Nöjda kunder är alla supporterande avdelningars mål. Vi på IT Software förstår det. Därför har vi teamat upp med TOPdesk – en lösning som hjälper er att förbättra er kundkommunikation, hantera arbetsflöden och hålla koll på era tillgångar. All er ärendehantering i ett system, helt enkelt.
Oavsett om ni väljer att drifta ert nya ärendehanteringssystem själv eller i molnet, är fördelarna för er och era kunder oändliga.
Börja arbeta direkt med våra skräddarsydda modulära lösningar
Dra nytta av 20+ års erfarenhet och 5.000 TOPdesk implementeringar utförda världen över
Automatistera dina IT- och/eller HR-tjänster! Låt Zervicepoint ta hand om det tunga, repetitiva arbetet. Genom att automatisera dem kan du hantera hela processen snabbare och lättare. Skapa en friktionsfri arbetsplats och låt dina anställda få ett välbehövligt flow i deras vardag!
In med det nya ut med det gamla! Gör det möjligt för ditt team att leverera värdefulla tjänster till sina medarbetare.
Låt Zervicepoint ta hand om det tunga, repetitiva arbetet. Många av dina servicedesk-ärenden kan med fördel automatiseras.
Ebbot är en intelligent chatbot som drivs av AI & Machine Learning, talar över 20 språk, och gör din verksamhet tillgänglig 24/7. IT Software är stolta att erbjuda dig Ebbot som en av våra partnerlösningar. Varför inte integrerat ihop med ert nya ärendehanteringssystem TOPdesk?
Ebbot gör din verksamhet tillgänglig 24/7 på flera plattformar genom full automatisering. Tillgänglighet driver kundnöjdhet!
En chatbot glömmer inte vad den ska säga. 100% kontinuitet i språk och tonalitet. Aldrig trött, aldrig sjuk, alltid tillgänglig.
Ebbot förstår kraften i den mänskliga kontakten och är inte rädd för att smidigt lämna över till en mänsklig medarbetare när det behövs.
Ebbot är oändligt skalbar och kan därmed hantera alla era kunder samtidigt om det skulle behövas. Inga köer, ingen väntetid.
Skapa en komplett och uppdaterad inventering tack vare Lansweepers nätverksskanning. Skanna Windows-, Linux- och MAC-enheter. Hitta och organisera skrivare, routrar, switchar och spåra tillgångar som ännu inte har distribuerats eller kopplats från ditt nätverk. Importera dem med automatik till ITSM mjukvaran TOPdesks CMDB och Asset management. Se relationer mellan tillgångar och länka olika ärenden. Eliminera ett av de största hindren inom IT Asset Management och spara värdefull tid och resurser genom att få full kontroll.
Eliminera säkerhetsrisker med assets som du inte visste fanns i ditt nätverk
Automatisera spårning genom rapporter och KPIer. Spara tid till mer värdeskapande arbetsuppgifter.
Identifiera risker, sårbarheter och problem innan det blir ett framtida problem.
Visa onödiga utgifter, skapa underlag inför budgetbeslut och hantera din IT mer kostnadseffektivt.
Ta hjälp utav våra projektledare i samband med ditt införande av våra mjukvaror. IT Software hjälper er planera, leda och styra införandeprojektet i era komplexa och dynamiska miljöer. Vår främsta uppgift är att hålla samman projektet så införandet av er nya mjukvara blir så effektivt som möjligt. Våra projektledare använder sig både utav agila och klassiska metoder. Med hjälp från en projektledare så ser vi till att rätt resurser hos er kommer in i rätt tid, att vi håller oss på den väg vi tillsammans har kommit fram till samt att rätt information når alla era intressenter och inte bara de som arbetar allra närmast i projektet.
Våra implementationskonsulter jobbar nära er som kund och tillhandahåller er med hjälp och expertis för implementeringen av såväl verktyget men också processer, rutiner och arbetssätt. Våra konsulter finns till för att lära er TOPdesk samt ge er verktygen för att självständigt kunna fortsätta arbeta med produkten och dess möjligheter. De följer er genom hela projektet och säkerställer att ni har allt ni behöver för en lyckad implementering. Konsulten arbetar för att stödja era verksamhetsprocesser och implementera bästa praxis.
Våra tekniska konsulter är experter på API, HTTP-requests, Service Automation och integrationer. Möjligheterna med TOPdesk är oändliga. Tillsammans med våra tekniska konsulter kan vi skapa verkligt värde för er organisation. De hjälper er att identifiera och hitta lösningar baserat på era behov. Effektivisera er servicedesk, kundtjänst eller HR-avdelning med integrationer eller automatiserade flöden efter era verksamhetsprocesser.
IT Software´s samarbetspartner inom ITIL®-utbildning, BiTA Service Management, är ledande i Sverige och har över 15 års erfarenhet av utbildning inom IT Service Management-området. Med kursledare som har en nära anknytning till verkligheten från många år i konsultuppdrag, kan de erbjuda mycket erfarenhet, kompetens, goda exempel samt inarbetad egenutvecklad och mycket uppskattad pedagogik på sina utbildningar.
Utöver alla de certifieringsgrundande ITIL-kurserna erbjuder de också utbildningar inom IT-styrning, IT-kvalitet, processorientering, tjänsteutveckling, förvaltning och ledarskap och säkerhet.
Kursen vänder sig till dig som arbetar med daglig ledning och styrning av verksamheten och har direkta kontakter med medarbetarna i supportcentret. Du som har mest nytta av utbildningen är IT-supportchef, teamledare, helpdeskansvarig eller coach för support center.
Målsättning
Efter genomgången utbildning kan deltagaren förvänta sig att ha kunskaper och förståelse för följande:
Antal dagar: 2
Pris: 14 200 SEK (ex moms
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
Utbildningen riktar sig till dig som har en ledarroll i en supportverksamhet. Det kan vara som chef, koordinator eller teamledare för en Servicedesk/helpdesk eller i en supportfunktion. Utbildningen utvecklar ditt supportledarskap genom att ge kunskaper och konkreta verktyg inom de viktigaste områdena och kompetenserna för din roll.
Målsättning
Efter genomgången utbildning kan deltagaren förvänta sig att ha kunskaper och förståelse för följande:
Antal dagar: 6 dagar uppdelade på 3 tillfällen
Pris: 39.500 kr (ex moms)
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
Kursen Certifierad Incident Management Specialist vänder sig till dig som vill vidareutveckla dig i din roll inom Incident Management. Den ger dig en djupare förståelse för principerna, och praktisk erfarenhet av att använda den allra senaste informationen av praxis (best practice) inom Incident Management, samspelet med övriga processer, hur processen kan införas och styras i en organisation, samt ger dig kunskap och verktyg för att tillämpa den i ditt dagliga arbete.
Kursen har också till syfte att ge tillräckliga kunskaper för en certifiering till Certifierad Incident Management Specialist.
Under utbildningen varvar vi teori med praktiska övningar och diskussioner med syfte att ge kunskap om hur man praktiskt tillämpar och arbetar i processen Incident Management.
Antal dagar: 2
Pris: 14200 kr (ex moms)
Certifieringskostnad: 2200kr (ex moms)
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
Antal dagar: 2
Pris: 14200 kr (ex moms)
Certifieringskostnad: 2200kr (ex moms)
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
Kursen Certifierad IT Change Specialist vänder sig till dig som vill vidareutveckla dig i din roll inom Change Management. I och med lanseringen av ITIL 4 så kallas Change Management numera för Change Enablement.
Den ger dig en djupare förståelse för principerna och praktisk erfarenhet av att använda den allra senaste praxis (best practice) inom Change Enablement och samspelet med övriga processer. Hur processen kan implementeras och styras i en organisation, samt kunskap och verktyg för att tillämpa Change Enablement i ditt dagliga arbete.
Antal dagar: 2
Pris: 14200 kr (ex moms)
Certifieringskostnad: 2200kr (ex moms)
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med support i en servicedesk. Du kan vara supportmedarbetare, tekniker eller arbeta med drift eller applikationsansvarig. Om kursen genomförs intern hos er rekommenderar vi att alla som är involverade i processerna deltar för att få en förståelse för sin egen roll i leveransen.
Målsättning
Efter genomgången utbildning kommer deltagaren att ha erhållit kunskap om:
Antal dagar: 1
Pris: 6.900 kr (ex moms)
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
På den här kursen lär du dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades under februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps. Kursen riktar sig till dig som behöver kunskap och förståelse inom IT Service Management.
