Nyheter & Artiklar

IT Software
Rebecka Öjergren

10 tips för TOPdesk-användare under covid-19

Vi har alla redan fått arbeta under nya förutsättningar under en lång tid. Även om vi i Sverige inte behövt hantera en fullständig nedstängning så

IT Software
Rebecka Öjergren

Tillbakablick och framtidstro

År 2020 var i många avseenden ett speciellt år. I stället för att ställa in har vi alla på ett eller annat sätt tvingats ställa om. Vi på IT Software har sedan i mars 2020 nästan uteslutande arbetat på distans. Det hade inte varit möjligt utan fantastiska insatser från våra medarbetare, kunder och partners som gjort denna omställning möjlig.

Trender inom kundservice
Ebbot
Oliver Wirström

Trender inom kundservice 2021

Kundservice. Den bortprioriterade funktionen som fått allt mer eld under vingarna senaste åren. 2020 var året då COVID-19 gjorde det ännu tydligare hur pass viktigt det var att kunna vara där för sina kunder när det väl gällde. Men, vad är det egentligen som trendar i kundservicesammanhang 2021?

tre kollegor sitter på kontoret och pratar
ITSM
Rebecka Öjergren

Agil ITSM & Scrum – hur funkar de tillsammans?

Scrum och ITSM är heta ämnen som diskuteras över internet, i hissen eller vid kaffemaskinen. Men hur fungerar det? Och hur kan du tillämpa scrum och agil ITSM på ditt IT-team?