Välj TOPdesk för att hantera alla inkomna ärenden, förfrågningar, felanmälan, bokningar och beställningar för er fastighetshantering. TOPdesk ger en bättre överblick, underlättar prioriteringar och minskar handläggningstiden.
Låt användaren välja vilken kanal som de vill använda för att skicka in ärenden. Några exempel på kanaler som TOPdesk stödjer är mejl, telefon, självbetjäningsportal, sociala medier, externa formulär och chat.
Ärenden kan sedan kopplas till fastigheter, lokaler, lägenheter eller en plats.
Fördelen med att koppla ärenden till ett fastighetsobjekt är att du kan se historisk data på fastigheten. Hur många gånger fastigheten har felanmälts. Och vad som har felanmälts.
Genom att skapa återkommande uppgifter och tilldela ärenden till specifika personer och objekt med varierande intervaller, kan du effektivisera arbetet och arbeta mer proaktivt. Dessutom underlättar detta hanteringen av servicearbeten som måste utföras.
Vår Vitec Fast-API till TOPdesk-integration säkerställer att dina kunder och deras uthyrningsobjekt synkroniseras med TOPdesk. Den här kopplingen använder sig av den nya tillgångshanteringsmodulen i TOPdesk. Kunder/partners i Fast API tilldelas kontinuerligt till rätt hyresobjekt beroende på vilka hyreskontrakt de har.
Skapa enkelt QR-koder som länkar till dina TOPdesk-tillgångar som sedan kan skrivas ut med vilken skrivare som helst. Varje QR-kod innehåller en länk till ett anpassningsbart webbformulär där användarna kan skicka nya ärenden, se pågående ärenden och mycket mer.
Zervicepoint hjälper dig att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla dina tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.
Kommuner och andra organisationer i offentlig sektor tenderar att ha höga volymer med ärenden och frågor samtidigt som resurserna ofta är begränsade.
Tack vare Ebbot kan ärendemängden minskas och du blir mer effektiv. Ebbot avlastar dina handläggare genom att hanterar de enkla repetitiva ärendena. Och dina slutanvändare kan kontakta ditt företag 24/7. Vilket gör din verksamhet tillgänglig.
När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.
Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.
Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >
Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >
Din ITIL certifierade helhetspartner
inom digital förnyelse
Rusta dig för framtiden med digitala systemlösningar och tjänster från oss. Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Tillsammans ser vi till att göra övergången till det digitala så smidigt och framgångsrikt som möjligt.