Aldrig mer en överfull mejlinkorg på din HR- & löneavdelning

Genom att strömlinjeforma och automatisera HR-processerna ökar både effektivitet och enkelheten för din organisation. Tillhandahåll en portal för flera avdelningar så att medarbetarna kan hålla sig engagerade, produktiva och informerade – och enkelt begära de tjänster som behövs.

Från introduktion av ny medarbetare – till hantering av förfrågningar.

Främja självhjälp och minska manuell handläggning

Självbetjäning

Med hjälp av TOPdesk självbetjäningsportal kan användare själv söka sig fram till information och svar innan dem skickar in ärenden. Detta minskar inte bara ärendevolymen utan främjar även självhjälp. Användare kan även följa status på sina ärenden.

Länka ärenden

Länka ärenden till varandra i en ”parent – child relation” där användare själva kan skapa underärenden och tala om att dem också påverkas av den allvarliga störningen.

 

Snabba upp tiden

Handläggare kan använda sig av standardlösningar och av kunskapsartiklar, för att snabba upp handläggningstiden. Genom några enkla knapptryck skickar handläggaren ut svaret på de mest återkommande frågorna. Det kan handla om fakturor, lönen och semester. Till exempel. 

Planeringskalender

Enkelt att samarbeta över avdelningsgränser

Skapa on- och offboardning flöden i en planeringskalender som gör det enklare att samarbeta över avdelningsgränser. Det gör också att varje individ vet vad som ska göras och när det ska utföras.

Tilldela olika grupper eller individer fördefinierade aktiviteter och återanvänd mallar för att enklare skapa uppgifter.

GDPR och behörighets-styrning

Personuppgiftslagring

Enligt GDPR måste en person ge sitt godkännande för att viss personlig data ska kunna få användas/registreras. I TOPdesk går det givetvis att lägga till en checkbox på personkorten, så att de som godkänt att personuppgifter lagras åtskiljs från resterande personer.

Behörighetsstyrning

TOPdesk kommer med kraftfulla behörighetssyrningsfunktioner. Tack vare TOPdesks behörighetshantering underlättas behandlingen av känslig och hemlig information. De handläggare som inte ska se viss typ av information ser helt enkelt inte den. Utan enbart betrodda/behöriga handläggare kan ta del av information som av en eller annan anledning blivit ansedd som hemlig eller känslig.

Dra nytta av ai

Ökad tillgänglighet 24/7

Kundtjänst tenderar att ha höga volymer med ärenden och frågor samtidigt som resurserna ofta är begränsade.

Tack vare Ebbot kan ärendemängden minskas och du blir mer effektiv. Ebbot avlastar dina handläggare genom att hanterar de enkla repetitiva ärendena. Och dina slutanvändare kan kontakta ditt företag 24/7. Vilket gör din verksamhet tillgänglig.  

Dra nytta av automation

Frigör tid med hjälp av automation

Zervicepoint hjälper dig att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla dina tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.

upphandla ärendehanteringssystem

Lyckosamma kundstorys

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >

Vill du veta mer? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.