Mjukvara
Vi erbjuder ledande mjukvaror och lösningar inom vår bransch.
Tjänster
Med våra egna konsulter erbjuds de här tjänsterna.
Utbildning
Kurser som hjälper dig att höja kunskapsnivån på avdelningen.
IT Software arbetar med helhetslösningar. Vi hjälper dig med allt från mjukvara till utbildning och konsulttjänster. Med en bred kundportfölj vågar vi lova att vi kan guida er till mer effektiva processer och ökad servicenivå till era intressenter.
Allt från samma partner. Precis som det ska vara.
Vi erbjuder ledande mjukvaror och lösningar inom vår bransch.
Med våra egna konsulter erbjuds de här tjänsterna.
Kurser som hjälper dig att höja kunskapsnivån på avdelningen.
Ta hjälp utav våra projektledare i samband med ditt införande av våra mjukvaror. IT Software hjälper er planera, leda och styra införandeprojektet i era komplexa och dynamiska miljöer. Vår främsta uppgift är att hålla samman projektet så införandet av er nya mjukvara blir så effektivt som möjligt.
Våra projektledare använder sig både utav agila och klassiska metoder. Med hjälp från en projektledare så ser vi till att rätt resurser hos er kommer in i rätt tid, att vi håller oss på den väg vi tillsammans har kommit fram till samt att rätt information når alla era intressenter och inte bara de som arbetar allra närmast i projektet.
Våra implementationskonsulter jobbar nära er som kund och tillhandahåller löpande kvalificerad hjälp och expertis för implementeringen av såväl verktyget men också processer, rutiner och arbetssätt.
Våra konsulter finns till för att få hjälpa er att maximera nyttan av TOPdesk och andra mjukvaror som vi ebjuder, samt ge er verktygen för att självständigt kunna fortsätta arbeta med produkten och dess möjligheter. De följer er genom hela projektet och säkerställer att ni har allt ni behöver för en lyckad implementering. Konsulten arbetar för att stödja era verksamhetsprocesser och implementera bästa praxis.
Våra tekniska konsulter är experter på API, HTTP-requests, Service Automation och integrationer. Möjligheterna med TOPdesk är oändliga. Skapa verkligt värde för er organisation, identifiera och hitta lösningar baserat på era behov.
Effektivisera er servicedesk, kundtjänst eller HR-avdelning med integrationer eller automatiserade flöden anpassade efter era verksamhetsprocesser.
IT Softwares samarbetspartner inom ITIL®-utbildning, BiTA Service Management, är ledande i Sverige och har över 10+ års erfarenhet av utbildning inom IT Service Management-området. Med kursledare som har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag kan BiTA erbjuda mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på sina utbildningar.
Kursen Att leda och utveckla processer inom IT är perfekt för dig som har kommit lite längre i mognadsresan kring TOPdesk och ITIL.
Kursen omfattar allt som rör processhantering från hantverket hur man modellerar och dokumenterar processer till hur man leder och driver processer över tid i olika typer av IT-organisationer.
Målgrupp: IT-chef, linjechef, processägare (processansvarig), projektledare med koppling till processer inom IT-området.
Antal dagar: 3
Pris: 19 500 kr per deltagare (ex moms)
Välj mellan två kurser som lämpar sig för dig som arbetar med IT support och helpdesk (Support Center Analyst) eller till ledare och medarbetare i en kundtjänst eller ett kontaktcenter (Support Center Teamleader).
Antal dagar: 2 dagar per kurs
Pris: 15 600 kr per deltagare (ex moms) per kurs
Certifieringskostnad: 1750 kr (ex moms) per certifiering
Utbildningen Certifierad Supportchef riktar sig till dig som har en ledarroll i en supportverksamhet. Det kan vara som chef, koordinator eller teamledare för en Servicedesk/helpdesk eller i en supportfunktion.
Detta ledarskapsprogram är otroligt uppskattat av dem som tidigare deltagit och utbildningen genomförs två gånger om året.
Antal dagar: 6 dagar
Pris: 41 500 kr per deltagare (ex moms)
Våra kurser hjälper dig att höja kunskapsnivån på din avdelning. Lär dig mer om TOPdesk för att säkerställa att du får ut maximalt av mjukvaran. Håll dig uppdaterad på de största förändringarna i vår senaste utgåva av TOPdesk och få en flygande start med de nya funktionaliteterna.
