Gör det lättare att prata med dina kunder. Spara tid genom att organisera allt på en plats. Och få koll på vad du har för tillgångar och licenser på din arbetsplats. TOPdesk är det enkla sättet att hantera alla ärenden på ett och samma ställe.
Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.
Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där kan du ge behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.
Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att söka sig till informationen själv. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.
Det bästa ärendehanteringssystemet är det som funkar med hur du jobbar – inte tvärtom. När processer, behov och verktyg hänger ihop blir det enklare att samla information, samarbeta och få saker gjorda. Då sparar du tid och får bättre koll.
TOPdesk är byggt för just det. Ett ärendehanteringssystem som hjälper dig att ge bra service – både internt och externt. Det märks också i omdömena: fyra år i rad har användare utsett TOPdesk till “Customers’ Choice” av Gartner Peer Insights.
I den här filmen kommer vi visa dig hur det fungerar att registrera ärenden i självbetjäningsportalen som en användare. Ärendena hanteras sedan av handläggaren i Incident Management-modulen.
Vill du se hur andra moduler i TOPdesk fungerar?
In på vår kunskapsbank och se fler demofilmer.
TOPdesk fungerar som ett nav för arbetet med NIS2, DORA och GDPR. Genom att samla incidenthantering, policyer, leverantörsdokumentation och återställningsplaner på ett ställe skapas både överblick och spårbarhet.
Med färdiga mallar, playbooks och processkonfigurationer får du en plattform som stöttar både säkerhetsarbetet och det dagliga arbetet i IT och verksamhet.
Integrationer är framtiden. Framtiden ligger inte i en generisk ”one-size-fits-all” lösning som ska täcka allt. Istället använder du ett system som är specialist på sin sak. Och tar hjälp av integrationer när du behöver koppla ihop dina redan befintliga system med ett nytt ärendehanteringssystem.
Du vinner på att använda integrationer när du behöver dra nytta av datan i flera olika system. Men framförallt minskar du ditt administrativa arbete och slipper moment som att manuellt behöva kopiera, eller föra över informationen till flera olika system.
Så. Låt integrationerna göra jobbet. Och istället kan du fokusera på att leverera ännu bättre service till dina slutanvändare.
Automatisk hantering av behörigheter genom att synka med Active Directory. Underlättar arbetsprocesser genom att inkludera individ- och handläggarinformation.
Automatisk skapande av ärenden med relevant data i TOPdesk. Chatboten filtrerar bort och löser återkommande frågor och ärenden. En sömlös och smidig upplevelse.
Smidig import av objektinformation från SCCM eller Intune till TOPdesk, möjliggör enkel koppling av ärenden till dessa objekt.
Effektiv eskalering av ärenden från TOPdesk till Jira för hantering av utveckling. Och andra ärenden från olika ärendehanteringssystem.
På TOPdesk Marketplace finns många färdiga integrationer att ta del av. Och eftersom TOPdesk har ett öppet API är möjligheterna nästan obegränsade vad du kan integrera mot ärendehanteringssystemet.
TOPdesk är ett Enterprise Service Management-systemet som gör det enkelt för dig och ditt team samt externa parter, att smidigt samarbeta inom ett och samma system. Här har du möjlighet att dela uppgifter och arbetsflöden. Och få överblick över gemensamma projekt. Dessutom kan du dra fördel av att dela kunskap med varandra.
Har du funderingar kring integritet? Och inte vill att andra avdelningar eller externa parter ska ha tillgång till all information du har? Det är en helt naturlig tanke. Och det löser TOPdesk med hjälp av funktioner för roller och behörigheter, som styr exakt vilken information som är tillgänglig för dig och ditt team.
Hantera organisationens tillgångar, lös kundförfrågningar och problem med den här paketeringen.
Ingår i Essential-paketeringen:
*Obegränsat antal slutanvändare ingår
Alla moduler du behöver för att hantera komplexa arbetsflöden.
Allt som ingår i Essential-paketeringen, plus:
*Obegränsat antal slutanvändare ingår
Paket anpassad för bästa möjliga kundupplevelse.
Allt som ingår i Engaged-paketeringen, plus:
*Obegränsat antal slutanvändare ingår
TOPdesk är ett mångsidigt ärendehanteringssystem som kan gynna hela organisationen. Det handlar om att möta behoven i olika delar av verksamheten snarare än att begränsas av avdelningsindelningar.
Oavsett om det gäller kundtjänst, personalfrågor, facilitetshantering eller något annat område, kan TOPdesk anpassas för att passa dig och din avdelning.
"Tidigare lösningar var väldigt enkla och primitiva. Idag har vi ett bättre ärendeflöde med handläggar-grupper i flera nivåer och en tjänsteportfölj vi kopplar mot alla inkommande ärenden"
Karin Norr Eriksson
IT-support, Alligo
Den ständiga ökningen av kunder innebar att det blev det näst intill omöjligt att hålla den kontroll som krävs i en support. De var i stort behov av en effektiv lösning för ärendehantering och efter rekommendation från en annan TOPdesk-kund tog Helena Almtoft, supportansvarig, kontakt med IT Software.
TOPdesk är ett ärendehanteringssystem som har funnits på Enterprise Service Management marknaden sedan 1993. Och har i dag cirka 10 miljoner aktiva SAAS-användare världen över. Med över 30 års erfarenhet av att arbeta med organisationer som din, har våra konsulter den erfarenhet som krävs för att hjälpa dig göra din tjänsteleverans mer framgångsrik – både nu och i framtiden.
Det är en blandning av TOPdesk best practice och IT Softwares erfarenhet från den svenska marknaden, som gör att vi på IT Software har över 120+ implementationer i Sverige. Varav ett stort antal kunder är inom den offentliga verksamheten.
Har du funderingar kring funktioner, integrationer eller vilket system som passar bäst för er verksamhet? Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna om TOPdesk.
TOPdesk driftar sin SaaS-lösning via Microsoft Azure, med flera fysiska servrar runt om i Europa, inklusive Sverige.
Systemet är byggt för att skydda er data. Och det är praktiskt taget omöjligt för länder utanför EU att få tillgång till den.
Bland våra kunder finns bank-och finansbolag, kommuner, regioner och svenska skyddsobjekt – alla har valt att använda TOPdesk som en molntjänst.
Om du behöver en lokal installation istället för SaaS-lösningen, erbjuder vi även det.
Ja, TOPdesk erbjuder öppna API:er som möjliggör integration med andra system och plattformar. Genom att använda våra API:er kan du anpassa och utöka funktionaliteten hos TOPdesk för att passa dina specifika behov.
Det beror på vilka funktioner och moduler du är i behov av. Vår best practice för Essential-paketet tar 10-12 dagar att implementera. Medans Engaged-paketet enligt best practice tar 20 dagar.
Topdesk är en prenumerationsbaserad tjänst. Och priset kan variera beroende på flera faktorer som är specifika just för dig. För att få en exakt uppfattning om kostnaden rekommenderar vi att du bokar ett personligt möte med oss. På så sätt kan vi hitta en lösning som passar just din verksamhet och som ger dig bästa möjliga värde.
Marcus Wennaeus
Kundansvarig TOPdesk för IT Software
Vi hjälper dig. Fyll i formuläret så hör vi av oss!
Sök