Gör din IT-avdelning mer effektiv med hjälp av TOPdesk användarvänliga mjukvara. En plattform för alla ärenden, förfrågningar, IT-tillgångar och arbetsflöden gör det enkelt för IT-service desk att jobba enat. TOPdesks ITSM-verktyg ökar effektiviteten och minskar kostnaderna.
Incident and Request Management-funktionalitet ligger till grund för en IT-avdelning och TOPdesk låter er registrera och behandla alla klagomål, önskemål, begäran om information och funktionsstörningar på ett och samma ställe. Glömda lösenord, plötsliga nätverksproblem och utrustningsförfrågningar kan enkelt registreras via mejl, telefon, självbetjäningsportalen eller via externa formulär av en slutanvändare.
TOPdesks IT Asset Management-programvara och CMDB låter er registrera och hålla reda på alla tillgångar i en översikt. Se vilka objekt din organisation har, vem som använder dem, hur de är relaterade och när de behöver ersättas. Att ha en tydlig översikt sparar inte bara tid – det låter dig också snabbt upptäcka potentiella problem.
TOPdesk ITIL-anpassade Change Management kan tilldela utsedda användare eller grupper dedikerade aktiviteter vilket låter er att samarbeta inom er avdelning så som med andra avdelningar. Det kan vara så enkelt som att byta ut en dator, eller så omfattande som att introducera ett helt nytt verktyg. Oavsett komplexiteten i uppgiften gör IT Change Management-programvaran det enkelt att planera hela arbetsflödet – från begäran till utvärdering.
ITIL är ett ramverk för best practice processer för att leverera IT-tjänster till organisationens kunder. ITIL har sin grund i IT-världen, men dess principer kan även användas inom exempelvis fastighetsförvaltning eller HR. TOPdesk har därför verifierats av Serview som är en oberoende ITIL-certifiering.
Framtidssäkra er IT-servicedesk genom att underlätta kunskapsdelning, minska handläggningstiden och främja möjligheten att jobba mer enhetligt. För att framgångsrikt implementera kunskapshantering i din organisation krävs en förändring i prioriteringar. Något som kan hjälpa dig att göra det är Knowledge Centered Service (KCS), en metod som utvecklats av Consortium for Service Innovation. Läs mer om Knowledge Management här.
Zervicepoint hjälper er att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla era tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar inom organisationen. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.
Ebbot kan minska ärendemängden genom att både effektivisera och avlasta er IT-servicedesk. Samspelet mellan chatbot och människa gör att era anställda/kunder kan kontakta er 24/7 där Ebbot kan hantera enklare ärenden så som wifi-uppgifter. Som ett resultat av det kan era handläggare istället lägga mer tid på komplexa ärenden. Och för bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Ebbot sömlöst integreras.
De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!
När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.
Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.
Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >
Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >
Din helhetspartner inom Service Management systemlösningar
Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli mer effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade arbetsflöden och leverera bättre kundupplevelsen.