Testa dig själv-frågor, filmer och instruktioner som hjälper dig att bli bekväm med ert nya ärendehanteringssystem TOPdesk. Du får också tillgång till vår interna FAQ där du får bekanta dig med vanliga termer, begrepp och tips i TOPdesk. Efter godkänt kunskapstest kommer du som deltagare få diplom och ha tillräckliga både teoretiska och praktiska kunskaper för att självständigt kunna jobba som handläggare i TOPdesk.
Antal dagar: 1
Pris: 13 600 kr per tillfälle (ex moms)
Max antal deltagare: 10 personer
Tillfällen: 22 mars, 14 juni & 13 september
Ett brett utbildningspaket som ger dig som Application Manager (applikationschef) fullständig kunskap om TOPdesks uppsättning och funktionalitet. Hur du med hjälp av rapporter och KPI:er kan få översikt och mäta er prestationsförmåga. Och dessutom får du grunderna som krävs för att kunna använda TOPdesks API:er och Action Sequences.
Dessa kurser ingår:
Antal dagar: 3
Pris: 40 800 kr per tilfälle (ex moms)
Max antal deltagare: 10 personer
Denna utbildning ämnar hjälpa Application Managers (applikationschefer) att utforska TOPdesks uppsättning och funktionalitet. Genom presentationer och övningar kommer ni att lära er att sätta upp och upprätthålla TOPdesk. Mellan övningarna kommer vi att erbjuda tips som hjälper er att sätta upp TOPdesk mer effektivt. Under utbildningen kommer två delar av TOPdesk att utforskas och dessa är de funktionella och tekniska applikationsdelar:
Funktionell applikationshantering
Under denna del kommer dessa områden att diskuteras:
Teknisk applikationshantering
Under denna del kommer dessa områden att diskuteras:
Antal dagar: 1
Pris: 13 600 kr per tilfälle (ex moms)
Max antal deltagare: 10 personer
Tillfällen: 22 mars, 14 juni & 13 september
Fyll i formulär nedan för att boka utbildning.
Utbildningen går utmärkt att boka fristående men ingår även i stora utbildningspaketet ’Application Management’.
I denna utbildning kommer ni utbildas i hur ni med hjälp av rapporter och KPI:er i TOPdesk kan få översikt och mäta er prestationsförmåga. Vi kommer att gå igenom vad målen med dessa mått är, vem vi rapporterar för samt vad vi kan lära oss av tidigare erfarenheter. Rapporter och KPI:er kan utifrån den informationen som finns i TOPdesk skapas och publiceras. Dessa mått kan användas i både internt och externt syfte:
Internt
Externt
Antal dagar: 1
Pris: 13 600 kr per tilfälle (ex moms)
Max antal deltagare: 10 personer
Fyll i formulär nedan för att boka utbildning.
Utbildningen går utmärkt att boka fristående men ingår även i stora utbildningspaketet ’Application Management’.
Denna utbildning är en introduktion i API:er och Action Sequence och kommer att täcka grunderna som krävs för att kunna använda TOPdesks API:er och Action Sequences. Ett API (Application Programming Interface) kan användas för kommunikation mellan olika system och automatisering. Genom presentation av TOPdesks API:er och Action Sequence, olika exempel, demos och övningar kommer ni snabbt att komma igång med att själva arbeta med detta inom TOPdesk. Detta eftersom ni får en förståelse för Action Sequence i TOPdesk samt utbildas i att själva skapa Action Sequences.
Utbildningen kommer att lära er hur ni genom TOPdesks öppna API:er kan, förutom integration med andra TOPdesk miljöer även integrera med andra externa system, förutsatt att de har API:er som möjliggör detta. Ni kommer även att lära er hur dessa integrationer fungerar samt hur ni med hjälp av Action Sequence i TOPdesk kan skapa åtgärder och automatisera.
Antal dagar: 1
Pris: 13 600 kr per tilfälle (ex moms)
Max antal deltagare: 10 personer
Fyll i formulär nedan för att boka utbildning.
Utbildningen går utmärkt att boka fristående men ingår även i stora utbildningspaketet ’Application Management’.
Din helhetspartner inom Service Management systemlösningar
Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli mer effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade arbetsflöden och leverera bättre kundupplevelsen.