Automatiserad ärendehantering med AI

Dela denna artikel

Dela på linkedin
Dela på facebook
Erik Karlsson

Erik Karlsson

Bättre support,
gladare kunder!

Nöjda kunder är alla supporterande avdelningars mål. Vi på IT Software förstår det. Därför har vi teamat upp med TOPdesk – en lösning som hjälper er att förbättra er kundkommunikation, hantera arbetsflöden och hålla koll på era tillgångar.

Önskemålet att erbjuda support dygnet runt tillsammans med TOPdesk ärendehanteringssystem har nu blivit verklighet. Nu står TOPdesks nya plugin till AI-chatbotten Ebbot klar! Pluginen möjliggör automatiserad ärendehantering med hjälp av AI och machine learning.

IT Software har tillsammans med partner Hello Ebbot under ett års tid arbetat på att undersöka och förstå våra gemensamma kunders behov kring automatisering av ärenden och ökad supporttillgänglighet. Resultatet? Vi kan idag stolt presentera vår nya plugin mellan TOPdesk och Ebbot.

Integrationen möjliggör support under dygnets alla timmar för era kunder och medarbetare – något som efterfrågas allt mer. Automatiserad ärendehantering är det nya svarta, helt enkelt. Ett ärende kan vara en fråga, ansökan, anmälan eller liknande som kräver ett svar, beslut eller annan åtgärd. Frågor som kommer in till kontaktcenter är också exempel på ärendehantering. Ärenden kan också vara helt interna och hanteras då ofta av en stödprocess eller stödfunktion så som HR- och personalavdelning, ekonomi- eller inköpsavdelning eller it-avdelningen.

Ökade krav på smidig, snabb och korrekt support

Över tid har människors beteenden och förväntningar förändrats. Precis som att vi kan handla dygnet runt, vill vi kunna fråga, ansöka och kontakta support lika smidigt. Även medarbetarna förväntar sig att det ska vara enkelt att få tag i den information de behöver – när som helst de behöver den.

Pluginen mellan TOPdesk och Ebbot gör automatiserad ärendehantering möjlig

Färdig plugin redo att kopplas in!

Med Ebbots integration till TOPdesk kan allting kopplas samman till en sömlös upplevelse. Ärenden skapas upp automatiskt, med relevant information, när en chatt skickas till en handläggare. Handläggaren kan därefter uppdatera och stänga ärenden om det behövs. I TOPdesk kan all konversationshistorik sparas, samtidigt som TOPdesks ärendeinformation syns i Ebbots egna applikation.

https://youtu.be/Xs_zrkizq1U

Låt era kunder ställa frågor till chatboten om sina inventarier som hämtas direkt från TOPdesks tillgångshantering. Eller, om era kunder har frågor om sin ärendestatus, så kan ni nu be Ebbot om hjälp för att ge er den senaste uppdateringen.

Vill du veta mer?

Är ni också redo för att göra er support mer effektiv, under dygnets alla timmar? Boka in en tid så hjälper jag er till nästa steg på er resa!