Project Management modulen

Håll koll på dina projekt

TOPdesks projektmodul hjälper dig att hålla reda på alla mål och delmål under dina projekt. Du får en tydlig grafisk översikt över alla projektfaser; inklusive scheman, delmål och beroenden. Tack vare våra praktiska ’att göra-listor’ vet alla i ditt projektteam vad de ska göra och när i tid det ska göras.  Det här kommer hjälpa er att få full kontroll över era projekt.

Öppna en ny butik, flytta en avdelning eller designa ny programvara? Att hantera projekt kan vara komplicerat. Projektet tenderar att bli ännu svårare om ditt arbete sprids ut över e-post, kalkylblad och andra verktyg. TOPdesks projektmodul låter dig planera, organisera och spåra alla dina projekt från en enda plattform. Nyttja fördelarna att styra era projekt från samma verktyg som dina handläggare kan använda för dagligt arbete, som att lösa incidenter eller hantera tillgångar. Ge ditt team en samlad plats för att kommunicera och samarbeta med varandra.

Varje projekt är unikt. Därför behöver du ett verktyg som är flexibelt och rymmer alla projekt, oavsett storlek och komplexitet. Med TOPdesk Project Management kan du skapa din egen anpassade projekt-tidslinje för varje projekt du tar dig an. Har du ändrat kurs mitt i projektet? Lägg bara till en ny fas eller milstolpe med några få klick och fortsätt i ditt projekt utan onödiga och kostsamma avbrott.

För att göra hanteringen av dina projekt ännu enklare kommer TOPdesk med en grafisk översikt över dina projekt: en tydlig bild av alla projektfaser och deras tillhörande scheman. Den grafiska översikten hjälper dig att upptäcka vad som behöver göras och när med lätthet – för alla som är inblandade i era projekt.

De flesta projekt har faser och aktiviteter som inte kan starta innan andra har slutförts. Tack vare projektledning kan du enkelt tilldela dessa beroenden direkt från den grafiska översikten över ditt projekt. Du kan ange en tidsram för varje fas och delfas inom projektet och tilldela en ansvarig person.

För att dina projekt ska kunna köras enligt ert uppsatta schema måste de som ingår i projektteamet veta vad de ska göra och när. Att göra-listor visar aktuella uppgifter, vilket ger varje projektmedlem en uppdaterad översikt över tilldelade uppgifter. De kan också omedelbart stänga slutförda aktiviteter och lägga till kommentarer.

Budgetering är en viktig del av alla projekt. Med TOPdesks projektmodul kan varje projektmedlem enkelt spåra sina timmar och kostnader per enskild uppgift. Projektledaren kan automatiskt se de totala kostnaderna per fas eller hela projektet. Gör det enkelt att övervaka och analysera planerade budgetar jämfört med din realiserade budget.

Att hantera dina projekt i TOPdesk innebär att du alltid drar nytta av varje enskild funktion som TOPdesk har att erbjuda. Från godkännanden, översikter, valfria fält och val till omfattande sökalternativ. Dessutom är TOPdesks projektmodul integrerad med Change Management, vilket ger dig ett enkelt sätt att bedöma effekter, kostnader och risker med ett nytt projekt i förväg. Länka bara ett projekt till en standardprocedur, eller ändra, och utvärdera ditt nästa projekt innan du ger det grönt ljus.

Det är enkelt att komma igång

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er med den digitala resan och få er att uppnå utmärkt service med hjälp av TOPdesk? Vänligen lämna dina uppgifter och jag återkommer till dig så snart som möjligt. 

Självklart kan du kontakta mig direkt på telefon 0725 54 86 33 eller på mejl: olof.orrhagen@itsoftware.se 

Kontakta mig idag!