Att ansvara över en IT-avdelning medför stort ansvar. Glömda lösenord, plötsliga nätverksproblem och utrustningsförfrågningar. Och ja, era kunder vill ha hjälp direkt. TOPdesks ITSM-verktyg är ett enkelt sätt att automatisera dina ITSM-processer. Öka effektiviteten och minska era kostnader. Bättre support – gladare kunder!
Gör din IT-avdelning mer effektiv med hjälp av TOPdesks användarvänliga mjukvara. TOPdesk erbjuder stöd för upp till 16 ITIL-processer som verkligen uppskattas av våra kunder. Både 2018 och 2019 blev TOPdesk Customer’s Choice enligt Gartner.
Förslag på uppsättning för din servicedesk
Förslag på uppsättning för IT-operations
Förslag på uppsättning för IT-management
Automatisera hanteringen av larm från monitoreringsystemet till att skapa incidenter och länka mot rätt CMDB objekt. Få en överblick över störningar och relationer i TOPdesk CMDB med länkade incidenter.
Flera av de populäraste inventeringsverktygen, som Microsoft SCCM, Snow Software eller Lansweeper, har färdiga integrationer mot TOPdesk. Detta hjälper er att sätta upp och underhålla samtliga assets i erat TOPdesk. Minimera mängden manuellt arbete och låt assets i TOPdesk underhållas automatiskt genom ert inventeringsverktyg: identifiera tillgångens data, livscykelhantering, inventering, försäkringsinformation och håll koll på var tillgången befinner sig.
Om du vill integrera TOPdesk och JIRA för att låta din servicedesk och utvecklingsavdelning arbeta tillsammans är detta lösningen för dig. Du kan ställa in dina egna händelser med motsvarande JIRA-länk som en del av standard-TOPdesk. Skapa och/eller uppdatera JIRA-ärenden och skriv eventuellt tillbaka feedback i ditt eget TOPdesk. Integrationen kan importeras i TOPdesk och behöver bara konfigureras med din JIRA-URL och autentiseringsuppgifter.
Med hjälp utav serviceautomation kan ni som organisation öka den upplevda kvalitén gentemot era kunder. Uppgifter som vanligtvis är manuella går helt att automatisera genom dessa processer. Samtidigt kan ni öka stimulansen hos era anställda då de kan fokusera på mer givande och utvecklande arbetsuppgifter istället för att lägga vikt vid generiska och monotona arbetsuppgifter. Det gör er effektivare samtidigt som kostnaderna och tidsåtgången minskar.
De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!
När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.
Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.
Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >
Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >
Oavsett om du bara letar efter ett enkelt ärendehanteringssystem eller vill öka nivån av automation i er verksamhet så växer våra mjukvaror med din avdelning. IT Software hjälper din serviceavdelning höja servicenivån och minska arbetsbördan.