Ute efter en mer effektiv IT-servicedesk?

Gör din IT-avdelning mer effektiv med hjälp av TOPdesk användarvänliga mjukvara.

En plattform för alla ärenden, förfrågningar, IT-tillgångar och arbetsflöden gör det enkelt för IT-service desk att jobba enat.  TOPdesks ITSM-verktyg ökar effektiviteten och minskar kostnaderna. Bättre support – gladare kunder!

Läs mer om ITSM här >

Upptäck kraften! Fyll i formuläret för en kostnadsfri demo eller rådgivning

Registrera, organisera och övervaka - gör det enkelt med TOPdesk

Incident and Request Management-funktionalitet ligger till grund för en IT-avdelning och TOPdesk låter er registrera och behandla alla klagomål, önskemål, begäran om information och funktionsstörningar på ett och samma ställe. Glömda lösenord, plötsliga nätverksproblem och utrustningsförfrågningar kan enkelt registreras via mejl, telefon ,självbetjäningsportalen eller via externa formulär av en slutanvändare.

TOPdesks IT Asset Management-programvara och CMDB låter er registrera och hålla reda på alla tillgångar i en översikt. Se vilka objekt din organisation har, vem som använder dem, hur de är relaterade och när de behöver ersättas. Att ha en tydlig översikt sparar inte bara tid – det låter dig också snabbt upptäcka potentiella problem.

TOPdesk ITIL-anpassade Change Management kan tilldela utsedda användare eller grupper dedikerade aktiviteter vilket låter er att samarbeta inom er avdelning så som med andra avdelningar. Det kan vara så enkelt som att byta ut en dator, eller så omfattande som att introducera ett helt nytt verktyg. Oavsett komplexiteten i uppgiften gör IT Change Management-programvaran det enkelt att planera hela arbetsflödet – från begäran till utvärdering.

Service Level Management låter er definiera tjänster, servicenivåer, servicefönster och avtal med leverantörer såsom kontrakt. Koppla enkelt olika servicenivåavtal till era tjänster för att säkra kvaliteten gentemot era slutanvändare.

Utifrån er organisations SLAer kan era handläggare enkelt jobba i TOPdesk task board för att se vilket ärende som har högst prioritet.

Jira logo | IT Software
Lansweper logo | IT Software
Snow logo | IT Software
MSCCM logo | IT Software
Microsoft SCOM | IT Software
Incidenthanteringssystem ─ ITIL (Incident Management | IT Software

Jobba enligt ITIL

ITIL är ett ramverk för best practice processer för att leverera IT-tjänster till organisationens kunder. ITIL har sin grund i IT-världen, men dess principer kan även användas inom exempelvis fastighetsförvaltning eller HR. TOPdesk har därför verifierats av Serview som är en oberoende ITIL-certifiering.  

KOM IGÅNG MED KNOWLEDGE MANAGEMENT

Minska ärendemängden och handläggningstiden

Framtidssäkra er IT-servicedesk genom att underlätta kunskapsdelning, minska handläggningstiden och främja möjligheten att jobba mer enhetligt. För att framgångsrikt implementera kunskapshantering i din organisation krävs en förändring i prioriteringar. Något som kan hjälpa dig att göra det är Knowledge Centered Service (KCS), en metod som utvecklats av Consortium for Service Innovation. Läs mer om Knowledge Management här. 

 

Gratis illustration över att strukturera arbetet | IT Software
Logotyp Zervicepoint | IT Software
Dra nytta av automation

Frigör tid med hjälp av automation

Zervicepoint hjälper er att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla era tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar inom organisationen. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.

Dra nytta av ai

Frigör tid med hjälp av AI

Ebbot kan minska ärendemängden genom att både effektivisera och avlasta er IT-servicedesk. Samspelet mellan chatbot och människa gör att era anställda/kunder kan kontakta er 24/7 där Ebbot kan hantera enklare ärenden så som wifi-uppgifter. Som ett resultat av det kan era handläggare istället lägga mer tid på komplexa ärenden. Och för bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Ebbot sömlöst integreras.

Ebbot chatbot | IT Software

Lär dig från våra kunder

De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >