TOPdesk: det ultimata systemet för ärendehantering

Gör det lättare att prata med dina kunder. Spara tid genom att organisera allt på en plats. Och få koll på vad du har för tillgångar och licenser på din arbetsplats. TOPdesk är det enkla sättet att hantera alla ärenden på ett och samma ställe. 

Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.

Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där kan du ge behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.

Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/

Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att söka sig till informationen själv. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Get started with TopDesk software trial

Vilket ärendehanteringssystem
är bästa valet 2024?

Ärendehanteringssystem som lyckas att få processer att passa ihop med dina behov är helt enkelt bäst. Det är nämligen då du lyckas att effektivisera verksamheten, samla information på en och samma plats. Och få bättre koll på processer inom företaget. Det är precis det TOPdesk gör. Och mycket mer. 

Vi är övertygade om att du kan få den hjälp din organisation behöver för att leverera riktigt bra service både mot dina interna som externa kunder. Och som bekräftelse på det har TOPdesk för fjärde året i rad utsetts till “Customers’ Choice” av Gartner Peer Insights.

Få en rundtur i Incident-modulen

I den här filmen kommer vi visa dig hur det fungerar att registrera ärenden i självbetjäningsportalen som en användare. Ärendena hanteras sedan av handläggaren i Incident Management-modulen. 

Vill du se hur andra moduler i TOPdesk fungerar?
In på vår kunskapsbank och se fler demofilmer. 

Koppla ihop TOPdesk med dina andra system

Integrationer är framtiden. Framtiden ligger inte i en generisk ”one-size-fits-all” lösning som ska täcka allt. Istället använder du ett system som är specialist på sin sak. Och tar hjälp av integrationer när du behöver koppla ihop dina redan befintliga system med ett nytt ärendehanteringssystem. 

Du vinner på att använda integrationer när du behöver dra nytta av datan i flera olika system. Men framförallt minskar du ditt administrativa arbete och slipper moment som att manuellt behöva kopiera, eller föra över informationen till flera olika system.

Så. Låt integrationerna göra jobbet. Och istället kan du fokusera på att leverera ännu bättre service till dina slutanvändare.

Populära integrationer bland TOPdesk-användare

Topdesk domain registration

TOPdesk + Azure AD

Automatisk hantering av behörigheter genom att synka med Active Directory. Underlättar arbetsprocesser genom att inkludera individ- och handläggarinformation.

Topdesk viral marketing

TOPdesk + Ebbot AI

Automatisk skapande av ärenden med relevant data i TOPdesk. Chatboten filtrerar bort och löser återkommande frågor och ärenden. En sömlös och smidig upplevelse för dina användare.

Topdesk certificate

TOPdesk + Microsoft Intune

Smidig import av objektinformation från SCCM eller Intune till TOPdesk, möjliggör enkel koppling av ärenden till dessa objekt.

Topdesk startup

TOPdesk + Jira

Effektiv eskalering av ärenden från TOPdesk till Jira för hantering av utveckling. Och andra ärenden från olika ärendehanteringssystem.

Fler färdiga integrationer på TOPdesk Marketplace

På TOPdesk Marketplace finns många färdiga integrationer att ta del av. Och eftersom TOPdesk har ett öppet API är möjligheterna nästan obegränsade vad du kan integrera mot ärendehanteringssystemet.

Enterprise Service Management (ESM)

Enkelt att samarbeta med andra avdelningar

TOPdesk är ett Enterprise Service Management-systemet som gör det enkelt för dig och ditt team samt externa parter, att smidigt samarbeta inom ett och samma system. Här har du möjlighet att dela uppgifter och arbetsflöden. Och få överblick över gemensamma projekt. Dessutom kan du dra fördel av att dela kunskap med varandra.

Har du funderingar kring integritet? Och inte vill att andra avdelningar eller externa parter ska ha tillgång till all information du har? Det är en helt naturlig tanke. Och det löser TOPdesk med hjälp av funktioner för roller och behörigheter, som styr exakt vilken information som är tillgänglig för dig och ditt team. 

Ökad kundnöjdhet
Snabbare problemlösning
Högre ROI och lägre kostnader
Ökad kundnöjdhet
Snabbare problemlösning
Högre ROI och lägre kostnader

" Topdesk är överlägset för att anpassa mot olika behov och flöden. Där det finns möjlighet att länka samma olika veksamheter. Och sammarbeta med varandra "

Bli effektivare –
Få 100 % kontroll

upphandla ärendehanteringssystem

Är något av det här du?

Välj det paket som passar din organisation bäst

Essential

Hantera organisationens tillgångar, lös kundförfrågningar och problem med den här paketeringen.

*Obegränsat antal slutanvändare ingår

Engaged

Alla moduler du behöver för att hantera komplexa arbetsflöden.

Allt som ingår i Essential-paketeringen, plus:

*Obegränsat antal slutanvändare ingår

Excellent

Paket anpassad för bästa möjliga kundupplevelse.

Allt som ingår i Engaged-paketeringen, plus:

*Obegränsat antal slutanvändare ingår

Ärendehantering för alla

TOPdesk är ett mångsidigt ärendehanteringssystem som kan gynna hela organisationen. Det handlar om att möta behoven i olika delar av verksamheten snarare än att begränsas av avdelningsindelningar.

Oavsett om det gäller kundtjänst, personalfrågor, facilitetshantering eller något annat område, kan TOPdesk anpassas för att passa dig och din avdelning. 

IT Softwares konsulter inom TopDesk
" Tidigare lösningar var väldigt enkla och primitiva. Idag har vi ett bättre ärendeflöde med handläggar-grupper i flera nivåer och en tjänsteportfölj vi kopplar mot alla inkommande ärenden "
Alligo har infört TOPdesk i flera omgångar. Då företaget växte i hög takt blev det tydligare att det fanns ett behov av att arbeta mer strikt kring ITIL-processerna...
Karin Norr Eriksson
IT-support, Alligo

Hur Next One Technology gick från Google Sheets till 100 % ökad säkerhet

Den ständiga ökningen av kunder innebar att det blev det näst intill omöjligt att hålla den kontroll som krävs i en support. De var i stort behov av en effektiv lösning för ärendehantering och efter rekommendation från en annan TOPdesk-kund tog Helena Almtoft, supportansvarig, kontakt med IT Software.

Ökad säkerhet med TopDesk

Hör vad kommun-kunderna säger

Kolla in våra referenscase för att lära dig mer om hur TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner förenklar vardagen. Hur mjukvaran effektiviserar dina processer och hur du kan minska arbetsbördan.

Ärendehanteringssystem kommun | IT Software

FAQ – ärendehanteringssystem

TOPdesk har generellt två hostingplatser. Den ena är via Microsoft Azure, fysiskt lagrat i Holland. Den andra platsen är hos ett lokalt bolag i Holland (Leaseweb) som inte har några kopplingar utanför Europa. Du som kund har möjlighet att välja vilken av de två hostingplatserna din data ska lagras. 

Läs mer detaljerad information om hostinplatser här. 

Ja, TOPdesk erbjuder öppna API:er som möjliggör integration med andra system och plattformar. Genom att använda våra API:er kan du anpassa och utöka funktionaliteten hos TOPdesk för att passa dina specifika behov.

Här kan du läsa mer om det.

Det beror på vilka funktioner och moduler du är i behov av. Vår best practice för Essential-paketet tar 10-12 dagar att implementera. Medans Engaged-paketet enligt best practice tar 20 dagar. 

Topdesk är en prenumerationsbaserad tjänst. Och priset kan variera beroende på flera faktorer som är specifika just för dig. För att få en exakt uppfattning om kostnaden rekommenderar vi att du bokar ett personligt möte med oss. På så sätt kan vi hitta en lösning som passar just din verksamhet och som ger dig bästa möjliga värde. 

Ta kontakt med oss för att få en mer exakt prisbild. 

30 års erfarenhet – 10 miljoner användare

TOPdesk är ett ärendehanteringssystem som har funnits på Enterprise Service Management marknaden sedan 1993. Och har i dag cirka 10 miljoner aktiva SAAS-användare världen över. Med över 30 års erfarenhet av att arbeta med organisationer som din, har våra konsulter den erfarenhet som krävs för att hjälpa dig göra din tjänsteleverans mer framgångsrik – både nu och i framtiden.

Det är en blandning av TOPdesk best practice och IT Softwares erfarenhet från den svenska marknaden, som gör att vi på IT Software har över 120+ implementationer i Sverige. Varav ett stort antal kunder är inom den offentliga verksamheten. 

4 anledningar att välja TOPdesk

Oavsett om du väljer att starta igång ärendehanteringssystem själv eller i molnet, är fördelarna för dig och dina kunder stora. Läs om de fyra främsta anledningarna med ärendehanteringssystemet TOPdesk nedan. 

Baserat på best practice

Vi finns med hela vägen

TOPdesk har 25+ års erfarenhet inom Service Management och har implementerats hos över 6500 kunder världen över. Det är TOPdesk best practice som IT Software nyttjar under implementationen och samtliga av våra konsulter har utbildats i enlighet med det. 

Arbeta enligt GDPR

Hantering av känslig information

TOPdesk kommer med kraftfulla behörighetsstyrningsfunktioner. Behörigheter fördelas på olika behörighetsgrupper och kan styras ner på individnivå för vem som ska se vad.

Integrera med andra verktyg

Inga problem – du kan fortsätta arbeta med dina favoritverktyg

Stabila integrationer är avgörande för att effektivisera hanteringen och bevara enkelheten inom organisationen. Därför har TOPdesk infört ett gränssnitt som låter dina verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk – utan komplicerat skräddarsytt arbete. 

Minska handläggningstiden

Låt TOPdesk avlasta dina anställda

Använd TOPdesks funktioner och jobba enligt shift left. Genom att ge användaren möjligheten att söka sig till informationen minskar du antalet återkommande ärenden, vilket ger mer tid till mer komplexa ärenden. 

Redo att ta kontakt?

Din kontakt på IT Software, Daniel

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med den digitala resan och få dig att uppnå utmärkt service med hjälp av TOPdesk? Vänligen lämna dina uppgifter och jag återkommer till dig så snart som möjligt. 

Självklart kan du kontakta mig direkt på telefon 0725 54 86 23 eller på mejl: daniel.annell@itsoftware.se 

Vi finns med dig hela vägen

Med vår långa erfarenhet och expertis inom IT Service Managment, hjälper vi dig utnyttja verksamhetens resurser på ett strukturerat och effektivt sätt. Steg för steg guidar vi dig till en fantastisk kundupplevelse, produktivitet och kostnadseffiktivitet. 

Design Services

Print Design

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet

Web Design

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet

Marketing

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet