Nyheter & Artiklar

SIAM: Service Integration and Management
ESM
Rebecka Öjergren

Vad är SIAM: Service Integration and Management?

Tidigare utförde IT organisationer stora delar av arbetet själva, allt från att racka servrar till att byta backuptapes. I den snabba takt teknologin förändras, tvingas IT organisationer att kalla in expertis från utsidan. Hur behåller du en helhetsbild när så många leverantörer är involverade? Hur hindrar du dem från att arbeta i icke kostnadseffektiva silos?

SPOC TOPdesk ESM
ESM
Rebecka Öjergren

Varför ESM behöver en ”single point of contact”

Varför är det viktigt att ha en enda kontaktpunkt (SPOC) för Enterprise Service Management, vidare kallat ESM? Läs om branschexpert Doug Tedders insikter kring den transformativa effekten som en SPOC kan ha för din organisation och ta del av sju steg för att implementera din helt egen SPOC.

Dekorativ bild med grön bakgrund och text "hej då service desk-stress!"
ESM
Rebecka Öjergren

Hej då till service desk-stress!

Livet på supporten kan vara hektiskt. Dina anställda är alltid upptagna med att släcka bränder och ja, stressen är ett faktum. Men det finns hopp.

IT Software
Rebecka Öjergren

Säg hej till vår nya kollega: Alexandra!

Alexandra Struwe intar rollen som marknadskoordinator på IT Software. Hon ansvarar nu för marknadsföringen av IT Software samt bolagets digitala närvaro.