Mjukvara
Vi erbjuder ledande mjukvaror och lösningar inom vår bransch.
Tjänster
Med våra egna konsulter erbjuds de här tjänsterna.
Utbildning
Kurser som hjälper dig att höja kunskapsnivån på avdelningen.
IT Software arbetar med helhetslösningar. Vi hjälper dig med allt från mjukvara till utbildning och konsulttjänster. Med en bred kundportfölj vågar vi lova att vi kan guida dig till än mer effektiva processer och ökad servicenivå till dina intressenter.
Allt från samma partner. Precis som det ska vara.
Vi erbjuder ledande mjukvaror och lösningar inom vår bransch.
Med våra egna konsulter erbjuds de här tjänsterna.
Kurser som hjälper dig att höja kunskapsnivån på avdelningen.
Ta hjälp utav våra projektledare i samband med ditt införande av våra mjukvaror. IT Software hjälper dig att planera, leda och styra införandeprojektet i dina komplexa och dynamiska miljöer. Vår främsta uppgift är att hålla samman projektet så införandet av din nya mjukvara blir så effektivt som möjligt.
Våra projektledare använder sig både utav agila och klassiska metoder. Med hjälp från en projektledare så ser vi till att rätt resurser hos dig kommer in i rätt tid, att vi håller oss på den väg vi tillsammans har kommit fram till samt att rätt information når alla dina intressenter. Och inte bara de som arbetar allra närmast i projektet.
Våra implementationskonsulter jobbar nära dig som kund och ger löpande kvalificerad hjälp och expertis för implementeringen av såväl verktyget men också processer, rutiner och arbetssätt.
Våra konsulter finns till för att få hjälpa dig att maximera nyttan av TOPdesk och andra mjukvaror som vi ebjuder. Samt ge dig verktygen för att självständigt kunna fortsätta arbeta med produkten och dess möjligheter. De följer dig genom hela projektet och säkerställer att du har allt som behövs för en lyckad implementering. Konsulten arbetar för att stödja dina verksamhetsprocesser och implementera bästa praxis.
Våra tekniska konsulter är experter på API, HTTP-requests, Service Automation och integrationer. Möjligheterna med TOPdesk är oändliga. Skapa verkligt värde för din organisation, identifiera och hitta lösningar baserat på dina behov.
Effektivisera din servicedesk, kundtjänst eller HR-avdelning med integrationer eller automatiserade flöden anpassade efter dina verksamhetsprocesser.
Våra kurser hjälper dig att höja kunskapsnivån på din avdelning. Lär dig mer om TOPdesk för att säkerställa att du får ut maximalt av mjukvaran. Håll dig uppdaterad på de största förändringarna i vår senaste utgåva av TOPdesk och få en flygande start med de nya funktionaliteterna.
Testa dig själv-frågor, filmer och instruktioner som hjälper dig att bli bekväm med ert nya ärendehanteringssystem TOPdesk. Du får också tillgång till vår interna FAQ där du får bekanta dig med vanliga termer, begrepp och tips i TOPdesk. Efter godkänt kunskapstest kommer du som deltagare få diplom och ha tillräckliga både teoretiska och praktiska kunskaper för att självständigt kunna jobba som handläggare i TOPdesk.
Antal dagar: 1
Pris per person: 3000 kronor (ex moms)
Pris per grupp (minst 5 pers): 14 400 kronor (ex moms)
Ett brett utbildningspaket som ger dig som Application Manager (applikationschef) fullständig kunskap om TOPdesks uppsättning och funktionalitet. Hur du med hjälp av rapporter och KPI:er kan få översikt och mäta er prestationsförmåga. Och dessutom får du grunderna som krävs för att kunna använda TOPdesks API:er och Action Sequences.
Dessa kurser ingår:
Antal dagar: 3
Pris per person: 9000 kronor (ex moms)
Pris per grupp (minst 5): 43 200 kronor (ex moms)
Denna utbildning ämnar hjälpa Application Managers (applikationschefer) att utforska TOPdesks uppsättning och funktionalitet. Genom presentationer och övningar kommer ni att lära er att sätta upp och upprätthålla TOPdesk. Mellan övningarna kommer vi att erbjuda tips som hjälper er att sätta upp TOPdesk mer effektivt. Under utbildningen kommer två delar av TOPdesk att utforskas och dessa är de funktionella och tekniska applikationsdelar:
Funktionell applikationshantering
Under denna del kommer dessa områden att diskuteras:
Teknisk applikationshantering
Under denna del kommer dessa områden att diskuteras:
Antal dagar: 1
Pris per person: 3000 kronor (ex moms)
Pris per grupp (minst 5 pers): 14 400 kronor (ex moms)
Fyll i formulär nedan för att boka utbildning.
Utbildningen går utmärkt att boka fristående men ingår även i stora utbildningspaketet ’Application Management’.
I denna utbildning kommer ni utbildas i hur ni med hjälp av rapporter och KPI:er i TOPdesk kan få översikt och mäta er prestationsförmåga. Vi kommer att gå igenom vad målen med dessa mått är, vem vi rapporterar för samt vad vi kan lära oss av tidigare erfarenheter. Rapporter och KPI:er kan utifrån den informationen som finns i TOPdesk skapas och publiceras. Dessa mått kan användas i både internt och externt syfte:
Internt
Externt
Antal dagar: 1/2
Pris per person: 3000 kronor (ex moms)
Pris per grupp (minst 5 pers): 14 400 kronor (ex moms)
Fyll i formulär nedan för att boka utbildning.
Utbildningen går utmärkt att boka fristående men ingår även i stora utbildningspaketet ’Application Management’.
Denna utbildning är en introduktion i API:er och Action Sequence och kommer att täcka grunderna som krävs för att kunna använda TOPdesks API:er och Action Sequences. Ett API (Application Programming Interface) kan användas för kommunikation mellan olika system och automatisering. Genom presentation av TOPdesks API:er och Action Sequence, olika exempel, demos och övningar kommer ni snabbt att komma igång med att själva arbeta med detta inom TOPdesk. Detta eftersom ni får en förståelse för Action Sequence i TOPdesk samt utbildas i att själva skapa Action Sequences.
Utbildningen kommer att lära er hur ni genom TOPdesks öppna API:er kan, förutom integration med andra TOPdesk miljöer även integrera med andra externa system, förutsatt att de har API:er som möjliggör detta. Ni kommer även att lära er hur dessa integrationer fungerar samt hur ni med hjälp av Action Sequence i TOPdesk kan skapa åtgärder och automatisera.
Antal dagar: 1
Pris per person: 3000 kronor (ex moms)
Pris per grupp (minst 5 pers): 14 400 kronor (ex moms)
Fyll i formulär nedan för att boka utbildning.
Utbildningen går utmärkt att boka fristående men ingår även i stora utbildningspaketet ’Application Management’.
Vi på IT Software samarbetar med BiTa som är ledande i Sverige och har över 10+ års erfarenhet av utbildning inom IT Service Management-området. Med kursledare som har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag kan BiTA erbjuda mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på sina utbildningar.
Utbildningen Certifierad Supportchef riktar sig till dig som har en ledarroll i en supportverksamhet. Det kan vara som chef, koordinator eller teamledare för en Servicedesk/helpdesk eller i en supportfunktion.
Utbildningen utvecklar ditt supportledarskap genom att ge kunskaper och konkreta verktyg inom de viktigaste områdena och kompetenserna för din roll.
Detta ledarskapsprogram är otroligt uppskattat av dem som tidigare deltagit och utbildningen genomförs två gånger om året.
Antal dagar: 6 dagar (fördelade på tre tillfällen med två dagar vardera med 2 veckor mellan varje tillfälle)
Pris: 43 500 kr per deltagare (ex moms)
För supporttekniker – Support Center Analyst
Bli en expert inom support. Du får alla kunskaper du behöver för att leverera support med hög kvalitet och uppnå nöjda kunder. Kursen ger dig som redan arbetat en tid med support en utmärkt möjlighet att ta steget upp till nästa nivå inom service.
Vill du uppnå, nöjdare kunder, kortare tid per ärende och färre eskaleringar? Support Center Analyst ger dig verktygen för att nå målen.
Antal dagar: 2 dagar per kurs
Pris: 17 500 kr per deltagare (ex moms) per kurs
Certifieringskostnad: 1 950 kr (ex moms) per certifiering
PS. Kursmaterialet är på engelska. Läraren pratar svenska.
Certifierande kurs för dig som arbetar med IT-support och helpdesk
Två dagar för dig som arbetar med att leda personal och uppföljning av IT-support
Du lär dig:
Antal dagar: 2 dagar per kurs
Pris: 17 500 kr per deltagare (ex moms) per kurs
Certifieringskostnad: 1 950 kr (ex moms) per certifiering
PS. Kursmaterialet är på engelska. Läraren pratar svenska
En fullmatad kurs om prioritering av ärenden, organisation av Service Desk, relationen mellan olika processer och beroenden mellan processer ser ut.
Det här är en lärarledd distanskurs som riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrums-baserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara en hel arbetsdag för kompetensutveckling. Alla deltagare deltar i på distans från den plats som passar en själv bäst och som har internetuppkoppling. En kursdag är 3½ timmar och kursen sträcker sig över 2 dagar (kl 13.00-16.30 varje dag).
Du kommer efter kursen att bättre kunna fånga kundernas behov och leverera lösningar med kvalitet. Inom IT Service Management har man fångat upp det senaste inom IT-tjänstesektorn för att skapa de bästa förutsättningarna att kunna leverera värdefulla tjänster.
Du lär dig:
Antal dagar: 2 halvdagar (kursen är fördelad på 2 halvdagar i rad från startdatumet)
Tid: 13.00 – 16.30
Pris: 8 900 kr per deltagare (ex moms) per kurs
På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades under februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps.
På kursen går vi igenom ramverket ITIL® och vad som är nytt i ITIL® 4 jämfört med ITIL® v3. Vi belyser och diskuterar skillnader mellan de två versionerna och hur vidareutveckling har skett för att möta dagens behov.
Målgrupp
Antal dagar: 2 dagar per kurs
Pris: 21 500 kr per deltagare (ex moms) per kurs
Certifieringsvoucher, ITIL 4 e-book och kursmaterial ingår i kurspriset.
Kursmaterialet är på engelska. Läraren pratar svenska.
Din ITIL certifierade helhetspartner
inom digital förnyelse
Rusta dig för framtiden med digitala systemlösningar och tjänster från oss. Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Tillsammans ser vi till att göra övergången till det digitala så smidigt och framgångsrikt som möjligt.