TOPdesk: den ultimata guiden till Enterprise Service Management Platform​

Nöjda kunder är alla supporterande avdelningars mål. Vi på IT Software förstår det. Därför har vi teamat upp med TOPdesk – en lösning som hjälper er att förbättra er kundkommunikation, hantera arbetsflöden och hålla koll på era tillgångar. All er ärendehantering i ett system, helt enkelt.

Två personer håller upp skyltar föreställande TOPdesk; ett system för ärendehantering.

Snabbt, enkelt och effektivt  

Lägg mindre tid på att registrera ärenden och mer tid på att leverera bästa möjliga service.  

Sömlös integrering  

Tack vare TOPdesk öppna API kan du enkelt integrera TOPdesk till dina favoritverktyg.

Vi hjälper er  

IT Software har över 100 lyckade implementationer i Sverige och använder sig av TOPdesk best practice.  

Utmärkt servicehantering gör det enkelt

TOPdesk är ett ärendehanteringssystem som har funnits på Enterprise Service Management marknaden sedan 1993 och har i dagsläget 5000+ kunder i hela världen. Det är en blandning av TOPdesk best practice och IT Softwares erfarenhet från den svenska marknaden som gör att IT Software har över 100 implementationer i Sverige varav ett 15-tal inom den kommunala verksamheten. Vi är därför övertygade om att vi kan hjälpa er organisation leverera utmärkt service från dag ett.

Det är inte bara vi som tycker att TOPdesk är ett ärendehanteringssystem i världsklass – det verkar våra kunder också tycka. För tredje året i rad har nämligen TOPdesk utsetts till “Customer Choice´s” av Gartner Peer Insight. 

Customer Choice år

Samarbeta över avdelningsgränserna ​

Att arbeta enligt Enterprise Service Management är det ideala sättet att minska kostnader, förbättra kvaliteten och effektiviteten i dina tjänster. TOPdesk är flexibelt, anpassningsbart och framförallt säkert. Ni jobbar i samma system men arbetar avskilt och varje avdelning ser bara sina egna ärenden. Oavsett om ni arbetar med många processer inom IT eller om ni jobbar ute på fältet via smartphones anpassar vi utifrån varje avdelnings behov. 

Läs mer om varför ESM behöver en “single point of contact

blank

Kundomdömen

Våra kunder är de verkliga experterna! Så här beskriver de TOPdesk med egna ord.

Peter Lundqvist
Peter LundqvistSystemansvarig Varberg direkt
Läs mer
"Implementeringen började i september 2017 hos Varbergs kommun och systemet var i drift i början av februari 2018. ​Införandet var i en form av workshop med bra material som vi kunde förhålla oss till. IT Software:s konsulter har gjort ett bra jobb och har visat en stor tillgänglighet och intresse för oss. IT Softwares konsult har nästan fungerat som en mentor för mig” ​
Helena Lönnborg
Helena LönnborgSystemansvarig för TOPdesk Nordiska Entreprenadsystem
Läs mer
"TOPdesk hjälper oss att bli bättre. Vi kan på ett enkelt och snabbt sätt se vilka punktinsatser vi bör göra det gäller såväl utveckling av system som utbildning för våra kunder, med hjälp av den dashboard med olika mättal vi har tagit fram. Den är ett bra stöd både till supportgruppen och till ledningen.
David Syrenquist
David SyrenquistIT chef på Bygma
Läs mer
”Vi fick en tydlig projektplan med uppskattad tid för projektet. Konsulten från IT Software drev projektet och delade ut uppgifter till oss och lika så till sig själv. Som SuperUser fick jag bra stöttning av konsulten under implementationen. Implementationen av TOPdesk är det mest lyckade IT-projektet vi haft på Bygma Sverige”
Richard Wahlstedt
Richard WahlstedtAffärsutvecklare INDIVID Jönköping AB
Läs mer
”Sedan 2013 har INDIVID intensifierat sitt processarbete genom att byta ut INDIVIDS ärendehanteringssystem till TOPdesk. TOPdesk passar oss kulturmässigt.
Willem van Sutphen
Willem van SutphenFront Office Coordinator at KLM
Läs mer
”Instead of receiving complaints we now receive enthusiastic responses about our communication."
Föregående
Nästa

Lär känna TOPdesk för din avdelning

Olika avdelningar har olika behov. Läs mer om hur du kan anpassa TOPdesk för just din avdelning!

TOPdesk för din avdelning | IT, HR, fastighet eller kundtjänst | IT Software
Logotyp TOPdesk | IT Software

4 anledningar att välja TOPdesk

Oavsett om ni väljer att drifta ert nya ärendehanteringssystem själv eller i molnet, är fördelarna för er och era kunder oändliga.

Baserat på best practice

Vi finns med hela vägen

TOPdesk har 25+ års erfarenhet inom Service Management och har implementerats hos över 6500 kunder världen över. Det är TOPdesk best practice som IT Software nyttjar under implementationen och samtliga av våra konsulter har utbildats i enlighet med det. 

Arbeta enligt GDPR

Hantering av känslig information

TOPdesk kommer med kraftfulla behörighetsstyrningsfunktioner. Behörigheter fördelas på olika behörighetsgrupper och kan styras ner på individnivå för vem som ska se vad.

Integrera med andra verktyg​​

Inga problem – ni kan fortsätta arbeta med era favoritverktyg

Stabila integrationer är avgörande för att effektivisera hanteringen och bevara enkelheten inom organisationen. TOPdesk har därför introducerat ett gränssnitt som låter era verktyg sömlöst kommunicera med TOPdesk – utan komplicerat skräddarsytt arbete. 

Minska handläggningstiden

Låt TOPdesk avlasta era anställda

Använd TOPdesks funktioner och jobba enligt shift left. Genom att ge användaren möjligheten att söka sig till informationen minskar ni antalet återkommande ärenden, vilket ger mer tid till mer komplexa ärenden. 

Vi finns med er hela vägen

Vårt team är ditt team! IT Software hjälper din serviceavdelning höja servicenivån och minska arbetsbördan. Med mångårig erfarenhet inom den europeiska service management-industrin hjälper vi er effektivisera er verksamhet – med hjälp av såväl mjukvaror som processer och arbetssätt.

Testa TOPdesk gratis i 14 dagar

Upplev portalen + bygg dina egna automatiserade tjänster!

blank