Samla enkelt in felanmälan och andra typer av frågor från boende eller hyresgäst från flera kanaler – mejl, chatt, telefon och formulär – med ett ärendehanteringssystem för fastighet.
Få total överblick över alla ärenden i dina fastigheter med möjlighet att konfigurera alla olika ärendetyper för allt från felanmälan till åtgärder för planerat underhåll, skötselåtgärder och tillsyn av fastigheter och andra anläggningar.
Boende/Hyresgästen skickar in en felanmälan
Boende/hyresgäster skickar in en felanmälan via formulär på din webbplats, via e-post eller telefon. Alla ärenden samlas på en och samma plats i ditt ärendehanteringssystem för fastighet. De boende får en automatisk bekräftelse på att deras felanmälan mottagits och håller på att hanteras.
Handläggare hanterar ärendet
Ärendehanteringssystemet tilldelar automatiskt rätt ärende till rätt handläggare och skickar en avisering om att den ligger på deras bord. Handläggaren får tillgång till alla tidigare interaktioner och konversationer med den boende/hyresgästen i systemet; med åtkomst till tidigare kundkonversationer skapas förutsättningarna för handläggaren att ge ett bättre svar.
Handläggaren planerar för en lämplig åtgärd och ser till att den utförs.
Uppföljning när ärendet är klart
Ärendehanteringssystemet registrerar data för hur ärendet behandlats som ger viktiga insikter i hur dina arbetslag och handläggare hanterat kundärendet. All information och data kan sedan användas för att driva framtida beslut.
Ett ärendehanteringssystem för fastighet erbjuder en rad funktionaliteter som hjälper dig höja servicenivån, minska arbetsbördan av dina handläggare och ge bättre svar och lösningar för alla ärenden. Nöjda boende/hyresgäster är i slutändan ditt främsta mål. Vi på IT Software förstår det och har därför teamat upp med TOPdesk – en lösning som hjälper er att förbättra er kundkommunikation, hantera ärenden och hålla koll på era tillgångar. All er ärendehantering i ett system, helt enkelt.
Nedan har vi lista de främsta fördelarna med att använda ett ärendehanteringssystem för fastighet som TOPdesk.
Kontakta IT Software för en kostnadsfri demo och rådgivning kring våra lösningar för fastighetsbranschen. Upptäck kraften av TOPdesk ärendehanteringssystem idag! Det är ett flexibelt, anpassningsbart och framförallt säkert ärendehanteringssystem med ett gränssnitt som tillåter dina verktyg att sömlöst integrera och kommunicera med TOPdesk.
Hyresgästen får tillgång till flera kontaktvägar att kommunicera med fastighetsförvaltaren och kan följa ärendet genom hela processen. Handläggaren får ett centraliserat system att hantera inkommande ärenden, förfrågningar, felanmälningar, bokningar och beställningar för fastighetshantering som ger en tydligare överblick, underlättar prioriteringar och minskar handläggningstiden.
Ja, TOPdesk ärendehanteringssystem tillåter er att skapa rapporter från grunden där ni själva kan välja vem som får ta del av rapporten och planera schemalagda utskicka till utsedda personer.
Din ITIL certifierade helhetspartner
inom digital förnyelse
Rusta dig för framtiden med digitala systemlösningar och tjänster från oss. Vi finns med dig hela vägen från implementation, support till förvaltning. Tillsammans ser vi till att göra övergången till det digitala så smidigt och framgångsrikt som möjligt.