Målsättning
Efter genomgången utbildning kommer deltagaren att ha erhållit kunskap om:
Antal dagar: 2
Pris inklusive certifiering: 18.950:- kr (ex moms)
Läs mer och anmäl dig här >
Ange kampanjkod itsoftware vid bokning av utbildning
Du lär dig grunderna till ITIL® 4 och IT Service Management. ITIL® är ett ramverk för tjänstehantering som blivit en global de facto-standard. I och med den uppdaterade versionen ITIL®4, som lanserades i februari 2019, har ITIL® vidareutvecklat tjänstehanteringen ytterligare. För att möta dagens behov lyfter ITIL fram betydelsen av snabba, effektiva värdeflöden och verklig affärsnytta genom att utgå från värdeflödesanalys. ITIL® 4 integrerar även koncept från andra modeller och ramverk såsom exempelvis Lean, Agile och DevOps.
På kursen går vi igenom ramverket ITIL® och vad som är nytt i ITIL® 4 jämfört med ITIL® v3. Vi belyser och diskuterar skillnader mellan de två versionerna och hur vidareutveckling har skett för att möta dagens behov.
Kursen innehåller alla de områden som en ITIL4 Foundation-certifiering kan omfatta och är du intresserad av att certifiera dig kan du boka en certifiering separat. Även certifieringen kan genomföras på distans.
Pris: 8950 kr (ex moms)
Kursen är fördelad på 4 halvdagar
Våra generella kurser hjälper dig att professionalisera din serviceavdelning. Lär dig mer om TOPdesk för att säkerställa att du får ut maximalt av mjukvaran .Håll dig uppdaterad på de största förändringarna i vår senaste utgåva av TOPdesk och få en flygande start med de nya funktionaliteterna.
Testa dig själv-frågor, filmer och instruktioner som hjälper dig att bli bekväm med ert nya ärendehanteringssystem TOPdesk. Du får också tillgång till vår interna FAQ där du får bekanta dig med vanliga termer, begrepp och tips i TOPdesk.
Denna utbildning ämnar hjälpa Application Managers (applikationschefer) att utforska TOPdesks uppsättning och funktionalitet. Genom presentationer och övningar kommer ni att lära er att sätta upp och upprätthålla TOPdesk. Mellan övningarna kommer vi att erbjuda tips som hjälper er att sätta upp TOPdesk mer effektivt. Under utbildningen kommer två delar av TOPdesk att utforskas och dessa är de funktionella och tekniska applikationsdelar:
Funktionell applikationshantering
Under denna del kommer dessa områden att diskuteras:
Teknisk applikationshantering
Under denna del kommer dessa områden att diskuteras:
Antal dagar: 1
Pris: 11.200 kr (ex moms)
Kontakta IT Software för mer information.
I denna utbildning kommer ni utbildas i hur ni med hjälp av rapporter och KPI:er i TOPdesk kan få översikt och mäta er prestationsförmåga. Vi kommer att gå igenom vad målen med dessa mått är, vem vi rapporterar för samt vad vi kan lära oss av tidigare erfarenheter. Rapporter och KPI:er kan utifrån den informationen som finns i TOPdesk skapas och publiceras. Dessa mått kan användas i både internt och externt syfte:
Internt
Externt
Antal dagar: 1
Pris: 11.200 kr (ex moms)
Kontakta IT Software för mer information.
Denna utbildning är en introduktion i API:er och Action Sequence och kommer att täcka grunderna som krävs för att kunna använda TOPdesks API:er och Action Sequences. Ett API (Application Programming Interface) kan användas för kommunikation mellan olika system och automatisering. Genom presentation av TOPdesks API:er och Action Sequence, olika exempel, demos och övningar kommer ni snabbt att komma igång med att själva arbeta med detta inom TOPdesk. Detta eftersom ni får en förståelse för Action Sequence i TOPdesk samt utbildas i att själva skapa Action Sequences.
Utbildningen kommer att lära er hur ni genom TOPdesks öppna API:er kan, förutom integration med andra TOPdesk miljöer även integrera med andra externa system, förutsatt att de har API:er som möjliggör detta. Ni kommer även att lära er hur dessa integrationer fungerar samt hur ni med hjälp av Action Sequence i TOPdesk kan skapa åtgärder och automatisera.
Antal dagar: 1
Pris: 11.200 kr (ex moms)
Kontakta IT Software för mer information.
När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört API:et för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.
Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory och Microsoft Skype. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.
Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >
Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >
Oavsett om du bara letar efter ett enkelt ärendehanteringssystem eller vill öka nivån av automation i er verksamhet så växer våra mjukvaror med din avdelning. IT Software hjälper din serviceavdelning höja servicenivån och minska arbetsbördan.