Nyheter & Artiklar

Tre kollegor arbetar vid en datorskärm i ett ljust kontorslandskap
ITSM
Olof Orrhagen

Perspektiv

Idag kan vi få alla delar av verksamheten i reda siffror, och det är fantastiskt användbart när man till exempel ska argumentera för eller emot en förändring inför ledningen, trimma sina processer och ha god koll på sin verksamhet i allmänhet.

IT Software
Rebecka Öjergren

Säg hej till Nojen – vår blivande stjärnkonsult!

IT Software fortsätter växa! Till hösten hälsar vi Nojen Rezgar välkommen som ny konsultkollega. Nojen har flera års erfarenhet från säljsidan och en masterexamen i IT & Management.

SIAM: Service Integration and Management
ESM
Rebecka Öjergren

Vad är SIAM: Service Integration and Management?

Tidigare utförde IT organisationer stora delar av arbetet själva, allt från att racka servrar till att byta backuptapes. I den snabba takt teknologin förändras, tvingas IT organisationer att kalla in expertis från utsidan. Hur behåller du en helhetsbild när så många leverantörer är involverade? Hur hindrar du dem från att arbeta i icke kostnadseffektiva silos?

SPOC TOPdesk ESM
ESM
Rebecka Öjergren

Varför ESM behöver en ”single point of contact”

Varför är det viktigt att ha en enda kontaktpunkt (SPOC) för Enterprise Service Management, vidare kallat ESM? Läs om branschexpert Doug Tedders insikter kring den transformativa effekten som en SPOC kan ha för din organisation och ta del av sju steg för att implementera din helt egen SPOC.