TOPdesk: det ultimata systemet för ärendehantering

Gör det lättare att prata med dina kunder. Spara tid genom att organisera allt på en plats. Och få koll på vad du har för tillgångar och licenser på din arbetsplats. TOPdesk är det enkla sättet att hantera alla ärenden på ett och samma ställe. 

Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.

Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där kan du ge behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.

Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/

Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att söka sig till informationen själv. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.

Get started with TopDesk software trial

Vilket ärendehanteringssystem
är bästa valet 2024?

Ärendehanteringssystem som lyckas att få processer att passa ihop med dina behov är helt enkelt bäst. Det är nämligen då du lyckas att effektivisera verksamheten, samla information på en och samma plats. Och få bättre koll på processer inom företaget. Det är precis det TOPdesk gör. Och mycket mer. 

Vi är övertygade om att du kan få den hjälp din organisation behöver för att leverera riktigt bra service både mot dina interna som externa kunder. Och som bekräftelse på det har TOPdesk för fjärde året i rad utsetts till “Customers’ Choice” av Gartner Peer Insights.

Få en rundtur i Incident-modulen

I den här filmen kommer vi visa dig hur det fungerar att registrera ärenden i självbetjäningsportalen som en användare. Ärendena hanteras sedan av handläggaren i Incident Management-modulen. 

Vill du se hur andra moduler i TOPdesk fungerar?
In på vår kunskapsbank och se fler demofilmer. 

Koppla ihop TOPdesk med dina andra system

Integrationer är framtiden. Framtiden ligger inte i en generisk ”one-size-fits-all” lösning som ska täcka allt. Istället använder du ett system som är specialist på sin sak. Och tar hjälp av integrationer när du behöver koppla ihop dina redan befintliga system med ett nytt ärendehanteringssystem. 

Du vinner på att använda integrationer när du behöver dra nytta av datan i flera olika system. Men framförallt minskar du ditt administrativa arbete och slipper moment som att manuellt behöva kopiera, eller föra över informationen till flera olika system.

Så. Låt integrationerna göra jobbet. Och istället kan du fokusera på att leverera ännu bättre service till dina slutanvändare.

Populära integrationer bland TOPdesk-användare

Topdesk domain registration

TOPdesk + Azure AD

Automatisk hantering av behörigheter genom att synka med Active Directory. Underlättar arbetsprocesser genom att inkludera individ- och handläggarinformation.

Topdesk viral marketing

TOPdesk + Ebbot AI

Automatisk skapande av ärenden med relevant data i TOPdesk. Chatboten filtrerar bort och löser återkommande frågor och ärenden. En sömlös och smidig upplevelse för dina användare.

Topdesk certificate

TOPdesk + Microsoft Intune

Smidig import av objektinformation från SCCM eller Intune till TOPdesk, möjliggör enkel koppling av ärenden till dessa objekt.

Topdesk startup

TOPdesk + Jira

Effektiv eskalering av ärenden från TOPdesk till Jira för hantering av utveckling. Och andra ärenden från olika ärendehanteringssystem.

Fler färdiga integrationer på TOPdesk Marketplace

På TOPdesk Marketplace finns många färdiga integrationer att ta del av. Och eftersom TOPdesk har ett öppet API är möjligheterna nästan obegränsade vad du kan integrera mot ärendehanteringssystemet.

Enterprise Service Management (ESM)

Enkelt att samarbeta med andra avdelningar

TOPdesk är ett Enterprise Service Management-systemet som gör det enkelt för dig och ditt team samt externa parter, att smidigt samarbeta inom ett och samma system. Här har du möjlighet att dela uppgifter och arbetsflöden. Och få överblick över gemensamma projekt. Dessutom kan du dra fördel av att dela kunskap med varandra.

Har du funderingar kring integritet? Och inte vill att andra avdelningar eller externa parter ska ha tillgång till all information du har? Det är en helt naturlig tanke. Och det löser TOPdesk med hjälp av funktioner för roller och behörigheter, som styr exakt vilken information som är tillgänglig för dig och ditt team. 

Ökad kundnöjdhet
Snabbare problemlösning
Högre ROI och lägre kostnader
Ökad kundnöjdhet
Snabbare problemlösning
Högre ROI och lägre kostnader