Kategorier
ESM Uncategorized

Vad är SIAM: Service Integration and Management?

Tidigare utförde IT organisationer stora delar av arbetet själva, allt från att racka servrar till att byta backuptapes. I den snabba takt teknologin förändras, tvingas IT organisationer att kalla in expertis från utsidan. Hur behåller du en helhetsbild när så många leverantörer är involverade? Hur hindrar du dem från att arbeta i icke kostnadseffektiva silos?

Kategorier
ESM TOPdesk

Varför ESM behöver en ”single point of contact”

Varför är det viktigt att ha en enda kontaktpunkt (SPOC) för Enterprise Service Management, vidare kallat ESM? Läs om branschexpert Doug Tedders insikter kring den transformativa effekten som en SPOC kan ha för din organisation och ta del av sju steg för att implementera din helt egen SPOC.

Kategorier
Kundcases

Varberg direkt

Varberg direkt är kommunens kundservice. Hit vänder sig invånare, företagare och besökare oavsett typ av fråga. För att öka tillgängligheten införde Varberg direkt ”en väg in” för alla frågor, via sitt nya ärendehanteringssystem TOPdesk.

Kategorier
TOPdesk

TOPdesk utses till TopRated av TrustRadius!

Funderar du på att hoppa på ESM-tåget själv? Först måste du ta reda på vad värdet av ESM är för din organisation.

Kategorier
ESM

Så skapar ESM värde i din organisation

Funderar du på att hoppa på ESM-tåget själv? Först måste du ta reda på vad värdet av ESM är för din organisation.

Kategorier
ESM

Hej då till service desk-stress!

Livet på supporten kan vara hektiskt. Dina anställda är alltid upptagna med att släcka bränder och ja, stressen är ett faktum. Men det finns hopp. Med små få förbättringar kan du göra dina supportanställda gladare och addera värde till din organisation – samtidigt! Innan vi fördjupar oss på vad du bör göra för att bekämpa […]

Kategorier
TOPdesk

Vad vet en astronaut om ledarskap, riskhantering och motivation?

Om du tror att du nu vet ett och annat om att arbeta på distans. Tänk om. Våra vänner TOPdesk har precis presenterat ännu en huvudtalare till årets mest spännande digitala konferens TOPdesk SEE. Och han har tagit fjärrarbetet till det yttersta! Låt oss säga att han har gått där få människor har gått innan […]

Kategorier
IT Software

Säg hej till vår nya kollega: Alexandra!

Alexandra Struwe intar rollen som marknadskoordinator på IT Software. Hon ansvarar nu för marknadsföringen av IT Software samt bolagets digitala närvaro. 

Kategorier
ESM

Enterprise Service Management: nyckeln till god invånarsupport

Så gör du för att lyckas med invånarsupporten. En approach för delad tjänstehantering, Enterprise Service Management eller ESM, hjälper din avdelning nå era mål.

Kategorier
Kundupplevelse

10 metoder för att enklare få ta del av kundfeedback

Vill du veta hur ni kan förbättra kundupplevelsen av de tjänster ni erbjuder? Om du inte frågar får du aldrig veta. Här är 10 kreativa sätt för att ta reda på vad kunderna tycker om era tjänster. Egentligen.

Kategorier
IT Software

Vi fortsätter leverera våra tjänster

Vi vet att COVID-19 skapar frågor på många plan. Som er partner vill vi försäkra er om att vi är i drift och att vår målsättning är att leverera våra tjänster precis som vanligt.

Kategorier
IT Software

Säg hej till Aina & Mattias!

På IT Software välkomnar vi våren och våra två nya medarbetare till Stockholmskontoret – Aina Mattsson och Mattias Dahl! Aina intar rollen som teamleader för konsult- samt Customer Success-avdelningen, där Mattias kommer att ingå. Rollen som team leader för IT Softwares konsult- samt Customer Success-avdelning axlas numer av Aina Mattsson. De bägge avdelningarna syftar till […]

Kategorier
ESM IT Software

Tre tips för att hålla dig produktiv när du jobbar hemifrån

Att jobba hemifrån har blivit det nya normala. I alla fall för nu. Från att vara något som de flesta kanske uppskattat att göra, åtminstone då och då, kan det i dessa tider kännas rätt utmanande. Vi har samlat våra tre bästa tips för att hålla energin uppe på hemmakontoret – utan att bli helt […]

Kategorier
Kundcases

Bygma

Hur implementationen av TOPdesk är det mest lyckade IT-projektet Bygma Sverige satsat på

Kategorier
ITSM

Vad är ITSM?

När ett företag har växt till en storlek där man behöver en strategi och ett stöd i sina IT processer, det är då ett verktyg för ITSM kommer in. Lär dig allt om vad ITSM är i denna artikel!