatsbesökarens behov. Vi kommer aldrig använda de uppgifter som samlas in av cookies för att fokusera på specifika personer.

Cookies används på denna webbplats
På vår hemsida skiljer vi mellan två typer av kakor: funktionella kakor och icke-funktionella kakor.

IT Software förbehåller sig rätten att ändra denna sekretesspolicy utan föregående meddelande om förändring.

Senast uppdaterad: 12 juni 2020

Who we are

Our website address is: http://itsoftware.se.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection.

An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year.

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select ”Remember Me”, your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website.

These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue.

For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements