Smart support, gladare invånare

Ärendehanteringssystem för kommuner: Enkelt och effektivt

Glada medarbetare och nöjda invånare är alla supporterande avdelningars mål inom kommunen. Därför erbjuder vi ett ärendehanteringssystem för er kommun som hjälper till att förbättra er kommunikationen, hantera arbetsflöden och hålla reda på era tillgångar.

Upptäck kraften! Fyll i formuläret för en kostnadsfri demo eller rådgivning

IT SOFTWARE ❤ TOPdesk

Bättre support,
gladare invånare

TOPdesk är enkelt och användarvänligt ärendehanteringssystem som snabbt går att anpassa och integrera med andra system. Med vår erfarenhet och kunskap stödjer vi er utveckling framåt, och ni kan leverera utmärkt service med vårt ärendehanteringssystem för kommuner redan från dag ett.

Shared Service Management för kommuner

Samarbeta över avdelningsgränserna

Att arbeta enligt Shared Service Management är det ideala sättet att minska kostnader, förbättra kvaliteten och effektiviteten i dina tjänster. TOPdesk är ett flexibelt och anpassningsbart kommunalt ärendehanteringssystem, vilket gör det till det perfekta verktyget för kommuner att skapa en enda väg in för olika typer av förfrågningar, klagomål och beställningar från såväl medarbetare som invånare.

En väg in oavsett ärende

Förenkla för såväl medarbetare som invånare med en väg in till kommunen

Ta fram en gemensam tjänstekatalog mellan avdelningarna och sätt era tjänster utåt först istället för dörrar till olika avdelningar. Portalen innehåller en intuitiv tjänstekatalog som är utformad som en webbshop och lätt att installera och underhålla. Dina slutanvändare kan direkt beställa en tjänst, ställa frågor och felanmäla. TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner gör det möjligt!

Illustration över en stad som kan betraktas som smart när den kopplat invånarsupport via TOPdesk - ett ärendehanteringssystem för kommuner

Mer än 350 kommuner eller 5000 kunder arbetar i TOPdesk redan idag

Låt dina invånare enkelt göra en felanmälan via er egen app

Via Our City App kan din kommun erbjuda era invånare en plattform för tvåvägskommunikation för städer och kommuner. Här kan invånare hitta alla typer av information, tjänster, och hantera felanmälningar.

En väg in till alla era avdelningar, helt enkelt!

Ge era lokala entreprenörer superkrafter

Appen förenklar inte livet bara för era invånare, den ger också möjligheter för stadens företagare. Genom att erbjuda era lokala entreprenörer egen e-butik, digitala kundkort och bokningssystem ger ni era företagare starka konkurrensfördelar på marknaden.

TOPdesk växer med din avdelning. Läs mer om ESM på TOPdesk.com

Illustration föreställande TOPdesk - ett ärendehanteringssystem för kommuner

En kommun, ett system.

Olika verksamhetsstöd inom samma kommun arbetar ofta individuellt och avskilt från andra. De gör alla liknande grunduppgifter men på olika sätt. Inom TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner tror vi på att arbeta tillsammans och liera tjänster. Det här kallar vi för Shared Service Management (ibland även kallat Enterprise Service Management). Lär dig fördelarna med detta, och stegen du kan ta för att uppnå bättre tjänsteleverans till era medarbetare och invånare.

...delad. Men säkrare än någonsin.

Att kommunicera mellan era avdelningar och förvaltningar är viktigt, men vissa detaljer ska förstås inte kunna ses av alla inom kommunen. Tack vare funktioner som roller och behörigheter kan du i vårt ärendehanteringssystem för kommunen hålla privat information om dina invånare eller anställda, ja – privat.

Lär dig av de riktiga experterna; våra kunder!

De riktiga experterna är våra kunder. Kolla in våra referenscase med Tyresö kommun och Varbergs kommun för att lära dig mer om hur TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner förenklar vardagen för kommunens medarbetare och invånare, hur mjukvaran effektiviserar era processer och hur ni kan minska arbetsbördan.

blank

Vanliga frågor och svar

Förenkla inköpet av TOPdesk ärendehanteringssystem för din kommun genom ett avrop via Kammarkollegiet. Vi är underleverantör till Atea, Crayon och Redpill. Följ länkarna nedan för att läsa mer om avtalen.

Läs mer om Ramavtal Programvarulösningar via avropa.se
Läs mer om Ramavtal Licensförsörjning via avropa.se
Läs mer om Programvaror och programvaror som molntjänst 2016 via sklkommentus.se

EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Läs mer om hur ni efterlever kraven från GDPR i ert arbete med TOPdesk nedan.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. Vi vet hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har vi infört API:et för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk ärendehanteringssystem för kommuner och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

I dagsläget erbjuder vi redan en rad standardintegrationer till verktyg såsom Active Directory och Microsoft Skype. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du ska planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.

Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om. Med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.

Lär dig mer om planeringstavlan >

ITSM hänvisar till de system, processer och procedurer som organisationer använder för att designa, leverera, hantera och förbättra hur IT används.

Vad det här betyder är att ITSM är mycket mer än bara din IT-avdelning som uppfyller sina mål. Till skillnad från traditionella IT-hanteringsmetoder handlar inte ITSM om själva tekniken. Vi fokuserar inte på utveckling, leverans eller underhåll av hårdvara och mjukvara. ITSM fokuserar på att tillhandahålla IT-tjänster på ett välorganiserat sätt.

Här kan du läsa mer om ITSM >

blank