Mer transparens med servicenivåavtal
Service Level Agreement (SLA) definierar exakt vad kunderna kan förvänta sig av era tjänster. Med Contract Management och SLM visas dina SLA:er gällande svars- och avhjälpningstider automatiskt när du registrerar ett ärende i TOPdesk. Och KPI:er hjälper dig att övervaka avdelningens aktuella prestationer. Tack vare SLA:er blir era tjänster tydligare samt lättare att kontrollera och hantera.
Dina produkter och tjänster synliggjorda
Nästa steg i din SLA-resa? Sammanställ er tjänstekatalog och visa upp era tjänster som din avdelning erbjuder. Självbetjäningsportalen är den perfekta platsen att dela din tjänstekatalog. Du kan ställa in olika servicenivåer för varje typ av kund – och med servicefönster kan du avgöra när dina tjänster är tillgängliga.
Skydda kvaliteten på era tjänster
Har ni satt era servicenivåer och prioriteringar? Från och med nu beräknar TOPdesk automatiskt om din serviceavdelning uppfyller de servicenivåer som berör alla era inblandade parter. TOPdesk övervakar dina framsteg noga och ser till att kvaliteten på din tjänsteleverans alltid håller måttet.
Stöd för din inköpsprocess
TOPdesks avtalshantering och servicenivåhantering stöder hela din upphandlingsprocess. Du kan registrera preliminära kontrakt och enkelt se deras inverkan på din organisation, vilket hjälper dig att välja det kontrakt som passar dig. Leverantörsbedömningen ger dig också viktig information om din leverantör, varnar dig varje gång ett kontrakt löper ut, vilket förhindrar onödig förlängning av oönskade kontrakt.