En bättre kundtjänst

Låt oss hjälpa dig att hjälpa dina kunder bättre! Med TOPdesk som verktyg för att hantera er kundtjänst oavsett om det gäller företagskunder, invånare i en kommun eller hyresgäster så tar vi fram en anpassad uppsättning för era behov.

Testa TOPdesk gratis i 30 dagar

En uppsättning anpassad för din avdelning

IT Software hjälper dig med en helhetslösning för din avdelning. Här presenteras ett antal vanliga uppsättningar för en mer klassisk kundtjänst, kundcenter och invånarsupport samt kundtjänst för fastighet. Med TOPdesk betalar du bara för de funktioner du faktiskt behöver. Bra, va?

Klassisk kundtjänst

Ärendehantering
Självbetjäningsportal
Tillgångar
Kontrakt

Invånarsupport & kundcenter

Ärendehantering
Självbetjäningsportal
Tillgångar
Karta

Kundtjänst för fastighet

Ärendehantering
Självbetjäningsportal
Tillgångar
Fastighet
Arbetsflöden

Ikon föreställande en karta med platstagg

Registrera era kontrakt och avtalade leveranstider med såväl interna som externa kunder. 

Kontrakt
Illustration föreställande ett IT-system

Gör din support tillgänglig 24/7! Låt dina kunder hjälpa sig själva via självbetjäningsportalen.

SjälvbetjäningsPortal
Illustration föreställande ett IT-system

Registrera, organisera och övervaka inkommande ärenden samt tilldela dem till rätt personer.

Ärendehantering
Illustration föreställande ett IT-system

Hantera era processer och beställningar via arbetsflöden med hjälp av planeringsverktyget.

Arbetsflöden
Illustration föreställande ett IT-system

Tillgångshanteringen ger er översikt över alla era objekt och platser som era kunder har köpt eller hyr av er. 

Tillgångar
Illustration föreställande ett IT-system

Fastighetsmodulen ger er bättre insikt i var objekt finns och möjliggör att man kan hantera ärenden på rumsnivå.

Fastighet
Ikon föreställande en karta med platstagg

Skapa en integration mot ett kartverktyg och visualisera var era kunder har registrerat sitt ärende.

Karta

Låt dina kunder kontakta dig
via

TOPdesk kan få er kundtjänst att nå nya höjder när vi integrerar tillsammans med våra partners. Här kan du få mer information om förslag på en TOPdesk-lösning tillsammans med några av våra vanligaste integrationer för kundtjänst.
Partner: Ebbot

Din nya kollega Ebbot!

Vår partner Ebbot erbjuder chatbotlösningar där Ebbot blir en extra kollega på jobbet som hjälper er att ta hand om era enkla, och mest förekommande ärenden. Integrera med dina verksamhetsystem, som exempelvis TOPdesk.

Statistik visar att över tid så kan Ebbot hantera cirka 80% av frågorna som kommer in – så ni får tid att fokusera på det som är viktigast. Ebbot ger service till dina kunder även när kontoret är stängt och kan identifiera era kunder via Bank-ID för att hantera mer känsliga uppgifter. Med integrationen mot TOPdesk kan Ebbot skapa och uppdatera ärenden rakt in i TOPdesk och även leta efter svar på kundens frågor från TOPdesks kunskapsdatabas.

Partnerintergration: Generic mobile

Nå era kunder snabbare med SMS

Vår partner Generic Mobile erbjuder integration mot TOPdesk där ni direkt från ärendet skickar ut frågor eller uppdateringar gällande ärendet direkt till kundens mobiltelefon. Vill ni kan även kunden svara direkt i sitt SMS tillbaka in i ärendet. Vill ni maximera upplevelsen för kunden kan även Generic Mobile lösa att ärenden skapas direkt från ett SMS.

Ikon föreställande en mobil med pratbubbla innehållandes text SMS
Ikon förställande två pratbubblor
Integration mot sociala medier via TOPdesk

Var där dina kunder är

Vill ni ge era kunder snabb åtkomst till er kundtjänst? Så klart ni vill! Med TOPdesks integrationer mot sociala medier så som twitter, Whatsapp, facebook och messenger så är er tillgänglighet för era kunder oslagbar! Låt era kunder skriva till er och meddelandet skapar ett ärende direkt i TOPdesk. För all er konversation med kunden från TOPdesks ärendekort medan kunden får svaren i sin favoritapp.

Partnerintergration: webropol

Låt dina kunder ge feedback

Vår partner Webropol erbjuder integration mot TOPdesk där ni automatiskt samlar era kunders intryck och åsikter om er service. När ett ärende stängs i TOPdesk skickas med hjälp av denna intergration per automatik en kundundersökning ut, och de fördefinierade kundundersökningsfrågorna ger er bättre insikt hur bra er kundtjänst fungerar – och hur ni kan förbättra den.

Ikon förställande två pratbubblor
Telefonintegration CTI

Koppla samman telefonin med ärendehanteringen

Integrera TOPdesk med ert telefonisystem så att era anställda arbetar effektivare och ni förbättrar era kunders upplevelse.

Lär dig från våra kunder

De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.