Din resa med oss börjar här

Vårt viktigaste mål är att se till att du känner dig trygg med oss som partner.
Idag och i morgon. 

För oss är det viktigt att den personliga relationen vårdas. Det betyder att vi från första kontakt till förvaltning, ser till att överlappa kompetenser och erfarenheter. Och med över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management, kan du vara säker på att vi har det som krävs för att guida dig till en fantastisk kundupplevelse, produktivitet och kostnadseffektivitet.

Du erbjuds alltid en gratis rådgivning som start. För att vi ska få möjlighet att träffa och lära känna varandra. Men inte bara det. Innan vi påbörjar samarbetet med dig, vill vi också kolla på om vi har de rätta verktygen, för att tillgodose din verksamhets behov och önskemål.  

Behovsanalys & Rådgivning

Att införa ett nytt system innebär inte bara en förändring systemmässigt utan också organisationsmässigt. Innan processen startar och under hela resan mot en färdig systemlösning kommer du behöva fatta många beslut för att maximera verksamhetsnyttan. Det är då våra experter kommer in i bilden och hjälper dig vidare. 

Hos oss får du alltid gratis rådgivning där vi går igenom hur din nuvarande situation ser ut, vad du har för framtidsplaner, om det finns budget till att göra förändringar, när projektet ska vara klart. Och andra kravspecifika frågor. Utifrån behovsanalysen vet vi sedan om vi har de rätta verktygen för att tillgodose verksamhetens behov och önskemål. 

Vi hjälper dig med:

  • Systemlösning
  • Kravspecifikation
  • Säkerhet

Produktvisning

Går det att säkerställa att systemlösningen är det rätta utifrån verksamhetens förutsättningar utan att ha sett och provat produkten på riktigt? Vi anser att genomgången av systemet är ett viktigt steg som underlättar beslutet och visar fördelarna med nya affärsmöjligheter att utnyttja befintliga resurser på ett hållbart och effektivt sätt. 

Vi ser till att du har förstått systemverktygen och funktionaliteten i sin helhet för att på sikt kunna använda det och få en sömlös upplevelse. Därefter erbjuds du en testmiljö under en viss tid för att själv utforska och bestämma om du är redo att gå vidare.  

Införandet av systemlösningen

Vi jobbar alltid med kunden i fokus och bidrar med vår kompetens i den utsträckning som behövs. Det gör vi för att du som kund ska arbeta strukturerat, proaktivt och känna dig flexibel i produktverktygen. För visst vill du ha en sömlös upplevelse? 

Våra konsulter har en bred erfarenhet och ser till att ta med dig genom hela processen så att du kan känna dig trygg i vad som ska uppnås och när:

  • Uppstartsmöte och workshop
    Förändringsarbetet startar med en inventering för att identifiera nulägesanalys, önskvärt läge och projektplanering inför implementeringen.
  • Implementering
    Våra erfarna konsulter guidar dig till att sätta upp och konfigurera de tekniska bitarna utifrån Best practice. Under detta steg implementeras också de tjänster du valt att köpa, in i din miljö.
  • Acceptanstester
    För att förhindra att systemet används på ett felaktigt sätt genomför vi acceptanstester. Baserat på verksamhetens kravspecifikation med fokus på funktion, säkerställer vi att systemet fungerar som tänkt och att du är redo att ’go live’ och jobba i systemet. 

Utbildning

För att införandet ska lyckas så bra som möjligt är kompetens hos användarna en nyckelfaktor. Därför är det viktigt att ge innehållsrik och tydlig information om vad arbetet kommer att innebära. 

Genom att erbjuda utbildning baserat på verksamhetens behov, ser vi till att du får rätt kompetens och blir självständig i ditt arbete.

Förvaltning & svensk support ingår alltid

Förvaltning

Vi ser alltid till din organisations bästa och vill att du ska växa med våra systemlösningar. Därför anstränger vi oss extra mycket för att kvalitetssäkra en fortsatt framgångsrik användning av systemen.

Våra Customer Success Managers lyssnar på dina behov och bidrar med kunskap och insikter mot verksamhetsmålen, för att du ska nå full pontential av systemens möjligheter. Saknas det kompetens i organisationen eller finns det behov av kvalificerad konsulthjälp inom ITIL-ramverket, kan vi guida dig rätt. 

Såklart sätter vi nivån på förvaltning beroende på hur självgående du är.

Support på ditt sätt - bara ett klick bort

Plötsligt händer det att något går snett i systemet eller att du har en teknisk fråga som behöver lösas snabbt och effektivt. Då ska du känna dig trygg i att våra svensktalande, tekniska experter finns här för att hjälpa dig. 

Vill du veta mer om hur vi hjälper dig vidare?

Fyll i formuläret, så återkommer vi till dig så snart vi kan.