Självbetjäningsportal

Den perfekta platsen för att hjälpa kunderna att hitta sina egna svar

TOPdesks självbetjäningsportal är en kunskapsbas, kundportal och servicekatalog i ett. Det är en plats där dina kunder snabbt hittar det de behöver, när de behöver det – utan ert aktiva stöd. Och framför allt: det minskar de repetitiva samtalen till din servicedesk, vilket ger dig tid för det arbete du verkligen tycker om att göra.

Kolla på videon >>

Spela videoklipp

Att ta samtal och uppdatera kunder är en viktig del av jobbet. Men det är ytterst resurskrävande att alltid ha en support redo för att besvara slutanvändarna dygnets alla timmar. Med självbetjäningsportalen kan kunder när som helst registrera sina egna förfrågningar och kontrollera statusen via portalen. De kan också hitta svar på vanliga frågor och enkelt söka i kunskapsdatabasen och för det krävs ingen handläggare.

Slutanvändare som använder självbetjäningsportalen kan omedelbart se vad som erbjuds. Oavsett om de vill registrera ett ärende, boka ett rum, registrera en besökare eller begära en tjänst eller produkt: stora, tydliga knappar leder dem till den informationen de potentiellt behöver. Vill man inte klicka sig fram går det även bra att söka det man letar efter direkt i sökrutan. Det går även att behörighetsstyra er tjänstekatalog för olika grupper av individer. Det innebär att ni kan anpassa vilka produkter och tjänster som visas mot olika grupperingar, vilket ger en ökad känsla av personlig service samtidigt som ni inte behöver exponera alla era tjänster för dem som inte ska ha rätt till dem.

Få självbetjäningsportalen att fungera för dig. Det är enkelt att publicera formulär, tjänster, kunskapsartiklar, nyheter och mer till din portal – och till och med bestämma ordningen, tack vare den praktiska ”drag and drop” funktionen. Vill du använda din organisations färger? Inga problem. Självbetjäningsportalen är helt anpassningsbar och hjälper dig att skapa ett enkelt, välbekant gränssnitt för dina slutanvändare – ingen kodning krävs. Ändra enkelt färger, lägg till bilder och logotyper och inkludera beskrivningar.

Vet era slutanvändare vad ni erbjuder för produkter och tjänster? TOPdesks självbetjäningsportal är ett enkelt sätt att visa era avdelningars tjänsteportölj. Ni kan lägga till en bild och beskrivning som hjälper slutanvändarna att förstå vad de kan förvänta sig vid ett ärende, fråga eller beställning. Dessutom kan ni skapa anpassade formulär för alla dina tjänster, så att förutsättningarna ökar att ni får in exakt den informationen ni behöver.

Era slutanvändare kan registrera sina egna frågor. Men visste du att de kan få svar på dem utan er hjälp också? Vår kunskapsdatabas gör det enkelt att dela viktig information. Från vanliga frågor och svar till manualer, kan ge era användare möjligheten att hjälpa sig själva – vilket frigör ännu mer tid för era handläggare. 

Målet med självbetjäningsportalen är att hjälpa användarna att hitta det de behöver så snabbt och enkelt som möjligt. Detta gäller för alla era användare. Därför förbättrar TOPdesk kontinuerligt användarupplevelsen och den digitala tillgängligheten för självbetjäningsportalen. Vi strävar efter WCAG 2.1 nivå AA. Det innebär att oavsett förutsättningarna för slutanvändarna ska upplevelsen vara en positiv sådan.

Det är enkelt att komma igång

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er med den digitala resan och få er att uppnå utmärkt service med hjälp av TOPdesk? Vänligen lämna dina uppgifter och jag återkommer till dig så snart som möjligt. 

Självklart kan du kontakta mig direkt på telefon 0725 54 86 33 eller på mejl: olof.orrhagen@itsoftware.se 

Kontakta mig idag!