Kategorier
TOPdesk

Webinar-serie: Migrera till New Asset Management

Vill du veta mer om modulen New Asset Management? Kanske har du sett den nya modulen, men undrar hur du migrerar dina befintliga tillgångar? Härligt! Nu finns nämligen fyra avsnitt på temat tillgängliga! Vi har tidigare skrivit om webinarserien i fyra delar, Migrera till new asset management. Serien presenterar den nya tillgångshanteringen (också kallad New […]

Kategorier
Ebbot

Ebbot – mer än en chatbot!

Hej på er! 👋 Det är vi som är Hello Ebbot. Vi är ett företag som sysslar med automatisering, digitalisering, AI, CX, och inte minst chatbots.

Kategorier
IT Software

Säg hej till Oskar!

IT Software fortsätter växa! Nu hälsar vi Oskar Vejlo välkommen som ny konsultkollega.

Kategorier
Zervicepoint

Så startar du med automatisering i 3 enkla steg

Vad ska du automatisera och inte automatisera? Det är frågan. Men det är inte alltid ett enkelt val – hur ska du prioritera och var du ska börja? I denna artikel, skriven av Rickard Lööf hos vår nya partner Zervicepoint, delar vi med oss av praktiska tips och en modell som passar just er verksamhet.

Kategorier
Effektivisering

Produktivitet: Medium-metoden

Multitasking. Glöm det ordet. Det finns inget som heter multitasking. Vad som egentligen händer är att hjärnan hoppar från ett fokus till ett annat och bränner därmed av det syresatta glukos som brukar etiketteras som ”hjärnans bränsle” med en ohygglig hastighet. Här har vi anledningen till ack så många eftermiddagar utan ork och plötsliga produktivitetsdykningar vid tresnåret.

I denna serie om fyra delar kommer vår Customer Success Manager Mattias Dahl guida dig i metoder för produktivitet – det vill du inte missa.

Kategorier
Nyhetsrum IT Software

IT Software inleder partnerskap med Zervicepoint

IT Software ingår partnerskap med det svenska bolaget Zervicepoint – en modern webbaserad applikation som samlar och automatiserar alla affärsprocesser.

Kategorier
Effektivisering

Låt oss prata kreativitet – och braindraining

Man skulle kunna säga att alla som är inblandade i utvecklingsprojekt designar, dvs. genomgår en medveten process för att förändra en given situation till det bättre. När det gäller design, och upplevelser, handlar det om att säkerställa motstånd mot ”kreativitetstjuvar” och förbereda hjärnan för kreativitet.

Kategorier
ITSM

Så mäter du mognadsnivån på din serviceavdelning med TOPdesk Maturity Model

Var står din organisation när det gäller tjänsteleverans? Är serviceavdelningarna i din organisation glasklara eller saknar de riktning? Och hur kan de maximera sitt värde för sina kunder? TOPdesk Service Excellence Maturity Model svarar på dessa frågor. Använd modellen för att ta reda på hur mogna de olika avdelningarna i din organisation är – och för att få viktiga insikter om vilka servicehanteringsområden som behöver förbättras.

Kategorier
ESM

Enterprise Service Management: nyckeln till god invånarsupport

Så gör du för att lyckas med invånarsupporten. En approach för delad tjänstehantering, Enterprise Service Management eller ESM, hjälper din avdelning nå era mål.

Kategorier
Kundupplevelse

10 metoder för att enklare få ta del av kundfeedback

Vill du veta hur ni kan förbättra kundupplevelsen av de tjänster ni erbjuder? Om du inte frågar får du aldrig veta. Här är 10 kreativa sätt för att ta reda på vad kunderna tycker om era tjänster. Egentligen.

Kategorier
Kundupplevelse TOPdesk

Medarbetarengagemang och kundupplevelse – en perfekt match

På TOPdesk SEE Online 2020 delade kundcentricitetexperten Nancy Rademaker sina insikter och förklarade varför medarbetarnas engagemang och kundupplevelse går hand i hand med digital transformation.

Kategorier
ITSM

Webinar-serien i fyra delar: Migrera till New Asset Management

Vill du veta mer om modulen New Asset Management? Kanske har du sett den nya modulen, men undrar hur du migrerar dina befintliga tillgångar? Följ med oss i den här 4-delade webinarserien för att komma igång!

Kategorier
Kundupplevelse ITSM

Automatisera er kundservice med den intelligenta chatbotten Ebbot

Automatisera er kundservice med Ebbot: den intelligenta chatbotten som drivs av AI & Machine Learning, talar över 20 språk, och gör din verksamhet tillgänglig 24/7.

Kategorier
ITSM

Så förenklar ni er förändringshanteringsprocess i fyra enkla steg

Förändringshanteringsprocesser blir ibland alltför komplicerade. När du blir för fast i processen tenderar du att glömma att involvera dina intressenter och slutanvändare. Så vad kan du göra för att göra din förändringshanteringsprocess lättare för alla?

Kategorier
Kundupplevelse

Artighetsprincipen

Att vara snäll och artig. Det är något som vid första anblick inte har med karriär och professionalism att göra, det är något som inte nämns i ledarskapsböcker och arbetssjälvhjälpslitteratur. Där ska man styra med hela handen, tala till alla i form av vi (trots att det stundtals är plågsamt uppenbar jag-form) och man ska hålla relationen opersonlig och arbetsmässig.

Kategorier
ITSM

Knowledge Management minskar lösningstiden för återkommande ärenden med 20%

Minska lösningstiden för återkommande ärenden med 20% med hjälp av Knowledge Management. Vår erfarenhet visar att kunskapshantering kan minska tiden för att lösa återkommande samtal med 20% inom två-fyra månader.

Kategorier
Kundupplevelse

Så upprätthåller du IT-säkerheten när ni jobbar på distans

Organisationer över hela världen måste plötsligt ta reda på hur man kan upprätthålla säkerhet när anställda arbetar på distans. Lär dig hur du upprätthåller IT-säkerheten!

Kategorier
ITSM

Shift left och shift left left

Vi ställer oss alltid frågan om hur vi kan göra vår support ännu smartare, snabbare och mer effektiv. Vi tror att vi nu har hittat svaret: Shift left och shift left left.

Kategorier
ITSM

Perspektiv

Idag kan vi få alla delar av verksamheten i reda siffror, och det är fantastiskt användbart när man till exempel ska argumentera för eller emot en förändring inför ledningen, trimma sina processer och ha god koll på sin verksamhet i allmänhet.

Kategorier
IT Software

Säg hej till Nojen – vår blivande stjärnkonsult!

IT Software fortsätter växa! Till hösten hälsar vi Nojen Rezgar välkommen som ny konsultkollega. Nojen har flera års erfarenhet från säljsidan och en masterexamen i IT & Management.