ITSM processer kan innebära något så enkelt som hanteringen av alla steg involverade när en anställd ber om en ny bärbar dator. Denne fyller i ett förfrågningsformulär via en portal som sedan bokförs. Och översätts till ett ärende. Som sen landar vid rätt avdelning inom IT eller inköp, och ställs i kö baserad på hur viktigt det är.
Historiskt sett har IT organisationer arbetat med processer och verktyg som varit specifika för teknisk utveckling och förvaltning, men för att integrera IT-mål med affärsmål ändrar ITSM språket som används för att beskriva dessa IT-processer till att vara mindre IT-specifikt. Detta bidrar till att förstärka synen på att serviceinriktad IT utgör en viktig del av ett företags kärnverksamhet.
Läs mer om IT Service Management (ITSM) och vilka processer som ingår.
Din helhetspartner inom Service Management systemlösningar
Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Våra mjukvaror hjälper er på ett smart och enkelt sätt att bli mer effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade arbetsflöden och leverera bättre kundupplevelsen.