Ett flexibelt system anpassat för era behov
Nu är det slut på att söka information på ett otal antal platser. TOPdesks objektsmodul ger er möjligheten att skapa obegränsat antal objekttyper samt vilken information som ska ligga på respektive objekt. Genom att länka TOPdesks objektsmodul till andra källsystem så kan ni se till att all data alltid är uppdaterad och relevant så att ni har den senaste informationen till era processer.
Integration och automation har gjorts enklare
Vad vore ett flexibelt system utan möjligheten till goda systemintegrationer? TOPdesks REST API ger er möjligheten att med lätthet integrera med en uppsjö av andra system så som: Nagios, LANDesk, SCOM, Intune, Microsoft Endpoint Manager och Lansweeper för att nämna några. Det leder till att kommunikationen mellan era system hålls intakt och ser till att ni har den informationen ni behöver, när ni behöver den. Utöver det ökar potentialen till att bolaget kan automatisera informationsutbytet för stödjande tjänster och komponenter.
Isolera problem med lätthet
TOPdesk objektsmodul kan grafiskt illustrera relationer mellan objekt. Det för i sin tur med sig att även komplexa relationer blir överblickbara. Handläggare kan med lätthet exempelvis se vem som nyttjar vilka produkter och tjänster. Det här verktyget är kraftfullt för att kunna göra påverkansanalyser. Låt säga att ni har ett avbrott i en tjänst, då kan ni med lätthet se vilka produkter och tjänster som berörs av avbrottet samt vilka komponenter de är beroende utav. Det underlättar sedan när ni ska försöka isolera rotorsaken och det hjälper även till i prioriteringen utav avbrottet.
Se relationer mellan objekt i en tydlig översiktsvy
Relationer mellan objekt och hur de hör samman är inte alltid lätt att överblicka. I TOPdesks objektsmodul kan ni med lätthet skapa relationer mellan objekt så att det blir enklare att överblicka vilka beroende och relationer som förekommer. Låt säga att en server ligger nere, då är det troligt att länkade tjänster inte heller fungerar. Tack vare relationerna mellan hård och mjukvara kan agenterna då isolera vilka tjänster som berörs vid en driftstörning. Genom dessa relationer så blir det enklare att överblicka och därmed rikta era insatser för att avhjälpa problem i kedjan.