Ärendehanteringssystem Kundtjänst

Samla all kontakt på en och samma plats och få bättre överblick över all kommunikation i ett enda ärendehanteringssystem för kundtjänst. Ett ärendehanteringssystem tillåter handläggare att snabbt och enkelt hantera inkommande frågor via mejl, chat, formulär och sociala medier för alla typer av kunder ㅡ företagskunder, invånare i en kommun eller hyresgäster.

Varför du behöver ett ärendehanteringssystem för kundservice

Använder du fortfarande e-post för att kommunicera inom din kundsupport? Har du svårt att hålla reda på alla kundförfrågningar, och är osäker på vilket som bör prioriteras? Eller är du trött på att hantera otaliga mappstrukturer och system för att filtrera alla kundkonversationer?

Ett ärendehanteringssystem för din kundtjänst löser samtliga ovan utmaningar och erbjuder en rad andra funktionaliteter och fördelar som effektiviserar och förenklar din ärendehantering inom kundservice.

Kundtjänst och support för ärendehanteringssystem

Hur ett ärendehanteringssystem för kundtjänst kan hjälpa dig

Besvara kundförfrågningar snabbare

Med ett ärendehanteringssystem för support sparas alla frågor och förfrågningar från alla dina kanaler på ett och samma ställe. På så vis blir det både enklare och snabbare att spåra, prioritera och lösa ärenden utan att behöva hoppa fram och tillbaka mellan olika system.

Samla allt material och information på ett enda ställe

Ett ärendehanteringssystem för kundservice sparar och samlar alla tidigare interaktioner med kunder från alla kanaler i en enhetlig kunddatabas. Med åtkomst till tidigare kundkonversationer skapas förutsättningarna för handläggaren att ge ett bättre svar.

Automatisera processer för ökad effektivitet

Rutinmässiga uppgifter som tilldelning av ärenden automatiseras för att kunna ge snabbare svar såväl som minimera manuella fel och ge handläggare mer tid över att fokusera på det faktiska ärendet.

Hjälpa kunderna hjälpa sig själva

Med en självbetjäningsportal integrerad i ett ärendehanteringssystem för kundtjänst kan användarna själva hitta svaren på sina frågor och komma vidare i sin process. Det hjälper till att hålla ärendevolymen nere då kunderna inte behöver kontakta kundtjänsten.

Få insikter i interna resultat

Ärendehanteringssystem för support registrerar detaljer och data för hur dina arbetslag och individuella handläggare svarar på kundärenden. All data och information kan sedan användas för att driva framtida beslut. 

Förbättra kundlojalitet

Med ett ärendehanteringssystem för kundservice kan ärenden besvaras bättre och problemen lösas snabbare som leder till nöjdare och mer lojala kunder.

Viktiga funktioner i ett ärendehanteringssystem för att ge support till kunder

Integrerad ärendehantering för kundservice har sedan länge ansetts vara något som är bra att ha, men som numera betraktas som ett oumbärligt system. Dock kan det vara svårt att veta och välja vilket ärendehanteringssystem inom kundsupport som är rätt för dig och dina kunder. Det finns otaliga ärendehanteringssystem på marknaden och alla har de ett brett utbud av funktioner och unika fördelar. Det är viktigt att välja det system som uppfyller behoven, kraven och önskemålen från ditt företag. Därför har vi teamat upp med TOPdesk som erbjuder ett användarvänligt ärendehanteringssystem med de allra viktigaste funktionerna för att du ska kunna erbjuda bättre kundtjänst.

Ärendehantering i flera kanaler

Med TOPdesk ärendehanteringssystem för kundtjänst kan du kommunicera med dina kunder i flera kanaler inklusive e-post, telefon, chatt, sociala medier, etc. TOPdesk samlar inkommande förfrågningar och ärenden från alla kanaler på en och samma plats vilket gör det enklare och snabbare för handläggare att behandla och lösa ärenden från en större kundbas.

Lär dig av de riktiga experterna; våra kunder!

De riktiga experterna är våra kunder. Kolla in våra referenscase för att lära dig mer om hur TOPdesk ärendehanteringssystem förenklar vardagen för medarbetare och invånare, hur mjukvaran effektiviserar processerna och hur du kan minska arbetsbelastningen.

Automatisering

Ett ärendehanteringssystem gör det inte bara enklare att ta itu med ett större antal ärenden, det minskar även hur mycket tid som spenderas på varje enskilt ärende. Med ett ärendehanteringssystem för kundsupport kan repetitiva och manuella arbetsflöden automatiseras fullt ut med hjälp av tidsbaserade och/eller händelsebaserade utlösare. Automatiseringen tillåter handläggare att lägga ned tid på det viktigaste inom kundtjänst: att hjälpa användaren.

Skräddarsytt system

Inget företag är det andra likt, likaså dess kunder. När en kund kontaktar dig förväntar de sig en interaktion som reflekterar ditt varumärkes “personlighet”. Med TOPdesk kan du anpassa systemet i princip hur du vill och finjustera varje liten detalj för att matcha behoven, kraven och önskemålen av handläggarna såväl som kunderna.

Integrationer

Många företag och organisationer använder numera en eller flera affärssystem och verktyg för kundrelationer, fakturering, marknadsföring, etc. TOPdesk möjliggör problemfri integrering med ett brett utbud av populära affärssystem på marknaden för att skapa sömlösa arbetsflöden.

TOPdesk ärendehanteringssystem för kundtjänst | IT Software

Effektivisera din ärendehantering inom kundtjänst med TOPdesk

Vill du prova ett ärendehanteringssystem för din kundtjänst? Kontakta IT Software för en kostnadsfri demo och rådgivning. Upptäck kraften av TOPdesk ärendehanteringssystem idag!

Vill du veta mer om ärendehantering för kundtjänst? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Vanliga frågor och svar

Ett ärendehanteringssystem för kundservice ska uppfylla er organisations behov genom att underlätta kunskapsdelning, minska handläggningstiden och främja möjligheten att jobba mer enhetligt. Olika företag och avdelningar har olika behov – rätt ärendehanteringssystem är i slutändan det som är anpassat efter era behov. Oavsett om ni arbetar med företagskunder, invånare i en kommun eller hyresgäster kan vi hjälpa er med en lösning perfekt anpassad efter era behov och förutsättningar.

Viktiga funktioner i ett ärendehanteringssystem för kundservice inkluderar bland annat möjligheten att kommunicera med kunder i flera kanaler (chatt, mail, SMS, sociala medier, etc.), automatisering av manuella och repetitiva arbetsuppgifter, anpassningsmöjligheter av systemet för att matcha era och kundernas behov, självbetjäningsportal/kunskapsdatabas, funktioner för rapportering och analys samt möjlighet till olika tredje part integrationer.

I TOPdesk finns det ingen förinstallerad telefonilösning. Men det går självklart att koppla olika telefoniplattformar mot TOPdesk, genom att använda deras API. Det här gör det möjligt att hantera inkommande samtal direkt från TOPdesk och logga samtal som ärenden, vilket kan öka effektiviteten och förbättra kundupplevelsen.