Aldrig mer en överfull mejlinkorg på din HR- & löneavdelning

Vabb, semester och löner. På avdelningar för HR och lön är frågorna många – vi förstår det. Hantera era processer för on eller offboarding, medarbetarsamtal och låt era anställda ställa frågor, registrera ärenden och få koll på anställningspolicies via TOPdesks självbetjäningsportal.

Testa TOPdesk gratis i 30 dagar

En uppsättning anpassad för dina avdelningar

Letar du efter en lösning för ärendehatering på era HR- och löneavdelningar? TOPdesks system hjälper er att utföra alla er arbetsuppgifter snabbt och enkelt i ett simpelt verktyg. Med TOPdesk betalar du bara för de funktioner du faktiskt behöver. Bra, va?

Löneavdelning

Förslag på uppsättning för löneavdelning

Ärenden & förfrågningar

Självbetjäningsportal

Kunskapshantering

HR-avdelning

Förslag på uppsättning för HR-avdelning

Ärenden & förfrågningar

Självbetjäningsportal

Kunskapshantering

Flödeshantering

Återkommande uppgifter

Skapa och hantera er kunskapsdatabas i TOPdesk. Dela kunskapen mellan varandra på avdelningen men även ut mot era slutanvändare. 

Kunskapshantering
Illustration föreställande ett IT-system

Registrera, organisera och övervaka inkommande ärenden och förfrågningar samt tilldela dem till rätt personer via ärendehanteringen. Självklart finns detta även i ett mobilt gränssnitt!

Ärenden & förfrågningar
Illustration föreställande ett IT-system

Gör din support tillgänglig 24/7! Låt dina kunder hjälpa sig själva via självbetjäningsportalen.

Självbetjäningsportal
Illustration föreställande ett IT-system

Hantera nyanställningar, uppsägningar och andra typer av processer med hjälp av TOPdesk flödeshantering.

Flödeshantering
Ikon föreställande en person med pratbubblor över huvudet

Schemalägg återkommande uppgifter som er avdelning behöver genomföra för att få koll på exempelvis pensionsavgångar och revisioner.

Återkommande uppgifter
Partner: Ebbot

Din nya kollega Ebbot!

Vår partner Ebbot erbjuder chatbotlösningar där Ebbot blir en extra kollega på jobbet som hjälper er att ta hand om era enkla, och mest förekommande ärenden. Integrera med dina verksamhetssystem, som exempelvis TOPdesk.

Statistik visar att över tid så kan Ebbot hantera cirka 80% av frågorna som kommer in – så ni får tid att fokusera på det som är viktigast. Ebbot ger service till dina kunder även när kontoret är stängt och kan identifiera era kunder via Bank-ID för att hantera mer känsliga uppgifter. Med integrationen mot TOPdesk kan Ebbot skapa och uppdatera ärenden rakt in i TOPdesk och även leta efter svar på kundens frågor från TOPdesks kunskapsdatabas.

Partnerintergration: webpropol

Låt dina kunder ge feedback

Vår partner Webropol erbjuder integration mot TOPdesk där ni automatiskt samlar era kunders intryck och åsikter om er service. När ett ärende stängs i TOPdesk skickas med hjälp av denna intergration per automatik en kundundersökning ut, och de fördefinierade kundundersökningsfrågorna ger er bättre insikt hur bra er kundtjänst fungerar – och hur ni kan förbättra den.

Säker digital signering

SignRequest är ett juridiskt bindande och säkert elektroniskt signaturverktyg som gör att du och dina partners kan underteckna kontrakt och andra dokument snabbt och utan besvär. Processen att behöva skriva ut, signera för hand och skanna in dokumenten är nu ett minne blott.

Tjänsteintegrationer med din egna system

Låt dina system prata med varandra

Detta är en exempeltext som agerar platshållare innan rätt text är på plats. Också bilden till höger ska bytas ut. Detta är en exempeltext som agerar platshållare innan rätt text är på plats. Detta är en exempeltext som agerar platshållare innan rätt text är på plats. 

Lär dig från våra kunder

De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >