Kategorier
ITSM Effektivisering IT Software Kundupplevelse TOPdesk

5 trender inom service management 2021

I år skakade Covid-19 om allas vår verklighet som vi tidigare kände till vilket i sin tur resulterade i en rad utmaningar och möjligheter – i lika stor utsträckning. Låt oss djupdyka i de trender för service management som förutspås definiera service management 2021. Trender som mer eller mindre påverkats eller uppkommit som ett resultat av Covid-19.

Kategorier
ITSM Kundupplevelse

Vad är swarming? Och hur hjälper det ditt IT-stöd?

Det finns en sannolikhet att din IT-support för närvarande löser sina ärenden baserat på den traditionella tredelade supportmodellen. Men att använda swarmingmodellen kan passa din organisation bättre. Vad är då swarming exakt? Och vad är fördelarna för dina kunder och anställda? Ta reda på varför det handlar mer om kultur än struktur. Support i tre […]

Kategorier
IT Software

En sommarhälsning

Nu har sommaren på allvar tagit tag om Sverige och det är dags för många av oss att snart ta välförtjänt sommarledigt. Vi på IT Software vill tacka för en stark start på 2021 med flera nya kunder och många förlängda förtroenden.

Kategorier
Nyhetsrum

Efter Schrems II – Microsofts nya besked

Den 16 juli 2020 meddelade EU-domstolen dom i det så kallade Schrems II-målet. Privacy Shield-avtalet mellan EU och USA menades inte ger ett tillräckligt skydd för personuppgifter när dessa förs över till USA. Microsoft, som en av de största aktörerna som hanterar persondata, har nu annonserat att deras nya projekt ”Datagräns EU” och initiativet ”Defending […]

Kategorier
IT Software

Han blir Head of New Client Growth när IT Software satsar på en optimal kundupplevelse

Olof Orrhagen tillträdde under veckan som Head of New Client Growth – IT Softwares gemensamma sälj- och marknadsavdelning.

Kategorier
Ebbot Kundupplevelse

Guide: kom igång med chatbot

Kom igång med chatbot! Kolla in denna kompletta guide för att skapa de bästa förutsättningarna.

Kategorier
Kundupplevelse

4 tips för en mer kreativ arbetsplats

Ta del av våra bästa tips för att skapa en kreativitetskultur i syfte att förespråka en mer innovativ och kreativ arbetsplats.

Kategorier
Bättre support

Best practices för kunskapshantering

Best practices för kunskapshantering handlar om att optimera användningen av kunskapen inom er organisation. Vi har samlat kunskapsdelningens best practices 2021!

Kategorier
Kundupplevelse TOPdesk

5 sätt du som IT-chef kan bidra till en bättre arbetsmiljö

Renske van der Heide, TOPdesk’s Happy Workplace Evangelist, förklarar hur du lär känna dina interna kunder, varför avdelningsöverskridande samarbete mellan IT och FM är viktigare nu än någonsin tidigare samt hur automatisering och AI kan ge en vänligare serviceupplevelse (och då pratar vi inte om chatbots). En bättre arbetsmiljö Jag tillbringar till största del mina […]

Kategorier
TOPdesk Kundupplevelse

4 fördelar med kunskapshantering i er support

Fördelarna med kunskapshantering är många. För att hjälpa dig komma igång har vi samlat de främsta anledningarna till att varför du bör ta dig tid att implementera kunskapshantering.

Kategorier
Ebbot Effektivisering

Automatiserad ärendehantering med AI

Nu står TOPdesks nya plugin till AI-chatbotten Ebbot klar! Integrationen möjliggör support under dygnets alla timmar.

Kategorier
Zervicepoint TOPdesk

Automatiserade IT-tjänster med Zervicepoint – hur funkar det?

In med det nya ut med det gamla! Automatisera era IT-tjänster och låt ditt team att leverera värdefulla tjänster till sina medarbetare.

Kategorier
TOPdesk IT Software

10 tips för TOPdesk-användare under covid-19

Vi har alla redan fått arbeta under nya förutsättningar under en lång tid. Även om vi i Sverige inte behövt hantera en fullständig nedstängning så är social distansering och i många fall obligatoriskt hemarbete ett faktum. Nya förutsättningar har lett oss till kreativa lösningar på alla möjliga områden. Vissa för att göra distansarbetet enklare – […]

Kategorier
IT Software

Tillbakablick och framtidstro

År 2020 var i många avseenden ett speciellt år. I stället för att ställa in har vi alla på ett eller annat sätt tvingats ställa om. Vi på IT Software har sedan i mars 2020 nästan uteslutande arbetat på distans. Det hade inte varit möjligt utan fantastiska insatser från våra medarbetare, kunder och partners som gjort denna omställning möjlig.

Kategorier
TOPdesk ITSM

TOPdesk utsedd till ’Best Customer Support’ och ’Best Usability’ 2021 av TrustRadius

TrustRadius har återigen uppmärksammat TOPdesk för att leverera support i världsklass i TrustRadius ”Best of Infrastructure-Related Software 2021” i kategorin IT Service Management. TrustRadius-priserna lyfter fram TOPdesks framgångar för enastående kundservice under 2020. TrustRadius är den mest betrodda granskningsplatsen för affärsteknik med mål att hjälpa inköpare att fatta bättre produktbeslut baserat på opartiska och insiktsfulla recensioner.  […]

Kategorier
Kundupplevelse Ebbot

Trender inom kundservice 2021

Kundservice. Den bortprioriterade funktionen som fått allt mer eld under vingarna senaste åren. 2020 var året då COVID-19 gjorde det ännu tydligare hur pass viktigt det var att kunna vara där för sina kunder när det väl gällde. Men, vad är det egentligen som trendar i kundservicesammanhang 2021?

Kategorier
Effektivisering

Produktivitet: Get Things Done!

Get Things Done är kanske den mest kända produktivitets-metoden som finns, även om den i sin ursprungsversion är vanligast förekommande hos amerikanska produktivitetsfantaster. GTD förespråkar ingen speciell teknik – analog eller digital spelar ingen roll. Det ska vara en teknik som du behärskar även när din ork är liten.

Kategorier
IT Software

IT Software gästar Expedition Zervicepoint

IT Software har fått äran att gästa Zervicepoint podd, Expedition Zervicepoint, för att prata om entreprenörskap och att bygga bolag. Möt våra grundare Jon Werkander och Christian Engarås, lär känna vår partner lite mer – och få reda på hur IT Software egentligen fick sitt namn.

Kategorier
ITSM

Agil ITSM & Scrum – hur funkar de tillsammans?

Scrum och ITSM är heta ämnen som diskuteras över internet, i hissen eller vid kaffemaskinen. Men hur fungerar det? Och hur kan du tillämpa scrum och agil ITSM på ditt IT-team?

Kategorier
Effektivisering

Produktivitet: Eat The Frog, vadå?

Eat The Frog kan var något för dig som har väldigt lätt för att prokrastinera jobbiga uppgifter, är en starkt produktiv person men som också lätt kan bli överväldigad av din att göra-lista. Vi tror vi hittat lösningen för dig!

I denna serie om fyra delar kommer vår Customer Success Manager Mattias Dahl guida dig i metoder för produktivitet – det vill du inte missa.