Muneris IT är ett innovativt företag som specialiserar sig på att erbjuda dynamiska och framtidssäkra IT-lösningar till företag. De har en djup förståelse för både teknik och affärsverksamhet och levererar tjänster som inkluderar molnbaserade lösningar, infrastruktur, drift, servicedesk, kommunikationslösningar och konsulttjänster.
– Innan TOPdesk infördes jobbade vi med att lösa ärenden i varandras inkorgar och det tog tid att hitta all information som behövdes för att lösa ärendet, säger Frida Björk som jobbar med kundvård och IT-administration.
Innan Muneris IT införde TOPdesk använde de ett annat ärendehanteringssystem som tyvärr hade stora brister. Systemet var ineffektivt när det gällde att fördela ärenden mellan olika handläggargrupper och deras kunskapsdatabaser var spridda på olika platser. Dessutom mötte de utmaningar med att leta information i många olika system, vilket gjorde det svårt och tidskrävande att hitta all nödvändig information för att lösa ett ärenden. En situation som såklart inte var hållbar i längden.
Idag har vi 16 handläggare och 1500 slutanvändare som alla drar nytta av de förbättrade processerna och den ökade effektiviteten som TOPdesk har medfört, berättar Mathilda Holm, leveransansvarig.
Med införandet av TOPdesk kunde Muneris IT samla sina kunskapsdatabaser på ett ställe som både de själva och deras kunder kunde ta del av på ett enkelt sätt. TOPdesk erbjöd ett bättre systemstöd i ärendehanteringen, vilket gjorde det möjligt att fördela ärenden till olika handläggargrupper på ett smidigt sätt. Dessutom introducerades en självbetjäningsportal som underlättade för kunderna att själva lösa många av sina problem.
Jag tycker att det är väldigt smidigt att arbeta i TOPdesk, framför allt sättet som man arbetar med att fördela ärenden mellan olika handläggargrupper, funkar väldigt bra. Det gör att man vet vad varje grupp har pågående och det är enkelt att eskalera emellan, fortsätter Fredrik Verngren, IT konsult.
Implementeringen av TOPdesk har lett till flera positiva förändringar för Muneris IT. Bland annat har de nu en tydlig struktur och bättre planering tack vare arbetet med måldatum och statusar, vilket har gjort det enklare att prioritera arbetsuppgifter. När en handläggare är frånvarande är det enkelt för en annan handläggare att se vilka ärenden som är pågående och överta dem.
Efter övergången till TOPdesk har de också fått mycket positiv feedback från sina kunder. Kunderna har nu en översikt över sina pågående ärenden, kan kommentera i ärendet och enkelt se aktuell status. Detta har minskat antalet frågor till supporten om vad som händer i kundens ärende.
Din ITIL certifierade helhetspartner
inom digital förnyelse
Rusta dig för framtiden med digitala systemlösningar och tjänster från oss. Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Tillsammans ser vi till att göra övergången till det digitala så smidigt och framgångsrikt som möjligt.