M-Files hjälper dig att skapa ordning i informationskaoset

Om du är ute efter en anpassningsbar och effektiv lösning för information- och dokumenthantering, har du kommit precis helt rätt. M-files som dokumenthanteringssystem gör det enkelt för dig att hitta information snabbare och jobba smartare. Till din hjälp har du en inbyggd AI-motor som föreslår automatiska taggar baserat på det användarbeteende som du haft tidigare.  

Genom att använda metadatataggning blir det enklare att organisera och söka efter dokument, vilket förbättrar effektiviteten och ordningen i informationshanteringen.

Med M-files kan du använda det nya systemet utan att flytta dina gamla filer från platser som E-drive, Sharepoint, eller Dropbox. Det gör att övergången blir enklare och snabbare för dig att komma igång.

AI kommer hjälpa dig att föreslå automatiskt metadata, baserat på det dokumentinnehåll och användarbeteende som du haft tidigare. Det gör att dokumenthanteringen blir enklare för dig som användare. 

M-files AI jobbar med metadata där behörighetsgraderna sätts med automatik. Det sparar dina användare från att göra det manuellt och säkerställer på så sätt att rätt personer har tillgång till rätt information. 

m-files - jobba smartare

Jobba smartare – inte hårdare
med effektiv dokumenthantering

Dokumenthanteringssystem som får dig att jobba smartare men inte hårdare, är ett bra val när du letar efter en ny systemlösning. Det ska få dig att få ordning och reda på all information som du har i din organisation. Samtidigt som det ska vara enkelt att hitta det du letar efter. Och snabbt. Med hjälp av AI-baserad analys och metadata får du förslag när ett nytt dokument ska stoppas in i M-Files. Vilket kommer göra processen snabbare för dig och dina medarbetare. Och ju längre tid du jobbar med dokumenthanteringssystemet, desto snabbare kommer den att lära sig ditt beteende och du får förslag baserat på det. 

Kom igång snabbt – slipp att flytta befintliga dokument

M-Files dokumenthanteringssystem är ett flexibelt system för informationshantering. Och du behöver inte flytta dina befintliga dokument till en ny plats för att komma igång. Istället använder dokumenthanteringssystemet AI-intelligens och metadata-taggar för att sömlöst organisera och hantera dina filer. Det här gör att din övergång till M-Files blir smidig och snabb. Samtidigt som det kommer att spara dig en massa tid. 

Med den nya AI-assistenten Aino kan du enkelt organisera information, förstå sammanhanget i dokument och använda den befintliga kunskapen inom organisationen.

Vill du se hur Aino fungerar i praktiken?

Effektivisera dina interna processer och minska affärsrisker

M-Files har tagit ett stort steg framåt inom automatiserad dokumenthantering genom att introducera M-Files Aino, som drivs av generativ AI (GenAI). M-Files Aino låter användare ställa frågor direkt baserade på företagets data, summera dokument och översätta innehåll. 

Denna teknik ger dina medarbetare avancerade AI-funktioner samtidigt som den skyddar deras data. Med den nya plattformen kan ditt företag inte bara effektivisera sina interna processer utan också minska affärsrisker genom förbättrad säkerhet och efterlevnad av regelverk. 

Koppla ihop M-Files med dina andra system

Integrationer är framtiden. Använd ett system som är specialist på sin sak. Och ta sedan hjälp av integrationer när du behöver koppla ihop dina redan befintliga system med ett dokumenthanteringssystem, som M-Files.

Populära integrationer bland M-Files användare

Topdesk domain registration

M-Files + Microsoft 365

Gör dokument enkla att använda och hitta i Teams eller SharePoint. Bättre informationsstyrning för det dagliga arbetet och samarbetet.

Topdesk viral marketing

M-Files + SharePoint

M-Files integrerar data i alla nätverksmappar och gör informationen enklare att hitta, använda och dela. När du inte behöver flytta dokument blir du mer produktiv.

Topdesk certificate

M-Files + Elektroniska signaturer

Effektiv godkännandeprocess med M-Files genom att införliva elektroniska signaturer från verktyg som Adobe Sign och DocuSign.

Topdesk startup

M-Files + Ärendehanteringssystem

Skapa kontrakt och automatisera arbetsflöden för att granska, spåra ändringar i, kommentera och godkänna. Det är smidigt och säkert att dela dokument med andra teammedlemmar.

Fler färdiga integrationer

På M-Files finns många fler färdiga integrationer att ta del av. Det kommer hjälpa dig att effektivisera ditt sätt att arbeta. 

Samarbeta med andra var du än befinner dig

Oavsett var du befinner dig, kan du och dina kollegor, leverantörer och partners samarbeta med varandra. Med bara ett knapptryck kan du få tillgång till viktig företagsinformation, vare sig du är på kontoret, hemma, eller på resande fot. Det är en smidig, säker och enkel process.

På resande fot – inga problem
På arbetet – check
Hemma – ett knapptryck bort

"Nu är all vår företagsinformation digital, tillgänglig och med en knapptryckning åtkomlig för alla som måste hantera den, oavsett var de befinner sig"

Bästa sättet att förstå M-Files är att pröva det

Testa M-Files dokumenthanteringssystem i 30 dagar och upptäck hur du kan hantera stora mängder dokument utan att tappa kontroll. Hur du samarbetar med andra oavsett var du befinner dig. Och hur du hittar rätt information i alla situationer, i en och samma plattform.

Sluta slösa en tredjedel av din arbetsdag åt att leta

Har du någonsin suttit och jobbat med fel version av ett dokument? Och ägnat allt för mycket tid över att leta efter information du söker i olika mappar? Du är inte ensam. Faktum är att 31 % gör detsamma. Med M-Files söker du bara efter de rätta orden och låter systemet göra jobbet åt dig. Och då slipper du att ägna värdefull tid åt att leta reda på rätt dokument och version.  

Fokus på innehållet

Du tilldelar dokumentet ett antal taggar som beskriver innehållet. Det gör att det blir möjligt för dig att enkelt och smidigt söka efter den information du behöver. Precis som när du söker på google efter något.

Ge dokument taggar

Slipp att leta efter dokument i en komplicerad mappstruktur. Istället gör metadata det möjligt att organisera och hitta dokument med hjälp av taggar och kategorier.

Filtrera och kategorisera

Precis som på e-handelswebbplatser, där du använder filter och kategorier för att hitta produkter. Gör metadata det möjligt att enkelt filtrera och kategorisera dokument för snabb åtkomst.

"Tidigare tog det mellan 10 till 20 minuter att hitta ett enda dokument (särskilt om du har varit tvungen att söka efter något specifikt i själva dokumentet). Så att kunna minska den tiden till en eller två minuter är en enorm vinst för oss "
Alex Siefert
Bridges Trust

FAQ – dokumenthanteringssystem

M-Files skiljer sig genom att använda metadata istället för traditionella mappstrukturer för att organisera dokument. Dessutom har M-Files inbyggd versionshantering och kraftfulla sökfunktioner som gör det lättare för dig att hitta och dela information.

Ja, M-Files har en stark integrationsförmåga och kan anslutas till många andra program såsom Microsoft 365, SharePoint, signeringsverktyg och andra affärssystem. Det gör att samarbetet och informationsutbytet förbättras.

Nej, det behöver du inte. M-Files använder AI-intelligens och metadata-taggar för att sömlöst organisera och hantera dina filer. Det här gör att din övergång till M-Files blir smidig och snabb just för att du slipper flytta dina befintliga dokument. 

M-Files har inbyggd säkerhet, vilket betyder att det har speciella skyddsåtgärder som ser till att bara de som ska få använda dina dokument kan göra det. Dessutom används kryptering för att göra informationen säker. Och revisionshantering för att kunna följa historiken av dokumenten. Ändringar som gjorts och av vem det har gjorts av. På så sätt kan du vara säker på att dina dokument och data är trygga från obehöriga och att ingen kan ändra dem utan ditt tillstånd.

 

20 års erfarenhet – 5000 kunder

M-Files är ett dokumenthanteringssystem som har funnits på Content plattforms-marknaden sedan 2002. Och har i dag över 5000 kunder världen över. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med organisationer som din, har våra konsulter den erfarenhet som krävs för att hjälpa dig göra din tjänsteleverans mer framgångsrik – både nu och i framtiden.

Redo att ta kontakt?

Din kontakt på IT Software, Daniel

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med den digitala resan och få dig att skapa ordning i informationskaoset med hjälp av M-Files? Vänligen lämna dina uppgifter och jag återkommer till dig så snart som möjligt. 

Självklart kan du kontakta mig direkt på telefon 0725 54 86 23 eller på mejl: daniel.annell@itsoftware.se 

Vi finns med dig hela vägen

Med vår långa erfarenhet och expertis inom IT Service Managment, hjälper vi dig utnyttja verksamhetens resurser på ett strukturerat och effektivt sätt. Steg för steg guidar vi dig till en fantastisk kundupplevelse, produktivitet och kostnadseffiktivitet. 

Design Services

Print Design

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet

Web Design

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet

Marketing

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet