Ute efter en mer effektiv IT-servicedesk?

Gör din IT-avdelning mer effektiv med hjälp av TOPdesk användarvänliga mjukvara. En plattform för alla ärenden, förfrågningar, IT-tillgångar och arbetsflöden gör det enkelt för IT-service desk att jobba enat. TOPdesks ITSM-verktyg ökar effektiviteten och minskar kostnaderna. 

Registrera, organisera och övervaka

Incident & request

Incident and Request Management-funktionalitet ligger till grund för en IT-avdelning och TOPdesk låter dig registrera och behandla alla klagomål, önskemål, begäran om information och funktionsstörningar på ett och samma ställe. Glömda lösenord, plötsliga nätverksproblem och utrustningsförfrågningar kan enkelt registreras via mejl, telefon, självbetjäningsportalen eller via externa formulär av en slutanvändare.

Asset & CMDB

TOPdesks IT Asset Management-programvara och CMDB låter dig registrera och hålla reda på alla tillgångar i en översikt. Se vilka objekt din organisation har, vem som använder dem, hur de är relaterade och när de behöver ersättas. Att ha en tydlig översikt sparar inte bara tid – det låter dig också snabbt upptäcka potentiella problem.

Change Management

TOPdesk ITIL-anpassade Change Management kan tilldela utsedda användare eller grupper dedikerade aktiviteter. Vilket låter dig samarbeta inom avdelningen. Så som med andra avdelningar. Det kan vara så enkelt som att byta ut en dator, eller så omfattande som att introducera ett helt nytt verktyg. Oavsett komplexiteten i uppgiften gör IT Change Management-programvaran det enkelt att planera hela arbetsflödet – från begäran till utvärdering.

Incidenthanteringssystem ─ ITIL (Incident Management | IT Software

Jobba enligt ITIL

ITIL är ett ramverk för best practice processer för att leverera IT-tjänster till organisationens kunder. ITIL har sin grund i IT-världen, men dess principer kan även användas inom exempelvis fastighetsförvaltning eller HR. TOPdesk har därför verifierats av Serview som är en oberoende ITIL-certifiering.  

Populära integrationer bland TOPdesk-användare

Topdesk domain registration

TOPdesk + Azure AD

Automatisk hantering av behörigheter genom att synka med Active Directory. Underlättar arbetsprocesser genom att inkludera individ- och handläggarinformation.

Topdesk viral marketing

TOPdesk + Jira

Automatisk skapande av ärenden med relevant data i TOPdesk. Chatboten filtrerar bort och löser återkommande frågor och ärenden. En sömlös och smidig upplevelse för dina användare.

KOM IGÅNG MED KNOWLEDGE MANAGEMENT

Minska ärendemängden och handläggningstiden

Framtidssäkra er IT-servicedesk genom att underlätta kunskapsdelning, minska handläggningstiden och främja möjligheten att jobba mer enhetligt. För att framgångsrikt implementera kunskapshantering i din organisation krävs en förändring i prioriteringar. Något som kan hjälpa dig att göra det är Knowledge Centered Service (KCS), en metod som utvecklats av Consortium for Service Innovation. 

Gratis illustration över att strukturera arbetet | IT Software
upphandla ärendehanteringssystem
Dra nytta av automation

Frigör tid med hjälp av automation

Zervicepoint hjälper dig att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla dina tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.

Dra nytta av ai

Ökad tillgänglighet 24/7

Ebbot kan minska ärendemängden genom att både effektivisera och avlasta din IT-servicedesk. Samspelet mellan chatbot och människa gör att dina anställda och kunder kan kontakta dig 24/7. Och Ebbot kan hantera enklare ärenden så som wifi-uppgifter. Som ett resultat av det kan dina handläggare istället lägga mer tid på komplexa ärenden. Och för bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Ebbot sömlöst integreras.

Lyckosamma kundstorys

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >

Vill du veta mer? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.