En bättre kundtjänst

Nöjdare kunder och nöjdare medarbetare! Öka tillgängligheten genom att samla alla ärenden från e-post, telefon, chatt och portalen i ett och samma ärendehanteringssystem. Oavsett om ni arbetar med företagskunder, invånare i en kommun eller hyresgäster hjälper IT Software er med en lösning anpassad utefter era egna behov. 

Upptäck kraften! Fyll i formuläret så kontaktar vi dig

Samarbeta, minska manuell hantering och få bättre översikt

TOPdesk gör det enkelt för er kundtjänst att samarbeta genom att kunna kommentera och ställa frågor till kollegor för att snabbt få hjälp. Fördelen är att allt sker i samma gränssnitt och kan styras med hjälp av behörigheter, vilket även möjliggör hantering av känslig information.

Både handläggare och slutanvändare får tillgång till en kunskapsdatabas. Den hjälper till med att korta ner den manuella hanteringen och framför allt gör att er organisations kunskap inte är lika  personberonde. Och kan delas med slutanvändaren och internt inom er organisation.

Få en bättre översikt över alla ärenden med hjälp av TOPdesk rapportering. Rapporterna kan sedan behörighets styras och sedan placeras ut på valfri Dashboard för en daglig översikt av ärenden som inkommit och besvarats.  

GDPR och Behörighetsstyrning

Personuppgiftslagring

Enligt GDPR måste en person ge sitt godkännande för att viss personlig data ska kunna få användas/registreras. I TOPdesk går det givetvis att lägga till en checkbox på personkorten, så att de som godkänt att personuppgifter lagras åtskiljs från resterande personer.

Behörighetsstyrning

TOPdesk kommer med kraftfulla behörighetssyrningsfunktioner. Tack vare TOPdesks behörighetshantering underlättas behandlingen av känslig och hemlig information. De handläggare som inte ska se viss typ av information ser helt enkelt inte den. Utan enbart betrodda/behöriga handläggare kan ta del av information som av en eller annan anledning blivit ansedd som hemlig eller känslig.

Välutvecklat API

Integration för sömlös upplevelse

Integrera TOPdesk med era favorit verktyg för en sömlös upplevelse.

TOPdesk har ett eget Marketplace där ett urval av förkonfigurerade integrationer finns och har även ett välutvecklat API och guider för våra kunder.

Integrering

Urval av integrationer

Symbol för Power BI

Skapa mer komplexa rapporter med hjälp av Power Bi

Messenger logo

Låt användare skapa ärenden ifrån Facebook Messenger

Generic

Användare kan skapa och kommunicera via SMS.

Användare kan skicka in felanmälan med hjälp av QR-koder.

Dra nytta av ai

Frigör tid med hjälp av AI

Kundtjänst tenderar att ha höga volymer med ärenden och frågor samtidigt som resurserna ofta är begränsade.

Tack vare Ebbot kan ärendemängden minskas och ni blir mer effektiva. Ebbot avlastar er handläggare genom att hanterar de enkla repetitiva ärendena. Och er slutanvändare kan kontakta er 24/7, vilket gör er verksamhet tillgänglig. 

Läs mer om vår mjukvara Ebbot >

Dra nytta av automation

Frigör tid med hjälp av automation

Zervicepoint hjälper er att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla era tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.

Läs mer om vår mjukvara Zervicepoint >

Logotyp Zervicepoint | IT Software

Lär dig från våra kunder

De verkliga proffsen på ärendehantering är våra kunder. Lär dig av de bästa - kolla in våra kundcase!

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.