Nyheter & Artiklar

Förändringshanteringsprocess | IT Software

ITSM

Så förenklar ni er förändringshanteringsprocess i fyra enkla steg

Förändringshanteringsprocesser blir ibland alltför komplicerade. När du blir för fast i processen tenderar du att glömma att involvera dina intressenter och slutanvändare. Så vad kan du göra för att göra din förändringshanteringsprocess lättare för alla?
blogg header föreställande mosaik av gröna block och bilder på personal på it software

Kundupplevelse

Artighetsprincipen

Att vara snäll och artig. Det är något som vid första anblick inte har med karriär och professionalism att göra, det är något som inte nämns i ledarskapsböcker och arbetssjälvhjälpslitteratur. Där ska man styra med hela handen, tala till alla i form av vi (trots att det stundtals är plågsamt uppenbar jag-form) och man ska hålla relationen opersonlig och arbetsmässig.
Illustration föreställande en en röd raket mot blå bakgrund. Illustrationen ska exemplifiera hur du snabbar på dina processer med hjälp av Knowledge management

ITSM

Knowledge Management minskar lösningstiden för återkommande ärenden med 20%

Minska lösningstiden för återkommande ärenden med 20% med hjälp av Knowledge Management. Vår erfarenhet visar att kunskapshantering kan minska tiden för att lösa återkommande samtal med 20% inom två-fyra månader.
Två personer i ett Zoom-möte

Kundupplevelse

Så upprätthåller du IT-säkerheten när ni jobbar på distans

Organisationer över hela världen måste plötsligt ta reda på hur man kan upprätthålla säkerhet när anställda arbetar på distans. Lär dig hur du upprätthåller IT-säkerheten!
Medarbetare på kontor som sitter vid datorn | IT Software

ITSM

Shift left och shift left left

Vi ställer oss alltid frågan om hur vi kan göra vår support ännu smartare, snabbare och mer effektiv. Vi tror att vi nu har hittat svaret: Shift left och shift left left.
Tre kollegor arbetar vid en datorskärm i ett ljust kontorslandskap

ITSM

Perspektiv

Idag kan vi få alla delar av verksamheten i reda siffror, och det är fantastiskt användbart när man till exempel ska argumentera för eller emot en förändring inför ledningen, trimma sina processer och ha god koll på sin verksamhet i allmänhet.

Sök