IT Software inleder partnerskap med Zervicepoint

Automatiserar alla affärsprocesser

IT Software ingår partnerskap med det svenska bolaget Zervicepoint – en modern webbaserad applikation som samlar och automatiserar alla affärsprocesser. IT Software och Zervicepoint lanserar sitt gemensamma erbjudande under hösten 2020.

IT Software, det svenska IT-bolaget som har haft en stark tillväxt inom service management-området i Sverige, andas ESM – Enterprise Service Management och kundupplevelse. I grunden handlar ESM om samarbete, vilket innebär att arbeta tillsammans med olika serviceavdelningar såsom IT, fastighet eller HR. Bolaget arbetar som guider till att förbättra organisationers serviceupplevelse mot anställda eller kunder med hjälp av systemstöd och ”best practice”. Serviceavdelningar som blir mer och mer beroende av varandra. Inte bara på grund av smart teknik, utan också höga kundförväntningar. Genom att vara ambassadörer för framtidens sätt att hantera och leverera tjänster, är IT Software en strategisk och pådrivande partner genom hela kundlivcykeln.

IT Software grundarna Christian Engarås och Jon Werkander
IT Software drivs av grundarna Christian Engarås (tv) och Jon Werkander (th).

”Vi ser samarbetet med Zervicepoint som ett naturligt steg i att bredda vår tjänsteportfölj, då deras produkt är svaret på många av de utmaningar som våra befintliga kunder står inför idag” kommenterar Christian Engarås, grundare och ägare av IT Software.

Zervicepoint startade i våras ett nytt äventyr. Med en produkt som ger organisationer möjlighet att upptäcka nya sätt att automatisera sina arbetsplatser, breddar med partnerskapet marknaden. En marknad som skriker efter behovet av att kunna göra snabba förändringar, minska kostnaderna och leverera en modern, säker och produktiv arbetsplats.

Porträtt av Rickard Lööf, Zervicepoint. IT Software och Zervicepoint ingår partnerskap med IT Software

”Alla relationer är unika och speciella på sitt sätt. Det vi funnit med IT Software är en gemensam tro på att inget är omöjligt och vikten av att bygga en värdebaserad relation. Vi tog oss båda tiden att nyfiket ta reda på vad vi tror på och vad vi vill uppnå – vilket jag tror är det som kommer göra skillnad”
-Rikard Lööf, Zervicepoint

En fråga att ställa sig är; hur många företag som är förberedda på framtidens utmaningar och vågar ta steget till att modernisera sina digitala plattformar? Det kommer vara viktigt att kunna möta upp den nya generationen som kräver att allt är digitalt.

”Den digitala upplevelsen på arbetsplatsen blir allt mer viktig. Finns inte alla verktyg fysiskt på plats, så måste företagets alla processer finnas digitaliserade” fortsätter Christian Engarås.

En stor del av den digitala upplevelsen är snabbhet. Vi kräver snabbare leveranser och har inte tid att vänta. Det handlar också om att ta bort onödigt tråkiga och återkommande arbetsmoment. Detta för att medarbetare inom B2B skall kunna fokusera mer på värdeskapande och inspirerande arbetsuppgifter, som i sin tur innebär personlig utveckling och att personal väljer att stanna längre inom företaget. Detta borde vara ett fokus för alla organisationer att se över – automatisera mer och leverera en digital upplevelse i världsklass.


Vid frågor kontakta Christian Engarås via mejl eller telefon.


Alla tjänster från en partner

Vi hjälper dig med mjukvara, utbildning och konsulttjänster. Allt från samma partner. Precis som det ska vara.

Gå till vår tjänsteportfölj för att läsa mer om Zervicepoint, och hur lätt du kan komma igång med automation.