Automatisera dina arbetsflöden
Det är vanligt att en IT avdelning hanterar samma typer av förändringsprocesser, så varför fortsätta uppfinna hjulet på nytt? Med den här modulen kan du registrera dina återkommande processer och procedurer i mallar. Genom att föra in återkommande arbetsuppgifter i mallar kan arbetet snabbas upp i och med att de anställda vet vilka moment som ingår i en given process. Och för att spara ännu mer tid kan du ställa in relationer mellan aktiviteter samt påföra godkännanden innan en specifik aktivitet startar. Handläggare som ingår i processkedjan kan se när det är deras tur att ta vid, utan att en koordinator behöver informera dem om detta.
All information du behöver
Du vet exakt vilken information du behöver för att börja implementera en förändring. Men det gör kanske inte dina anställda. Tack vare Formulärdesignern kan du lägga till dina förändringsmallar i formulär. När en anställd begär en förändring via självbetjäningsportalen fyller de i ett formulär som sedan kickar igång den förplanerade processen. Den nya begäran om förändringen skapas automatiskt och innehåller de instruktioner som behövs för att de anställda ska veta vad som förväntas utav dem.
Övervaka din planering med lätthet
Med så många förändringar att övervaka kan saker och ting bli hektiska för IT-chefer. Lyckligtvis erbjuder förändringsutforskaren tydliga översikter över alla uppgifter och arbetsflöden. Du kan snabbt se vilka förändringar som pågår, upptäcka eventuella problem och hantera deadlines – och till och med godkänna aktiviteter från din inkorg. Du kommer alltid att veta om ditt team följer schemat eller om de har fastnat någonstans längs med processens gång.
Tydliga scheman för omfattande förändringar
Förändringar kräver ofta aktiviteter från flera personer. Tack vare programvaran IT Change Management kan du enkelt planera dessa omfattande förändringar. När förändringen har godkänts låter den praktiska ändringsplaneraren dig skapa och redigera aktiviteter. Du kommer alltid att veta vem som gör vad, och du kan omedelbart uppdatera scheman om så behövs.
Praktiska att göra-listor
För att saker och ting ska fungera smidigt måste människor veta vad de ska göra och när. Dina kollegor kan kontrollera sina aktuella aktiviteter i TOPdesks personliga att göra-listor. De kan också direkt stänga slutförda aktiviteter och lägga till kommentarer.
Direkt tillgång till all relevant information
Förändringar i hanteringen av IT-tjänster kan vara komplexa. Om du ofta behöver utföra en stor uppdatering hjälper TOPdesks IT Change Management-modulen att snabba upp din förändringsprocess. Den är integrerad med objekthanteringen vilket ger dig tillgång till den informationen du behöver. Även den största förändringen upplevs förhållandevis enkel då ni har tillgång till den information ni behöver relaterat till de objekt som förändringen avser.