IT Asset Management modulen

En CMBD. Oändliga möjligheter.

Att underhålla era objekt på ett systematiskt och effektivt sätt kan medföra ett flertal olika möjligheter och värden för organisationen. TOPdesk har en objektmodul som skapar förutsättningar för just det. Inom lösningen får ni full översikt och kan anpassa vilken information som ska publiceras helt efter era behov. 

Möjligheten att koppla TOPdesk till källsystem inom organisationen så att informationen alltid speglas och är uppdaterad och alltid är relevant hjälper er organisations processer att löpa friktionsfritt. TOPdesks objektsmodul kan även hjälpa till att hålla koll på finansiell data och historik utöver den information som ni behöver, för att hantera förfrågningar och uppdateringar. Att ta komplett kontroll över era objekt kan båda spara tid, pengar och öka kvalitén för era medarbetare.

Kolla på videon >>

Spela videoklipp

Nu är det slut på att söka information på ett otal antal platser. TOPdesks objektsmodul ger er möjligheten att skapa obegränsat antal objekttyper samt vilken information som ska ligga på respektive objekt. Genom att länka TOPdesks objektsmodul till andra källsystem så kan ni se till att all data alltid är uppdaterad och relevant så att ni har den senaste informationen till era processer.

Vad vore ett flexibelt system utan möjligheten till goda systemintegrationer? TOPdesks REST API ger er möjligheten att med lätthet integrera med en uppsjö av andra system så som: Nagios, LANDesk, SCOM, Intune, Microsoft Endpoint Manager och Lansweeper för att nämna några. Det leder till att kommunikationen mellan era system hålls intakt och ser till att ni har den informationen ni behöver, när ni behöver den. Utöver det ökar potentialen till att bolaget kan automatisera informationsutbytet för stödjande tjänster och komponenter.

TOPdesk objektsmodul kan grafiskt illustrera relationer mellan objekt. Det för i sin tur med sig att även komplexa relationer blir överblickbara. Handläggare kan med lätthet exempelvis se vem som nyttjar vilka produkter och tjänster. Det här verktyget är kraftfullt för att kunna göra påverkansanalyser. Låt säga att ni har ett avbrott i en tjänst, då kan ni med lätthet se vilka produkter och tjänster som berörs av avbrottet samt vilka komponenter de är beroende utav. Det underlättar sedan när ni ska försöka isolera rotorsaken och det hjälper även till i prioriteringen utav avbrottet.

Relationer mellan objekt och hur de hör samman är inte alltid lätt att överblicka. I TOPdesks objektsmodul kan ni med lätthet skapa relationer mellan objekt så att det blir enklare att överblicka vilka beroende och relationer som förekommer. Låt säga att en server ligger nere, då är det troligt att länkade tjänster inte heller fungerar. Tack vare relationerna mellan hård och mjukvara kan agenterna då isolera vilka tjänster som berörs vid en driftstörning. Genom dessa relationer så blir det enklare att överblicka och därmed rikta era insatser för att avhjälpa problem i kedjan.

Det är enkelt att komma igång

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er med den digitala resan och få er att uppnå utmärkt service med hjälp av TOPdesk? Vänligen lämna dina uppgifter och jag återkommer till dig så snart som möjligt. 

Självklart kan du kontakta mig direkt på telefon 0725 54 86 33 eller på mejl: olof.orrhagen@itsoftware.se 

Kontakta mig idag!